Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار جعفرآبادی گفت: در ساخت ماهواره نور۲ و ماهواره‌بر قاصد از فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدارعلی جعفر آبادی فرمانده فضایی نیروی هوا فضای سپاه در گفت و گویی پیرامون پرتاب ماهواره نور2  گفت:  پرتابی که امروز شاهد آن بودیم یک ماهواه و ماهواره بر تماما ایرانی بود که ساخت آن در مجموعه سپاه رقم خورده بود اما در حقیقت تمامی ارکان فضایی کشور و  برخی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در ساخت آن دخیل بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ماهواره نور 2 ارتقا یافته ماهواره نور 1 است و ماموریت آن سنجشی و شناسایی است و اطلاعات جمع آوری شده توسط  آن می‌تواند کاربرد دفاعی و عمومی داشته باشد. علاوه بر این این ماهواره می‌تواند در مقیاس بزرگ و با دید بسیار وسیع از فاصله 500 کیلومتری حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را هم رصد کند.

فرمانده فضایی نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: ماهواره نور با وجود اینکه اولین ماهواره پرتابی سپاه بود بعد از 2 سال هنوز فعال است و بیش از 10 هزار بار به دور کره زمین چرخیده و به مدار 350 کیلومتری رسیده و کمتر از یکسال دیگر هم فعال خواهد بود. همچنین این ماهواره یک آزمایشگاه عالی فضایی برای ما بود و از فناوری و تجربیات آن در ساخت ماهواره نور2 استفاده شده است.

سردار جعفرآبادی تصریح کرد: فناوری ماهواره‌بر قاصد و موتورهای فضایی آن، فناروی جدید بوده و شامل استفاده از بدنه‌های کامپوزیتی سبک و موتور نازل متحرک است ودر لبه دانش روز جهانی قرار دارد.

فرمانده فضایی نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه در آینده ما انشا الله سلسله ماهواره‌های نور را خواهیم داشت، تاکید کرد: در مجموعه فضایی کشور گام اول این است که در مدار لئو تثبیت شویم و بعد به سمت مدار 36000 کیلومتر برویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرتاب ماهواره ماهواره نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر

رییس سازمان فضایی ایران گفت: به احتمال بسیار زیاد ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲، ماهواره کوثر و چندین ماهواره تحقیقاتی دیگر را در طول ۱۴۰۳ پرتاب خواهیم کرد. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه‌های فضایی ایران در سال 1403 اظهار کرد: در سال 1403 تعداد زیادی از ماهواره‌های مخابراتی و تحقیقاتی در مقایسه با سال گذشته به فضا پرتاب خواهد شد.

سالاریه تصریح کرد: به احتمال بسیار زیاد ماهواره‌های طلوع 3، ظفر 2، ماهواره کوثر و چندین ماهواره تحقیقاتی دیگر را در طول 1403 پرتاب خواهیم کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران از برنامه ایران برای پرتاب بلوک انتقال مداری در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به قرار گرفتن نمونه دوم ماهواره پارس 1 در مسیر پرتاب گفت: نمونه اول ماهواره پارس 1 در مدار قرار گرفته و امروز تست‌های آن در حال انجام است.

ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار

سالاریه گفت: اصلاحاتی برای ماهواره پارس 1 نیاز است که این اصلاحات را به نمونه دوم پارس 1 اعمال خواهیم کرد و این ماهواره در مسیر پرتاب قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • در عملیات وعده صادق تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • در «وعده صادق» تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • سردار حاجی‌زاده: برای ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل صف‌آرایی عجیبی شد +فیلم
  • (ویدیو) سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • تحقق وعده صادق با ۲۰ درصدتوان نیروها