Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات از برنامه ریزی برای برگزاری جشن های آیینی در این منطقه در ایام نوروز خبرداد.  

وی ادامه داد:  ورود به قرن جدید هم با تحویل سال ۱۴۰۱ اتفاق خوشایند دیگری است که سبب شده تا برنامه ریزی های زیادی برای داشتن یک نوروز ویژه در اورامانات را تدارک ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات ادامه داد: هرچند طی سالهای گذشته اورامانات همواره یکی از مقاصد مهم گردشگری در کرمانشاه به شمار می رفته، اما امسال به نظر می رسد مجموعه ای از عوامل دست به دست هم داده تا گردشگران زیادی در نوروز پیش رو از این منطقه بازدید داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم پس از دوسال از شیوع بیماری کرونا حالا با بهبود نسبی اوضاع به واسطه واکسیناسیون گسترده، تشنه مسافرت هستند و در این شرایط در نظر داریم  با برپایی جشن های مختلف باستانی در این منطقه گردشگرانی که اورامانات را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند، لحظات خوب و به یادماندنی را سپری کنند.

طالب نیا با تاکید براینکه اورامانات سرشار از جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی است، اعلام کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده بنا داریم تا امسال طوری برنامه ها اجرا شود که تلفیقی از این سه موضوع باشد، به نحوی که هم  جاذبه های طبیعی، هم فرهنگی و هم تاریخی را در کنار هم و باهم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این برنامه ها با مشارکت فرمانداری ها، روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها، شهرداری ها و دهیاری های منطقه برگزار خواهد شد، گفت: در این رابطه سفرهایی را به شهرستان های روانسر به عنوان دروازه اورامانات، پاوه و جوانرود آغاز کرده ایم تا با مسئولین آنها برای برگزاری هرچه بهتر برنامه ها هماهنگی داشته باشیم.

مدیرپایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات با تاکید براینکه ساختار این منظر متفاوت از سایر پایگاه های جهانی در ایران است، عنوان کرد: منظر جهانی اورامانات، یک بستر فرهنگی است که در یک پهنه جغرافیایی گسترده شده که متعلق به مردم است.

وی به وجود آیین های باستانی مختلف در این منطقه اشاره کرد و گفت: بنا  داریم تا آیین های باستانی باشکوه این منطقه را در بستر کالبد آن یعنی تلفیق میراث ناملموس و میراث ملموس برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه نوروز امسال در اورامانات همراه با برگزاری جشن های آیینی خواهد بود، عنوان کرد: این جشن ها در کنار جاذبه های تاریخی مهمی همچون قوری قلعه، گوردخمه روانسر و…. در دل طبیعت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ موازین شرعی برگزار خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرمانشاه اورامانات پایگاه جهانی جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود

ایسنا/البرز رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از برنامه‌ریزی برای برگزاری اجتماع امام رضایی‌ها در ورزشگاه انقلاب کرج خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر اشتری روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست خبری «اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌های کرج» اظهار کرد: این اجتماع جمعه  ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۴ الی ۷ عصر در زمین چمن ورزشگاه انقلاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای برنامه ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی- مذهبی ۱۲ کمیته تشکیل شده و از نمایندگان تشکل‌ها و ادارات مختلف کرج دعوت به عمل آمده تا در جلسات مربوطه شرکت کنند.

وی توضیح داد: البته با توجه به اینکه همه مردم علاقه خاصی به امام هشتم شیعیان دارند، بیشتر بر مشارکت گروه‌های مردمی در این اجتماع متمرکز شده است و قطعا شاهد حضور اقشار مختلفی در این رویداد خواهیم بود.

این مسئول اضافه کرد: برنامه ریزی لازم برای برقراری امنیت، شکل پذیرایی، نحوه حمل و نقل شرکت کنندگان و ... صورت گرفته و امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم در این اجتماع باشیم.

رئیس ستاد مردمی اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها توضیح داد: در این رویداد شاهد بخش‌های مختلفی چون برپایی غرف فرهنگی، نقاشی، عکاسی و ... هستیم و علاوه بر این، از مهمانان ویژه برای حضور در این اجتماع دعوت می‌شود

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لغو مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • تکیه خاتون‌آبادی، محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود