Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، غلامعلی دهشیری در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد با اشاره به جایگاه قانونی مصوبات این ستاد اظهارداشت: مصوبات صحن علنی با امضا دبیر ستاد به ادارات مربوط که باید این مصوبات در جهت رفع موانع تولید و اشتغال در آن دنبال شود ابلاغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اما علیرغم همکاری بسیار خوب دستگاه ها و نهادهای مختلف استان، معدود دستگاه و نهادهایی هستند که به دلایل مختلف از اجرایی کردن این مصوبات شانه خالی می کنند که این موضع در دبیرخانه ستاد مورد رصد و پیگیری قرار می گیرد .

دهشیری تصریح کرد: در سال جاری ادارات کل ثبت اسناد و املاک،کمرگ، شرکت شهرک های صنعتی و بانک های تجارت و ملی طبق بررسی ها همکاری بسیاری خوبی در زمینه اجرایی شدن مصوبات این ستاد داشته اند که قابل تقدیر است.

وی افزود: از این بین تعدادی از دستگاه ها و نهادها نیز از زیر بار مصوبات شانه خالی کرده اند که علاوه بر تشکیل پرونده قضائی اسامی آن ها به استاندار به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان اعلام تا تدابیر و ارشاد لازم به آن ها صورت گیرد.رئیس کل دادگستری استان گفت: این ستاد زیر مجموعه قوه قضائیه و در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و در چارچوب قانون فعالیت می کند لذا برخی کوتاهی ها و اغماض ها در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها پذیرفته نیست.

وی با اشاره به عملکرد خوب این ستاد در 11 ماهه سال جاری خاطر نشان ساخت: وصول 300 درخواست از طریق سایت حامی نشان از عملکرد خوب و اعتماد واحدهای تولیدی به این ستاد در رفع موانع تولید و اشتغال در استان است.دهشیری گفت: این در حالی است تعدادی از درخواست ها در دبیرخانه ستاد و کمیته های تخصصی  قبل از ارجاع به صحن علنی ستاد بررسی و موانع پیش روی آن رفع شده است.
158 مورد مصوبه، 21 مورد مکاتبه در دبیرخانه ستاد انجام و مشکل حل شده و چند مورد درخواست هم دارای پرونده قضائی و یا نامرتبط با اختیارات ستاد بوده که از دستور کار ستاد خارج شده است.
عالی ترین مقام قضائی استان تصریح کرد: از مجموع مصوبات ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان 72 مورد اجرا و 35 مورد هم در حال اجرا است.

وی با اشاره به دغدغه مسئولان شهرستان در خصوص جابجای اتباع غیر مجاز در محورهای مواصلاتی این شهرستان گفت: نبود قانون در این حوزه متاسفانه چالش های جدی را به وجود آورده و این موضوع در جلسات متعدد با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطرح با هدف رفع خلاء های قانونی مطرح شده است

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه یزد اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

دوره توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی به‌میزبانی سپاه لرستان با حضور 10 استان برگزار شد.

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074929 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان