Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@07:14:23 GMT

۳۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد قزوین فاقد مسکن هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۹۲۵۱

۳۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد قزوین فاقد مسکن هستند

مهرعلی حق‌گویان گفت: هم اکنون حدود ۳ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین مستاجر بوده و فاقد مسکن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرعلی حق‌گویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه اظهار کرد: انتشار و انعکاس موضوعات مربوط به احسان و انفاق بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه اصحاب رسانه نقش‌ برجسته‌ای در ترغیب و تشویق آحاد جامعه و به ویژه خیرین و نیکوکاران به انجام اعمال انسان‌دوستانه و خیرخواهانه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تقریبا به صورت شناور هستند به طوریکه سال گذشته آمار افراد تحت پوشش این نهاد در استان قزوین ۳۲ هزار خانوار شامل ۶۲ هزار نفر بود که این آمار در سال جاری به ۳۴ هزار خانوار متشکل از ۶۰ هزار نفر رسیده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: کمیته امداد در حقیقت برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تلاش می‌کند تا نیازشان برطرف شود، زیرا بسیاری از مشکلات مددجویان در حوزه مسکن، فرهنگی و اشتغال است که با رفع این مسائل به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.
وی عنوان کرد: بیشتر افرادی که به صورت دائم از مساعدت کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند کسانی هستند که مسن بوده یا به دلایل مشکلات خاص، توانایی انجام کاری را ندارند.
  ۶۴ موسسه خیریه در استان قزوین فعالیت دارد 

حق‌گویان با اشاره به ساماندهی موسسات خیریه در استان قزوین گفت: بسیاری از مراکز نیکوکاری کنونی در حقیقت همان موسسات خیریه هستند که ضابطه‌مند و قانونمند شده و با عنوان مراکز نیکوکاری تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند و امکان دسترسی به سیستم‌های امداد و اطلاعات جامع و کامل جهت شناسایی نیازمندان برای آنان میسر شده تا همه افراد بی‌بضاعت جامعه بتوانند به صورت یکسان از کمک‌ها برخوردار شوند.
وی از فعالیت ۱۶۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: ۶۴ موسسه خیریه در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد ۳۱ مرکز با کمیته امداد استان به لحاظ خدمتی که ارائه می‌دهند، هماهنگ هستند.
این مسئول تصریح کرد: سال گذشته قریب به ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان تحت حمایت اهدا شد و امسال نیز ۸۵۰ تبلت تهیه و توزیع شده است.

تخصیص 59 میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مددجویی در استان قزوین
وی عنوان کرد: یکی از مباحث مهمی که در استان به دنبال تحقق آن هستیم تامین مسکن افراد نیازمند تحت حمایت است و تاکنون یک هزار و ۳۶۳ واحد مسکونی به صورت خرید، تکمیل، بازسازی یا تعمیرات در سطح کل استان انجام شده است و در این راستا از ظرفیت سایر دستگاه‌ها هم برای پیشبرد اهداف و تسهیل در انجام اینگونه امور استفاده می‌کنیم.
حق‌گویان اضافه کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، احداث ۱۰۰ واحد مسکونی مددجویی در سطح روستاها عملیاتی خواهد شد و حدود ۲۵۰ واحد مسکونی در منطقه الموت غربی و شرقی کارسازی شده است‌.
وی با بیان اینکه امسال در حوزه مسکن ۵۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است، گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین مستاجر بوده و فاقد مسکن هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در پایان گفت: کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه اقدام به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت نموده و وام‌هایی کاملا قرض‌الحسنه و بدون کارمزد به مددجویان پرداخت می‌کند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته امداد استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین حق گویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فخرایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از ابلاغ تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام (ره) جهت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور که سهمیه استان بوشهر هزار واحد خواهد بود، خبر داد و افزود: در این تفاهم‌نامه مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن روستایی ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی جهت ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۷۷۲ واحد در قالب سه تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد امام (ره) در حال پیگیری و اجرا است که با ابلاغ این تفاهم‌نامه تعداد هزار و ۷۷۲ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد در سال جاری ساخته خواهد شد و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

فخرایی به سایر تفاهم‌نامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت تأمین مسکن محرومان استان همزمان تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در حال اجرا دارد که به متقاضیان علاوه بر تسهیلات ساخت مسکن، کمک‌های بلاعوض و مصالح رایگان نیز اعطا می‌گردد

کد خبر 6091989

دیگر خبرها

  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود