Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید هادوی عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس اظهار داشت: با توجه به نیازسنجی که داخل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان انجام داده‌ایم، اینکه دو سال از ایام کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، وجود برخی مسائل تشکیلاتی و عدم دانش کافی در بین دانشجویان باعث شده، تا از اعتبار نشریات دانشجویی کم شود و ماهیت جریان سازی آن از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این در حالی است که هدف اصلی نشریات دانشجویان کار گروهی، نوشتن و شکل گیری قوه گفت و گو و فرصتی است که نویسنده ها  ایده های نوین خودشان را شکل دهند؛ همچنین، یادگیری چگونگی روایت دیدگاههای فرد، توانایی بزرگی است که بی‌شک نشریات دانشجویی بهترین ابزار برای ایجاد انگیزه در دانشجویان است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرد: برای خواننده نشریات این موضوع جذاب است که فردی از جنس و بدنه خودشان و به زبان عامیانه تر و برخلاف متن های تخصصی و با درک بهتر از فضای دانشجویی، مطالبی را  بیان می کند و خواننده می‌تواند به مباحثه با آن موضوع بپردازد و باعث یادگیری آن شود، چون گفت و گو بهترین شکل یادگیری در دانشگاههاست. 

هادوی افزود: علاوه بر این، نشریات دانشجویی تنها نهاد داخل دانشگاه هاست که از اول تا آخر مسئولیتش که شامل مدیر مسئولی و سردبیری و اعضای هییت تحریریه است، بر عهده خود دانشجوست.

وی گفت: با توجه به اهمیت نشریات دانشجویی و اهداف و کاکردهای آن، واحد روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصمیم به برگزاری کارگاه 3 روزه نشریات دانشجویی با عنوان «رسانش» گرفته است که در تاریخ 6 تا 8 فروردین ماه 1401 با حضور اساتید از ادوار جنبش دانشجویی برگزار می‌شود.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: این اساتید همگی سابقه فعالیت درخشانی در نشریات دانشگاهی داشته اند و امیدواریم بتوانیم در بحث تربیت نیروهای تراز انقلابی در بحث نشریات دانشجویی و جریان‌سازی دانشجویی گام موثری برداریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نشریات دانشجویی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان رسانش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نشریات دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلیج عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم ضمن بزرگداشت مقام شامخ گفت؛ شهرستان تنکابن ۲۵ هزار دانش آموز و ۸۰۰ نونهال پیش دبستانی دارد.

وی افزود: هزار و ۴۲۶ همکار شاغل و سه هزار و ۱۳۶ همکار فرهنگی بازنشسته عضو خانواده بزرگ آموزش و پرورش شهرستان تنکابن هستند.

گلیج با ییان اینکه ۱۹۳ مدرسه در مقاطع مختلف در تنکابن وجود دارد، اظهار داشت: تنکابن مجموعاً هزار و ۱۰۵ کلاس درس دارد.

مدیر آموزش و پرورش تنکابن با بیان اینکه ۳۵ مدرسه غیردولتی در این شهرستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان به کادر این اداره اضافه شدند.

این مسئول درباره مولد سازی هم گفت: برخی مدارس بلا استفاده در روستاها که سال‌ها راکد بودند، به افراد واجد الشرایط اجاره داده شده و محل درآمدی برای آموزش و پرورش ایجاد شده است.

گلیج با اشاره به گستردگی پروژه‌یپژوهش سرای دانش آموزی تنکابن، تصریح کرد: این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیگیر تأمین اعتبار آن هستیم تا این پژوهش سرا تکمیل شود.

وی ادامه داد: مدرسه شاقوزکتی هم در حال ساخت بوده و در تلاش هستیم تا امسال به بهره برداری برسد.

گلیج هوشمندسازی ۱۰ باب از مدارس و وصول بیش از دو میلیارد از عوارض شهرداری‌ها و سند دار شدن بیش از ۱۴۰ ملک از مجموع ۲۴۴ ملک این اداره از جمله اقداماتی است که انجام شد.

وی گفت: کسب رتبه استانی در بهداشت و درمان، کسب رتبه عالی استان در هفته‌ی مشاغل، برگزاری آزمون‌های غربالگری، جلسات توانمند سازی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و.. از جمله کارهایی است که توسط این اداره انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش تنکابن، برگزاری مسابقات ورزشی در ۲۳ رشته ورزشی، برگزاری اردوهای دانش آموزی راهیان نور، اجرای طرح شهید خرازی، تلاوت جهانی قرغن، حضور فعال دانش آموزان در مناسبت‌های ملی و مذهبی و تشییع شهدای خوشنام را از دیگر اقدامات اداره آ پ تنکابن برشمرد.

وی از کسب رتبه نخست دانش آموزان تنکابنی در کنکور سال گذشته سخن گفت و پیش بینی کرد که بر اساس بررسی‌های کارشناسان، در سال جاری وضعیت مطلوب‌تر خواهد بود.

گلیج گفت: دو مدرسه تک کلاسه در حال حاضر در روستاهای بالادست تنکابن وجود دارد که دانش آموزان در آنها مشغول تحصیل هستند.

این مسئول همچنین از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران در تنکابن نیز خبر داد.

کد خبر 6097594

دیگر خبرها

  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا