Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نوبت بعد از ظهر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۱، پیشنهاد «علی اصغر خانی» نماینده مردم شاهرود به نمایندگی از کمیسیون عمران برای الحاق به ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد که نمایندگان موافقت کردند.

بر اساس این پیشنهاد، ۳۰ هزار میلیارد ریال از اعتبار مربوط به واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ (موضوع بند الحاقی یک تبصره ۷) به طور مساوی به بهسازی راه های روستایی و طرح های هادی روستایی اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانی پیش از رای گیری در توضیح این پیشنهاد گفت: در پیشنهاد کمیسیون مطرح شده از درآمدهای ناشی از واردات خودرو، مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای راه های روستایی و طرح هادی روستایی هزینه کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ۶۲ هزار روستا در کشور وجود دارد که همه این روستاها در موضوع راه و دیگر مسائل مشکل دارند و در حقیقت ۵۲ درصد راه های داخل روستاهای کشور با مشکل مواجه است.

نماینده مردم شاهرود با بیان اینکه به رغم گذشت ۴۳ سال از انقلاب اما هنوز در برخی از روستاها مردم در خاک زندگی می کنند، اظهار داشت: در زمان هایی که به نمایندگی از کمیسیون عمران در روستاها حاضر می شدیم از شرایط و وضعیت آنها خجالت زده شدیم.

وی با بیان اینکه چرا بین شهر و روستا تبعیض غائل شد، اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۱ این موضوع مغفول مانده و اگر با این پیشنهاد موافقت شود سبب کاهش مهاجرت مردم از روستاها به شهرها خواهد شد.

«سیدحمیدپورمحمدی» نماینده دولت در مجلس در موافقت با این پیشنهاد گفت: این پیشنهاد دو اصل را مدنظر قرار می دهد. نخست اینکه پول را به جای هزینه جاری در بخش عمران هزینه کنیم و دوم اینکه مناطق روستایی را در بخش عمران مورد توجه قرار دهیم که این موضوع سبب موافقت دولت با این پیشنهاد شده است.

«رحیم زارع» سخنگوی کمیسیون تلفیق هم در موافقت با این پیشنهاد اظهار داشت: هنوز ۵۱ درصد راه های روستایی تعیین تکلیف نشدند که سبب می شود کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد موافق باشد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سید حمید پورمحمدی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی علی اصغر خانی لایحه بودجه 1401 پروندهٔ خبری بودجه ۱۴۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی علی اصغر خانی لایحه بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی راه های روستایی کمیسیون عمران کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا، گفت: سرکوب تجمعات دانشجویی نشانه ترس دولتمردان آمریکا بیداری عمومی مردم‌شان است.

به گزارش فارس، محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیرامون «سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا»، گفت: آمریکایی‌ها در عمل خلاف شعار‌های خود عمل می‌کنند. آزادی و حقوق بشر جز شعار‌های آمریکا است. آمریکا مجسمه آزادی را به عنوان نماد خود قرار داده تا به جهانیان بقبولاند که مدافع آزادی است.

وی افزود: امروز آمریکا ۱۸۰ درجه خلاف شعار‌های خود عمل می‌کند. چرا که فرزند نامشروعش در منطقه رو به زوال است. از این رو تمام ملاحظات را کنار گذاشته و روی حقیقی خود را در معرض نمایش قرار داده است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز کار آمریکا به جایی رسیده که در درون کشور خود هم دست به اقدامات ضد بشری می‌زند و دانشجویان و اساتید صلح‌طلب را سرکوب می‌کند. پلیس آمریکا به صورت وحشیانه با معترضین بی دفاع برخورد می‌کند. این برخورد‌ها پرده از تفکر لیبرال برداشت.

کوثری در خاتمه گفت: طوفان الاقصی و وعده صادق چهره استبدادی آمریکا را به جهانیان نشان داد. نظام صهیونیست در حال سقوط است. با این سرکوب‌ها سعی در جلوگیری از این امر را دارند، اما نمی‌دانند هر چه بیشتر دست و پا بزنند بیشتر در این باتلاق فرو خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است