Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان توانسته در دهه اخیر بالغ بر ۲۵ هزار قطعه به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون یورو را در داخل کشور بومی سازی کند.

امین ابراهیمی امروز، ۱۷ اسفندماه در آیین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی فولاد در اهواز اظهار کرد: برای اجرای صحیح بومی سازی باید راهبردهای منسجم و یکپارچه ای برای تصمیم گیری و حرکت به سوی ایجاد دانش ساخت در سطح ملی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: تحقیق و توسعه دو بال رشد و شرط بقای بنگاه های صنعتی هستند. توجه به بومی سازی، بخش مهمی از تحقیق و توسعه را در بر گرفته است و همکاری دو قطب تحقیق و توسعه یعنی دانشگاه و صنعت به تولید علم و دانش فنی منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه در بلندمدت تنها راه دستیابی به رشد صنعتی، توجه به دانش است، گفت: بومی سازی قطعات و تجهیزات، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور باعث خود باوری، ایجاد اشتغال، انگیزه برای شرکت های دانش بنیان و در نهایت، حرکت و پویایی صنعت خواهد شد.

ابراهیمی افزود: وقتی یک کشور نتواند اهرم های فنی لازم را برای فراگیری و تبدیل دانش های فنی تامین کند، امکان تسلط بر فرایند بومی سازی داخلی میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به نگاه بنیادی شرکت فولاد خوزستان به مساله بومی سازی اظهار کرد: در این راستا از بدو تاسیس شرکت، گروهی تحت عنوان مدیریت ساخت و سفارشات با هدف بومی سازی قطعات راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: مجموعه ساختاری این گروه از نقطه ابتدایی بر پایه سفارشات، طراحی به روش مهندسی معکوس، استعلام ساخت و کیفیت و کنترل کیفیت بوده است.

ابراهیمی افزود: به همین منظور، فولاد خوزستان بخشی از تجهیزاتی که امکان ساخت آن ها در داخل کشور امکان پذیر است را در نمایشگاه های مختلف معرفی کرده تا با افراد حقیقی و حقوقی که توانایی ساخت و تولید آن را دارند همکاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: فولاد خوزستان توانسته در دهه اخیر بالغ بر ۲۵ هزار قطعه به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون یورو را در داخل کشور بومی سازی کند. همچنین، قطعاتی که در داخل کشور بومی سازی می شوند از لحاظ صرفه اقتصادی بسیار جایگاه خوبی را برای مجموعه های فولادی دارد و ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه کمتری را نسبت به مشابه خارجی دارند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: در سال جاری دو هزار و ۲۵۰ قطعه به ارزش بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان و با رشد حدود ۱۷ درصدی نسبت به سال ۹۹ بومی سازی شد.

ابراهیمی با اشاره به مهمترین دستاوردهای شرکت افزود: ساخت پاتیل LF در فولاد خوزستان و اجرای طرح پرد فولاد شادگان برای اولین بار در کشور توسط فولاد خوزستان انجام شد. همچنین در سال گذشته بالغ بر ۶۷۴ قطعه برای اولین بار در کشور در فولاد خوزستان بومی سازی شد.

وی با اشاره به بی نیاز بودن از تامین قطعات مکانیکی از خارج کشور گفت: در بخش قطعات مکانیکی بالغ بر ۹۸ درصد از این قطعات موردنیاز در داخل کشور تامین می شود و در این حوزه وابستگی به خارج از کشور به صورت کامل قطع شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان افزود: یکی از مهمترین راهبردهای شرکت فولاد خوزستان، مشارکت با شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و استفاده از محصولات تولیدکنندگان داخلی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان شرکت فولادخوزستان فولاد مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تحقیق و توسعه داخل کشور بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟

به گزارش خبرنگار مهر، نزدیک به یک دهه پیش شرکت مهندسی توسعه گاز ایران با شرکت (اس تی سی) هند قراردادی به منظور خرید ورق‌های فولادی برای تولید خط لوله انتقال گاز به امضا رساند، اما این شرکت هندی به قرارداد خود پایبند نماند برای همین شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران طی نامه‌ای به شرکت «STC» اعلام کرد؛ تحویل فولاد به ایران در چهارچوب شرایط قرار داد ۲.۵ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۴ میلادی طرفین نیست.

همچین در ادامه این نامه آمده است که اگر شرکت «STC» هر چه زودتر به ارسال تعهدات فولاد خود اقدام نکند، ایران مستقیماً با شرکت فولاد «ایسار» هند که فولار صادراتی را برای شرکت STC تأمین می‌کند، وارد معامله می‌شود.

حالا پس از نزدیک به ۱۰ سال امروز در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس‌تی‌سی) به داوری، کلیات این لایحه را تصویب کردند.

مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، در تشریح این گزارش بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ بین شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و شرکت اس‌تی‌سی هند قراردادی به‌مدت سه سال امضا شد که طرف ایرانی بر اساس این قرارداد به تعهدهای خود عمل کرد، اما شرکت بازرگانی دولتی هند در این مدت به کمتر از یک‌پنجم تعهدهای خود عمل کرده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در صورت موافقت با این لایحه، امکان پیگیری حقوقی این موضوع به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران داده می‌شود.

بر اساس این گزارش طبق این قرارداد ایران با شرکت «STC» هند، قرار بوده طی سه سال، ۲.۵ میلیون تن فولاد به ایران صادر شود که یک میلیون تن آن در سال اول و مابقی آن تا دو سال آینده انجام شود اما شرکت «STC» در سال اول تنها ۴۵۰ هزار تن فولاد به ایران تحویل داده است واکنون ایران با گذشت ۱۰ سال به دنبال غرامت از این شرکت است.

کد خبر 6090833 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس