Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان توانمندی های گیلان برای توسعه صادرات غیرنفتی به روسیه را یادآور شد و گفت: لازمست در جهت رفع موانع احتمالی برای تحقق اهداف توسعه محور، اقدامی جهادی صورت گیرد.

اسدالله عباسی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان که سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز از طریق ارتباط تصویری حضور داشت؛ با تبریک اعیاد شعبانیه به روابط افزون بر ۴۰۰ ساله تجارت کشورمان با روسیه اشاره کرد و وجود سرای گیلانیان در آستراخان را نمونه ای از این امر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری بازدیدهای مستمر استانداران آستراخان از گیلان طی ۲۵ سال اخیر و امضا توافقنامه‌هایی که بخش هایی از آن اجرا شده و برخی از بندها هم در حال اجراست؛ نصب مجسمه عمر خیام در شهر آستراخان در چارچوب توافقات استانداری های گیلان و آستاراخان در مردادماه سال ۱۳۹۵ و افتتاح رسمی سرای تجاری ایرانیان در آستراخان در آبان ماه سال ۱۳۹۶ را از دیگر افتخارات حوزه تجارت ذکر کرد.

استاندار گیلان با اشاره به خواهرخواندگی رشت و آستراخان، به ظرفیت های تجاری دو استان اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان برای تقویت روابط اقتصادی با روسیه به ویژه استان های جنوبی آن کشور، آمادگی کامل دارد.

عباسی، توانمندی های گیلان برای توسعه صادرات غیرنفتی به روسیه را یادآور شد و گفت: لازمست در جهت رفع موانع احتمالی برای تحقق اهداف توسعه محور، اقدامی جهادی صورت گیرد.

وی راه آهن در دست احداث رشت - آستارا و اسکله و بنادر و گمرکات استان به ویژه آستارا را به عنوان درگاه صادراتی گیلان بیان و اضافه کرد: ایجاد شبکه گردشگری دریایی نیز از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی راه اندازی پرواز مستقیم از ایران به آستاراخان را از جمله پیشنهاداتی خواند که سهولت در مراودات برای تاجران دو کشور را به همراه دارد.

استاندار گیلان، افزایش ساعت کار مرز روسیه، ایجاد شعبه بانک روسی در منطقه آزاد تجاری انزلی، استفاده از زمین های زراعی جنوب روسیه برای تولید محصولات فراسرزمینی از سوی ایرانیان، گسترش مراودات فرهنگی و علمی و نیز لغو روادید رانندگان ترازیت را پیشنهاد داد و افزود: باید تلاش کنیم تا سال آینده، سال شکوفایی و توسعه صادرات گیلان باشد و برای تحقق این مهم تمام قد ایستاده ام.

عباسی تاکید رئیس جمهوری بر لزوم ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزهای کسب‌وکار را یادآور شد و این مهم را گامی در جهت تسهیل اقدامات تجاری خواند و ابراز امیدواری کرد که با کوتاه شدن زمان صدور مجوزها، شاهد رونق فعالیت تاجران و فعالان اقتصادی روسیه در ایران به ویژه گیلان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كاظم جلالي روسيه صادرات غيرنفتي توسعه صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز۵ کشور اول صادرات گمرکات مازندران است، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

او کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

امیرجمشیدی گفت: ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا پارسال از مبدا پاکستان وارد گمرکات مازندران وارد شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی درفروردین ماه امسال به پاکستان، افزود: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان