Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@13:48:30 GMT

حق با استقلال است یا پرسپولیس؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۴۹۶۵۵

حق با استقلال است یا پرسپولیس؟

پرسپولیس خواستار میزبانی شد نمونه های جهانی استقلال جواب پرسپولیس را داد

اقتصاد آنلاین – امیر جهانی؛ روز گذشته بود که وزیر ورزش رسما خبر داد که دربی برگشت پایتخت میان دو تیم پرسپولیس و استقلال با استفاده از 30 درصد ظرفیت ورزشگاه آزادی، با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. این خبر مسرت بخش درحالی اعلام شد که چند ساعت قبل حمید سجادی گفته بود که از خدا می خواهد درب های ورزشگاه ها به روی مردم باز شود! با این حال در کنار موج مثبتی که از بازگشت دوباره تماشاگران به استادیوم ها منتشر شد، حواشی زیادی هم در این زمینه به وجود آمد که قطعا در روزهای منتهی به دربی 26 اسفند، بر شدت آن افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس خواستار میزبانی شد

وزیر ورزش از حضور 20 هزار نفری هواداران آنهم به صورت مساوی سخن گفت اما باشگاه پرسپولیس بلافاصله پس از رسمی شدن مجوز حضور تماشاگران، اعلام کرد با توجه به اینکه در این مسابقه میزبان است قصد دارد 70 درصد ظرفیت تماشاگران را به خود اختصاص دهد. از آنجایی که استقلال و پرسپولیس هردو به صورت مشترک از استادیوم آزادی استفاده می کنند، میزبانی دو تیم منوط به تغییر استادیوم نیست و تنها اسم های مهمان و میزبان متفاوت است . اما رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس با قصد شکستن این تابو، اعلام کرد که پرسپولیس قصد دارد تا به نحوی از امتیاز میزبانی استفاده کند.

نمونه های جهانی

روی کاغذ پرسپولیسی ها چیز عجیبی نمی گویند. البته که در فوتبال مدرن امروز، همه تیم ها برای خود استادیوم اختصاصی دارند اما هنوز هم هستند نمونه هایی که دو تیم مطرح، از ورزشگاهی مشترک استفاده می کنند. نمونه فعلی آنهم در ایتالیا یافت می شود؛ دو باشگاه اصلی پایتخت این کشور یعنی رم و لاتزیو به اتفاق بازی های خود را در ورزشگاه المپیکو رم برگزار می کنند. در زمان تقابل رو در رو هم هرکدام که میزبان باشد، 90 درصد ظرفیت ورزشگاه را به تماشاگران خودش اختصاص می دهد و 10 درصد آن را هم به همشهری می دهد. مشابه این اتفاق برای دو تیم سرشناس شهر میلان یعنی اینتر و میلان هم سالیان سال است که اتفاق می افتد و حتی این دو تیم با وجود همه رقابتی که با یکدیگر دارند، بر سر پروژه ساخت یک ورزشگاه جدید به توافق رسیده اند و به دنبال جلب رضایت شهرداری میلان برای استارت این پروژه هستند. موضوع همین است که این تیم ها سالیان است که نه 70 درصد، که 90 درصد میزبانی را برای خودشان برمی دارند اما تیم رقیب هم مطمئن است که یک بازی دیگر در طول فصل برگزار می شود که نوبت انتقام آنها برسد! برای همین باید این موضوع را از دید رقیب هم مشاهده کرد.

استقلال جواب پرسپولیس را داد

باشگاه استقلال در اولین اقدام پس از صحبت های مدیرعامل پرسپولیس، در اکانت رسمی خود در توئیتر پاسخ این اظهارات را داد: "سهمیه تماشاگران دو تیم در دربی‌های پایتخت همیشه برابر بوده است. باشگاه استقلال با توجه به بی ‌تماشاگر بودن دربی رفت تحت هیچ عنوان شرایطی غیر از پنجاه-پنجاه را برای دربی پیش‌رو نخواهد پذیرفت." مشخصا موضع استقلالی ها هم در این زمینه غیر منطقی نیست. درویش درحالی از این گفت که قانون باید رعایت شود که کسی از وی نپرسید اگر شرایط برعکس بود، آیا چنین پیشنهادی را می پذیرفت؟ به هرحال بازی رفت بدون حضور تماشاگر برگزار شده و شاید اگر ورود تماشاگر برای همه تیم ها آزاد بود، می شد آن را یک تصمیم سراسری عنوان و از قانون تبعیت کرد اما حالا فقط همین تک بازی با حضور تماشاچی برگزار می شود و مشخص نیست آیا مردم بازهم شانس دیدن فوتبال از نزدیک را دارند یا باید منتظر اتفاق و فرجی باشند.

امیدواریم جرقه نباشد

علیرضا منصوریان سرمربی نفت که دیشب مهمان تلفنی یک برنامه تلویزیونی بود، در لابه لای صحبت به سبک خودش درباره بردن پرسپولیس، به نکته جالبی اشاره کرد: "حضور هوادار را یکبار برای استقلال و پرسپولیس تست کرده‌اند؛ این شانس را به سپاهان، فولاد، صنعت نفت و دیگر تیم‌ها هم بدهید." سرمربی نفت درست می گوید. قطعا این تیم ها به اندازه استقلال یا پرسپولیس طرفدار ندارند اما خب اساسا تیم هایی هستند که می توانند جمعیت زیادی را برای بازی های خانگی به ورزشگاه شان بکشانند. از زمان شیوع ویروس کرونا در بهمن ماه سال 1398 تا کنون، به تعداد انگشتان یک دست هم بازی در ایران برگزار نشده که تماشاگران شانس تماشای آن از نزدیک را داشته باشند؛ در این فصل استقلال و پرسپولیس یک بار میزبان تعداد محدودی از طرفدارانشان بودند و یک بازی تیم ملی هم که مصادف شد با جشن صعود به جام جهانی 2022، در حضور تعدادی تماشاگر برگزار شد. نباید این مورد را فراموش کنیم که چماق فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه ها هنوز بالای سر فدراسیون فوتبال کشورمان - که این روزها حتی رئیس هم ندارد – حس می شود و قطعا این موضوع بی ربط به بسته بودن درب ورزشگاه ها نیست. تقریبا تمام استادیوم های فوتبال جهان حتی در زمان انتشار سویه های جدید و گسترده ویروس کرونا با همه ظرفیت خود پذیرای حضور تماشاگران در ورزشگاه ها هستند و این موضوع را کاملا مدیریت کرده اند. 

با این حال باید منتظر ماند و دید بازگشت تماشاگران تنها منوط به دربی است یا اینکه بابی است بر حضور دائمی آنها در همه بازی ها. هرچند که این اتفاق بسیار بعید است چراکه جدای از مسائل مربوط به کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، عامل دیگری هنوز مانع برگزاری بازی ها با تماشاچی است که آن، الزام بر حضور بانوان در ورزشگاه هاست.

اخبار مرتبط ۱۲:۰۸:۵۴ ساعت برگزاری دربی تهران تغییر کرد ۱۴:۳۳:۲۷ حریفان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند ۱۱:۱۲:۳۸ خطر محرومیت بیخ گوش استقلالی ها و پرسپولیسی ها! ۱۳:۱۷:۴۸ بخش زیادی از بدهی سرخابی ها قابل بخشش است ۱۵:۵۲:۰۳ گل محمدی: خبر ندارم پروین چه چیزی گفته! ۱۴:۵۳:۲۰ پروین: گل محمدی همیشه درحال ناله کردن است!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دربی پرسپولیس فرهاد مجیدی فوتبال فوتبال ایران یحیی گل محمدی استقلال تهران فدراسیون فوتبال ایران لیگ برتر ایران وریا غفوری هیات مدیره پرسپولیس استقلال و پرسپولیس حضور تماشاگر ورزشگاه ها بازی ها دو تیم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکستن طلسم نباختن یک تیم و ناامید کردن پرسپولیس توسط استقلال

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال طی دو روز یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت و با انجام ۸ بازی پیگیری شد که در پایان استقلال تهران موفق شد صدر جدول را حفظ کند و فولاد با شکست خانگی برابر تراکتور به رده پانزدهم جدول سقوط کند.

در اولین بازی این هفته دو تیم گل گهر و شمس آذر در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

پیروزی شیرین آلومینیوم در تهران

در روز دوم مسابقات این هفته و در اولین دیدار، تیم‌های پیکان و آلومینیوم در ورزشگاه پاس قوامین رو در روی هم قرار گرفتند که با اینکه بازی تا دقیقه ۸۲ با نتیجه تساوی بدون گل دنبال می سد اما در این دقیقه عارف حاجی عیدی با ضربه سر زیبا توانست گل پیروزی بخش آلومینیوم را وارد دروازه پیکان کند تا شاگردان حسینی با کسب ۳ امتیاز بازی راهی اراک شوند.

توقف بد موقع سپاهان در خانه

تیم فوتبال سپاهان که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی را کسب کرده بود، امروز و در خانه میزبان استقلال خوزستان بود و در مقابل چشمان هواداران خود دو امتیاز مهم این بازی خانگی را از دست داد و در پایان این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. شهریار مغانلو و جواد آقایی‌پور زنندگان گل‌های این بازی بودند.

ارونوف فرشته نجات اوسمار

تیم فوتبال پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میهمان نساجی بود. سرخ‌های تهران خیلی زود و در دقیقه ۵ توسط اوستون ارونوف موفق به گلزنی شدند و این نتیجه تا پایان نیمه اول برقرار بود تا شاگردان اوسمار ویه‌را با پیروزی راهی رختکن شوند.

با شروع نیمه دوم، سروش رفیعی در دقیقه ۵۰ و پس از ارتکاب خطا بر روی بازیکن نساجی، کارت زرد دوم را از داور بازی دریافت کرد و از زمین اخراج شد تا پرسپولیس بیش از ۴۰ دقیقه ۱۰ نفره به بازی ادامه دهد. همین امر موجب شد تا نساجی توسط امیرمحمد هوشمند به گل تساوی دست یابد اما این پایان کار نبود و پس از ورود سینا اسدبیگی او با پاسی در عمق ارونوف را در موقعیتی تک به تک با لوان پولی دروازه بان نساجی قرار داد و این وینگر ازبکستانی توانست گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند تا حساب کار دو بر یک به سود پرسپولیس به پایان برسد.

فرار ملوان از شکست خانگی

تیم‌های فوتبال ملوان و هوادار در ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران رو در روی هم قرار گرفتند و شاگردان مسعود شجاعی خیلی زود و در دقیقه ۵ توسط بابک مرادی به گل رسیدند. این نتیجه تا دقیقه ۸۶ بر قرار بود تا اینکه محمد عمری توانست از روی نقطه پنالتی دومین گل خود در مدت زمان حضورش در ملوان و گل تساوی بخش برابر هوادار را به ثمر برساند تا مهدی تارتار از یک شکست خانگی فرار کند.

رکورد شکست ناپذیری مس شکسته شد

تیم‌های صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که در دقیقه ۱۹ این بازی و روی پاس طالب ریکانی، «علی هاشم» بازیکن عراقی صنعت نفت موفق شد تا دروازه مس را باز کند. با وجود حملات متعدد از سوی شاگردان محرم نویدکیا، این نتیجه تا پایان بازی بر قرار ماند تا مس اولین شکست خود در نیم فصل دوم و تحت هدایت نویدکیا تجربه کند. با کسب این پیروزی صنعت نفت کماکان در قعر جدول با ۱۹ امتیاز باقی ماند..

ثبت اولین پیروزی برای تراکتور تحت هدایت مطهری

تیم فوتبال تراکتور در سومین بازی خود تحت هدایت حمید مطهری موفق شد در ورزشگاه شهدای فولاد، تیم فولاد خوزستان را با دو گل شکست دهد. «ریکاردو آلوز» در دقیقه ۱۴ زمینه ساز گل زیبای شجاع خلیل زاده شد تا بار دیگر به تنهایی در صدر جدول بهترین پاسورهای لیگ قرار گیرد. آلوز در دقیقه ۸۷ موفق شد گل دوم تراکتور را هم به ثمر برساند تا تراکتور با کسب ۳ امتیاز شیرین خوزستان را به مقصد تبریز ترک کند. با این شکست، فولاد با ۲۲ امتیاز به رده پانزدهم جدول سقوط کرد تا یکی از دو مدعی اصلی سقوط به لیگ دسته اول محسوب شود.

استقلال در صدر باقی ماند

تیم‌های استقلال تهران و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه دو بر یک به سود استقلال به پایان رسید. با کسب این پیروزی آبی‌ها ۵۷ امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند. جلال الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو گل‌های استقلال را در این بازی به ثمر رساندند.

جدول لیگ برتر در پایان هفته بیست و ششم کد خبر 6098766

دیگر خبرها

  • شکستن طلسم نباختن یک تیم و ناامید کردن پرسپولیس توسط استقلال
  • استقلال – ذوب‌آهن؛ نبرد صدرنشینان در آزادی!
  • نساجی – پرسپولیس بدون حضور زنان؛ چرا؟
  • نصف بلیت‌های بازی استقلال فروش نرفته است
  • حضور بانوان در دیدار پرسپولیس ممنوع شد!
  • شورای تامین، زنان را از تماشای بازی پرسپولیس و استقلال با نساجی محروم کرد
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان
  • بازی پرسپولیس-نساجی، بدون حضور بانوان!
  • حمایت پرسپولیس از تماشاگران جایگاه خاص
  • برگزاری تمرین پرسپولیس با حضور هوادار خانم