Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:15:54 GMT

سرانه ورزشی فردیس کمتر از نیم متر است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۹۵۹۵

سرانه ورزشی فردیس کمتر از نیم متر است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان، شورای ورزش و ورزش همگانی شهرستان فردیس که بعد از ظهر امروز برگزار شد، اقدامات انجام شده دستگاه ها در خصوص اوقات فراغت جوانان، تقویت ورزش‌های همگانی، ایجاد خانه استارتاپ و خانه جوان و توجه به امور جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

ضرورت توجه به امور جوانان 

ابوالفضل اینانلو، فرماندار فردیس، در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه و رسیدگی بر امور جوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات رهبری و تهاجمات فرهنگی دشمنان و نظام‌های سلطه که چالش‌ها و شیطنت‌های مختلف را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران امتحان کردند، توجه به امور جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه دشمنان انقلاب اسلامی در مسائل و تهاجمات فرهنگی موفقیت هایی داشتند و توانستند جوانان ما را به امور غیر فرهنگی منحرف کنند. علیرغم اصول و قواعد غنی دین اسلام بسیاری از جوانان با اصول اعتقادی و تفکر دینی بیگانه هستند و علت این امر و تهاجمات فرهنگی کم کاری و کم توجهی متولیان امر به امور جوانان است. 

اینانلو با اشاره به وجود جوانانی از جمله شهید حججی در دفاع از حریم اهل بیت(ع)، گفت: جوانان امروز نشان دادند که همچون جوانان زمان ۸ سال دفاع مقدس، در صف اول مجاهدت و پاسداری از دین و حریم ولایت قراردارند و این امر نشان می‌دهد که ما مسؤولان وظایفمان را به خوبی در مورد جوانان انجام ندادیم و زمینه لازم برای امور فرهنگی اعتقادی را برای آنها فراهم نکردیم. 

وی در ادامه بر لزوم توجه به تامین وسایل و تجهیزات ورزشی و پرکردن اوقات فراغت جوانان توسط شهرداری‌ها در اماکن عمومی از جمله بوستان‌ها و پارک‌ها تاکید کرد.

اینانلو سالن چندمنظوره طبقاتی تهرانی مقدم را از ظرفیت‌های ورزشی شهرستان برشمرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی این سالن برای ایجاد نقاهتگاه در اختیار ستاد کرونا قرار گرفت و توسط شهرداری فردیس تجهیز شد، اما خوشبختانه مورد استفاده قرار نگرفت.

وی افزود: با توجه به نیاز شهرستان به زیرساخت‌های ورزشی، پیگیر گرفتن این سالن از ستاد کرونا و تحویل آن به اداره ورزش و جوانان فردیس هستیم و امیدواریم این امر تا پایان سال به نتیجه برسد. 

فرماندار فردیس با اشاره به ظرفیت‌های ورزش کشتی در شهرستان فردیس، بر لزوم ایجاد خانه ‌کشتی در شهرستان و اختصاص بخشی از سالن چندمنظوره تهرانی مقدم به خانه کشتی تاکید کرد.‌

وی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت ورزش همگانی و افزایش دسترسی شهروندان به امکانات ورزشی، تأمین مکان برای خانه جوان و خانه استارتاپ توسط شهرداری را ضروری دانست

کمبود زیرساخت‌های ورزشی در فردیس

در ادامه این نشست سعید کولیوند، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس با اشاره به مصوبات جلسات قبل، گفت: تأمین مکان برای ایجاد و راه اندازی خانه جوان و خانه استارتاپ از طریق شهرداری فردیس در دست پیگیری است؛ تا بتوانیم فعالیت‌ها در حوزه امور جوانان پیگیری کنیم و پاسخگوی مطالبات حوزه جوانان باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تقویت ورزش همگانی در شهرستان، افزود: قرار است با ایجاد امکانات ورزشی و هم افزایی شهرداری‌ها ورزش محلات را فعال کنیم. 

این مقام مسؤول با اشاره به ظرفیت‌های نیروی انسانی ورزشی در شهرستان، بر لزوم توجه ویژه به ورزش‌های قهرمانی و رشته هایی که می‌توانند در سطح ملی و بین المللی افتخار آفرین باشند، تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی شهرستان فردیس بسیار پایین است و باید برای تقویت سرانه‌ها تلاش کنیم؛ گفت: سرانه فضای ورزشی فردیس پاسخگوی نیاز شهرستان نیست. در حال حاضر سرانه ورزشی شهرستان ۳۲/. متر مربع است که باید تقویت شود و به یک متر تا یک متر و ۲۰ سانتی متر برسد.

کولیوند گفت: علیرغم شرایط کرونایی بیش از ۱۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در بخش بانوان و آقایان در شهرستان فعالیت می کنند و امید داریم با کاهش محدودیت‌های کرونایی این آمار به دو برابر برسد.  

وی افزود: در تلاشیم سالن طبقاتی که در شرایط کرونایی در اختیار ستاد ملی کرونا قرار گرفت را به حوزه ورزش شهرستان برگردانیم.‌

در این نشست گزارشی از عملکرد هیات کشتی شهرستان ارائه شد و با توجه به توانمندی‌های شهرستان در خصوص این رشته ورزشی، ایجاد خانه کشتی از جمله مصوبات این نشیت قرار گرفت. راه اندازی نمایندگی اداره ورزش مستقل در مشکین دشت از دیگر مصوبات این نشست بود.‌

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فارس نیوز البرز کرج ورزش سرانه ورزشی سالن ورزشی فردیس امور جوانان شهرستان فردیس قرار گرفت بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس

ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما، جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد.

حمیدرضا نامداری افزود: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از آبفای البرز، نامداری در ادامه بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در پایان تاکید کرد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان سال جاری و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند