Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی گفت: من به شخصه با دور زدن کنکور به هر شکلی که باشد مخالف هستم و برای آن‌هایی که کنکور نمی‌دهند آزمون ارزیابی خواهیم گذاشت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین روز از نشست «مجمع دبیران شورا‌های صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی و مشاور وزیر بهداشت در امور آموزشی در دومین روز از این نشست بیان داشت: در سال ۹۸ در یکی از سخنرانی‌های مقام معظم رهبری که در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب بود در این خصوص بحث شد که ما باید ظرفیت‌ها٬ مزیت‌ها و داشته‌های خود را بشناسیم و آسیب‌هایی که وجود دارد که ما نتوانیم به آن‌چه که ترسیم کرده‌ایم برسیم را نیز شناسایی کنیم. بنابر این این نکته مهم است که ما هدف گذاری درست داشته باشیم و بر اساس این هدف گذاری مسیر درست را نیز انتخاب کنیم و فرایند‌های را درست ببینیم و به هدف خود برسیم دارای اهمیت است.

وی با بیان این‌که برخی تلاش دارند فضای یاس و نا امیدی را در بین جوانان کشور نهادینه کنند٬ ادامه داد: در این مسیر اولین چیز این است که ما خودمان را باور نداشته باشیم و ندانیم چه توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی داریم و نکته دوم نا امید کردن قشر جوان است روندی که در طی ۸ سال گذشته به شدت به آن دامن زده شد و به اشکال مختلف تلاش شد به جوانان القاء کنیم که در این کشور نمی‌توان کاری کرد. البته این روند برنامه‌ریزی شده و حساب شده است که باید به آن پرداخته شود.

بزرگترین معظل کشور در حوزه جوانان نا امیدی است

حسن زاده بزرگترین معظل کشور در حوزه جوانان را نا امیدی دانست و یادآور شد: عده‌ای به وضوح به در دل جوان دانشجوی ما القاء می‌کنند که در این کشور نمی‌توان کاری کرد در این میان سوال این است که چه کسانی باید نگران این موضوع باشند؟. افرادی که به عنوان نمایندگان جوانان تلاش دارند تا برای کشور قدمی بردارند و این کار ارزشمندی است. در این میان از یک طرف نگاهی که به شورای صنفی وجود دارد نگرانی‌های به دنبال خود دارد٬ از طرف دیگر بسیاری از معاونان آموزشی دانشگاه‌ها از مداخلات این دسته از دانشجویان در آموزش نگران هستند.

این مقام مسوول با بیان این‌که اگر می‌خواهید در حوزه آموزشی در دانشگاه‌ها ورود کنید باید از نظر علمی در سطح بالایی باشید٬ ابراز داشت: شما در حوزه علمی باید سرآمدان دانشگاه خود باشید تا دغدغه شما دغدغه شخصی نباشد بلکه بدون تعارض منافع تنها به دنبال رفع مشکلات دانشجویان باشید.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در خصوص ورود دانشجویان از خارج به داخل با بیان این‌که من شرایط دانشجویانمان در کشور‌های مختلف را دیده‌ام٬ ابراز داشت: درست است این جوانان که در برخی دانشگاه‌های خارج کشور تحصیل می‌کنند از جوانان ما هستند، اما دلیلی ندارد این امکان را داشته باشند که کنکور را دور بزنند و در جایگاه دانشجویانی قرار بگیرند که با سختی٬ تلاش و توانمندی توانستند از کنکور عبور کنند این از عدالت به شدت به دور است.

کیفیت آموزش باید برای ما باید مهم باشد

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم تعهد بدهیم دانشجوی بی‌کیفیت را در جایگاه سلامت و درمان مردم قرار دهیم٬ کیفیت آموزش باید برای ما باید مهم باشد اگر شما عضو شورای صنفی هستید باید کیفیت آموزش برای شما مهم باشد.

حسن‌زاده با بیان این‌که ما برنامه را در شورای عالی برنامه ریزی تحت عنوان برنامه جامع عدالت تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی دیده‌ایم٬ افزود: یک مورد این برنامه به این می‌پردازد آن‌چه که به عنوان معیار‌ها و شاخص‌های کیفیت است را باید به آن بپردازیم که ۱۰ کارگروه را در این خصوص دیده‌ایم و برای هر کارگروه افراد مشخص شدند و کار را دنبال می‌کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: شما جوان هستید زمانی هجمه‌ای وارد می‌شود٬ جوانان نگران می‌شوند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. شما نمایندگان دانشجویان هستید باید دانشجویان خوب٬ ضعیف و متوسط همه به شما اعتماد کنند و حرف دل خود را با شما عنوان کنند، زیرا شما نماینده گروه خاصی نیستید. اگر می‌خواهید کار درست انجام دهید از مسیر درست وارد شوید، زیرا هدف خوب را با مسیر غلط نمی‌شود طی کرد و به آن رسید.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی اضافه کرد: گاهی هدف درست، اما مسیر غلط است و یا افرادی که در مسیر قرار می‌گیرند غلط هستند٬ اگر می‌خواهید کار درستی را انجام دهید دنبال چیزی جزء هدف خود و حرف حق و کار حقتان از مسیر درست نباشید.

برای آن‌هایی که کنکور نمی‌دهند آزمون ارزیابی خواهیم گذاشت

وی در خصوص انتقال دانشجویان از خارج به داخل بیان داشت: در این خصوص چند معیار داریم که یکی اعتبار دانشگاه است که باید مورد تایید ما باشند. من به شخصه با دور زدن کنکور به هر شکلی که باشد مخالف هستم و برای آن‌هایی که کنکور نمی‌دهند آزمون ارزیابی خواهیم گذاشت.

حسن زاده از برگزاری آزمون ارزیابی برای دانشجویان قبل از سال ۲۰۱۹ خبر داد و ابراز داشت: آزمون ارزیابی روز یکشنبه در شورای عالی برنامه‌ریزی مصوب شد که افرادی که قبل از سال ۲۰۱۹ آمدند و هنوز پرونده آن‌ها کامل نشده است آزمون ورودی بدهند و در صورت قبولی می‌توانند در شورای نقل و انتقال دانشگاه مورد بررسی قرار بگیرند و بعد از سال ۲۰۱۹ اگر بنا باشد کاری انجام شود نیز قطعا سخت‌گیرانه خواهد بود.

این مقام مسوول اضافه کرد: به واقع ما برای دانشجویان قبل از سال ۲۰۱۹ که تعداد زیادی در دانشگاه‌های معتبر درس خوانده بودند، اما شرایطش را نداشتند آزمونی تعریف کردیم و این آزمون مجموعه‌ای از دروس دبیرستانی و سال اول و دوم دانشگاه است که اگر نمره بیاورند می‌توانند پذیرش بگیرند.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی با بیان این‌که تفاوت رشته‌های شما به رشته‌های دانشگاه‌های وزارت علوم در مهارتی بودن است٬ ابراز داشت: رشته‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت مهارتی است و پزشک٬ پرستار و ... باید این مهارت را کسب کنند. من نمی‌توانم جان مردم را دست فردی بدهم که تخصص ندارد٬ ما مسوولیم و باید پاسخ‌گو باشیم و کیفیت آموزش را همه مورد توجه داشته باشیم.

در برخی آیین‌نامه‌های پزشکی آمده است که معرفی به استاد ممنوع است و شرایط خاصی دارد

وی در خصوص چگونگی روند استفاده از برنامه معرفی به استاد گفت: در خصوص معرفی به استاد به صراحت در برخی آیین‌نامه‌های پزشکی آمده است که معرفی به استاد ممنوع است، زیرا معرفی به استاد به معنای نادیده گرفتن درس است در حالی که معرفی به استاد زمانی معنی می‌دهد که دانشجوی خوبی داریم که دارد فارغ التحصیل می‌شود و یک درس دو واحدی مانده دارد و باید شش ماه معطل آن باشد که در کمیسیون موارد خاص می‌توان به این فرد معرفی به استاد داد٬، اما دادن شش واحد معرفی به استاد به همه دانشجویاندرست نیست.

حسن زاده بیان داشت: در مورد هم نیاز و پیش نیاز بودن باید استقلال دانشگاه را مد نظر داشت٬ در آیین‌نامه‌ها آمده است دانشگاه می‌تواند بر اساس شرایط دانشجو و گروه و نوع درسی که ارایه می‌دهد برخی دروس را پیش نیاز و یا هم نیاز بگذارد این دست دانشگاه است و منعی وجود ندارد اگر دانشگاهی اجرایی نکند به ما بگویید تا به دانشگاه تذکر دهیم. این باید به صورت موردی بیاید و در قانون وجود دارد.

این مقام مسوول با بیان این‌که در بحث افزایش ظرفیت‌ها من به شدت مخالف بوده و هستم٬ ابراز داشت:، اما این را گفته‌ام اگر مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را مصوب کند من اولین نفر در اجرا هستم، زیرا قانون باید اجرا شود و به قانون باید تمکین کرد. به واقع یکی از روش‌هایی که در جوانان ما رخنه کنند ایجاد نا امیدی در جوان‌ها است و نادیده گرفتن قانون است.

تاسیس رشته‌های جدید بر اساس نیاز کشور اتفاق بدی نیست به این شرط که منطقی باشد

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در خصوص تاسیس دانشکده‌های جدید٬ بیان داشت: در مورد تاسیس دانشکده‌های مختلف در کشور یک جا‌هایی نیاز و یک جا‌هایی هم فشار است و این موارد که نیاز است نباید نادیده گرفته شود. در خصوص رشته‌های جدید هم ما کوریکولوم‌هایی داریم که باید برنامه آموزشی بر اساس نیاز٬ تقاضا٬ پویایی و انعطاف باشد٬ کارآموزی در عرصه یکی از قسمت‌های مهم در آموزش است. تاسیس رشته‌های جدید بر اساس نیاز کشور اتفاق بدی نیست به این شرط که منطقی باشد.

مصوبه‌ای داریم که همه رشته‌هایی که با بیمار سروکار دارند باید در آزمون صلاحیت بالینی شرکت کنند

وی در مورد تغییر کوریکولوم پرستاری بیان داشت: این موضوع در دست انجام است و مصوبه‌ای داریم که همه رشته‌هایی که با بیمار سروکار دارند باید در آزمون صلاحیت بالینی شرکت کنند و در شورای عالی برنامه‌ریزی مصوب شده است.

حسن‌زاده در خصوص قطب‌های علمی گفت: در طی ۲۰ سال در وزارت بهداشت ۱۲ قطب علمی تاسیس شده است در در دولت قبل در یک روز یکباره ۲۸ قطب علمی به کشور افزوده شده است که معیار‌هایی نداشته است و در برنامه‌های ۴ ساله معاونت آموزشی این بحث مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکور سراسری آزمون ارزیابی علوم پزشکی دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مقام مسوول معرفی به استاد کیفیت آموزش سال ۲۰۱۹ دانشگاه ها نا امیدی حسن زاده بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مازندران گفت: آزمون دانشگاه فرهنگیان، سال آینده در دفترچه و تاریخی مجزا از سایر آزمون‌های سراسری برگزار می‌شود.

سید جلال موسوی خطیر با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان با استعداد معلمی است ، افزود: ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه آزمون دانشگاه فرهنگیان، امسال همزمان با آزمون سراسری و با ارائه دفترچه سوالات مجزا برگزار شد افزود:از پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و تست‌های شخصیتی و روان سنجی نیز به عمل می آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استقبال داوطلبان از آزمون دانشگاه فرهنگیان را چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد: به همین منظور از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند