Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سید مجتبی شفیعی در جلسه اضطراری «بررسی وضعیت ترافیکی شهر تهران در ۱۶ اسفند»، درباره علت تشکیل جلسه مذکور بیان کرد: امروز گردهم آمده‌ایم تا جلسه‌ای فوری به منظور بررسی و ریشه‌یابی علت اوج ترافیک عصرگاهی و شبانگاهی تشکیل دهیم؛ البته باید ترافیک ایام سال را هم کنترل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بخش بسیاری از عوامل ایجاد ترافیک اجتناب‌ناپذیر است، افزود: این عوامل نیاز به راهکار بلندمدت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفیعی با اشاره به گزارشی از وضعیت شب گذشته توسط پلیس راهور، معاونان مربوطه و معاونان حمل و نقل مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اظهار کرد: ازدحام خودرو‌ها در شب گذشته در منطقه ۳ بیشتر از بقیه مناطق بود به طوری که در گذشته چنین ازدحامی گزارش نشده بود.
سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه این جلسه بیان کرد: شب گذشته به علت شرایط متفاوتی که نسبت به دیگر شب‌ها داشت حجم بالایی از ترافیک در سطح تهران ایجاد شد؛ یکسری از راهکار‌های زیرساختی و بلندمدت است که در لحظه نمی‌توان آن را اجرا کرد.

ناگزیر از بستن شریان بزرگراهی برای تخلیه ترافیک پاسداران شدیم

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه بارندگی در شب گذشته معضلات برخی مناطق را تشدید کرد، اضافه کرد: بارندگی از ابتدای روز شروع شد؛ همیشه جنوب شهر کانون بحران است، اما شب گذشته مشکلی نبود و معابر مناطق شمالی درگیر ترافیک و آب گرفتگی شده بود. بارندگی باعث شده بود تا کندیِ حرکت و توقف حرکت در شبکه اصلی معابر را به دنبال داشته باشیم.

سردار حمیدی ضمن اشاره به ترافیک شدید منطقه ۳ تهران بیان کرد: این منطقه درهم تنیدگی معابر را دارد که مجبور شدیم در حوزه بزرگراهی راه را ببندیم تا بار ترافیک وارد منطقه ۳ نشود؛ بزرگراه صیاد به مدت یک‌ساعت بسته شد تا حجم ترافیک در منطقه ۳ افزایش نیابد؛ این اقدام باعث ایجاد نارضایتی شده بود؛ اما اگر این اتفاق نمی‌افتاد و بار پاسداران و حوزه اطراف تا صبح هم تخلیه نمی‌شد.

وی با بیان اینکه ماموران به صورت فیزیکی از ساعت ۴ صبح تا نیمه شب سرپا بودند تا ترافیک را کنترل کنند، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی در بعضی نقاط در اختیار نبود؛ برای مثال اگر حجم مسافران میدان آزادی تخلیه نشود باعث افزایش ترافیک در معابر دیگر می‌شود.

حضور عوامل اجرایی پلیس از مناطق جنوبی برای کنترل ترافیک شمال شهر

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: دیشب تنها شبی بود که نیرو‌های فوق العاده راهور را نتوانستیم پیاده کنیم و عوامل اجرایی جنوب شهر به هسته شمالی شهر انتقال یافتند؛ روسای مناطق ۱۵،۱۶، ۱۸ و ۱۹ در حوزه‌های شمالی مستقر شدند.

سردار حمیدی با بیان اینکه در روز‌های پیش رو با چند مناسبت مهم و پرازدحام شهری نظیر دربی، پنجشنبه پایان سال، مراسم نیمه شعبان، چهارشنبه سوری، بارندگی و ... مواجه هستیم، افزود: طی روز‌های آینده هرشب بارندگی داریم و باید اقدامات پیشگیری کننده عملیاتی شود تا از وقوع اتفاقات شب گذشته جلوگیری شود.

وی در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی از راهنمایی و رانندگی بابت رتبه دوم کاهش آمار تصادفات شهر تهران تقدیر شد؛ کاهش این آمار دستاورد مدیریت شهری و راهور است که زیرساخت‌ها را اصلاح می‌کنند؛ سال گذشته هم رتبه نخست را کسب کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترافیک معابر تهران پلیس راهور شب گذشته منطقه ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است

به گزارش صدای ایران از ایسنا،سرهنگ فیروز کشیر درباره حواس پرتی رانندگان هشدار داد و گفت: متاسفانه در بسیاری از تصادفات شاهد هستیم که علت حادثه، عدم توجه کافی راننده به جلو است. هر چیزی مانند دخانیات، تلفن همراه، خوردن و آشامیدن باعث حواس پرتی راننده شده و توجه کافی را از راننده می‌گیرد بنابراین ممنوع است.

وی ادامه داد که بعنوان مثال همه رانندگان می‌دانند استفاده از تلفن همراه، در حین رانندگی باعث حواس پرتی راننده می‌شود؛ اما متاسفانه هنوز هم این اشتباه را تکرار می‌کنند و این مسئله به یک عادت بد در رانندگان تبدیل شده است که می‌تواند فجایع بسیاری رقم بزند.

کشیر افزود: بار‌ها مشاهده شده که برخی از رانندگان که در پشت چراغ قرمز متوقف می‌شوند تا لحظه‌ای که چراغ سبز شود؛ مدام با تلفن همراه خود مشغول هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در این فاصله چند ثانیه‌ای که رانندگان در پشت چراغ قرمز متوقف هستند؛ آنقدر سرگرم تلفن همراه خود و فضای مجازی هستند که حتی کشیدن ترمز دستی را هنگام توقف فراموش می‌کنند و این چنین با خودروی جلویی برخورد می‌کنند.

کشیر گفت: تلفن همراه به گونه‌ای است که وقتی فرد از آن استفاده می‌کند؛ تمام حواسش را می‌گیرد بنابراین از اطراف غافل شده و نمی‌تواند تصمیم درست بگیرد یا در شرایط حساس و مهم، واکنش درستی داشته باشد.

وی افزود: همچنین استفاده از سایر تجهیزات تلفن متصل به گوشی نیز ممنوع است، زیرا باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده شده می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد که راننده موظف است تمام هوش و حواس خود را در رانندگی به جلو معطوف دارد و به عنوان یک راننده باید از هر چیزی که باعث بر هم زدن هوش و حواس شود؛ اجتناب کند.

کشیر با اشاره به اینکه استفاده از دخانیات نیز باعث حواس پرتی رانندگان می‌شود؛ گفت: ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، به صراحت هشدار می‌دهد که رانندگان حق ندارند در حین رانندگی دخانیات استفاده کنند. زیرا علاوه بر ایجاد حواس پرتی، ممکن است ته سیگار بر روی لباس راننده بیافتد و حوادث ناگواری را رقم بزند.

وی افزود: همچنین راننده حق ندارد در حین رانندگی مواد خوراکی و آشامیدنی استفاده کند؛ چرا که ممکن است یک لحظه آب در گلوی راننده پریده و باعث خفگی و واژگون شدن خودرو شود و این حادثه دیگر خودرو‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست حتی در زمان توقف در پشت چراغ قرمز یا ترافیک نیز، از استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و استفاده از تلفن همراه خودداری کنند و همه حواس خود را برای حفظ سلامتی خود و دیگران در رانندگی بگذارند.

وی افزود: با توجه به تحقیقات میدانی همکاران من در پلیس راهور، یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده و مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی است و متاسفانه ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می‌افتد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در بررسی‌ها مشخص شد ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷ درصد در بروز تصادفات نقش دارد

کشیر گفت: همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد، استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روان‌گردان‌ها به میزان ۱۳ درصد و مصرف موادمخدر نیز ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات نقش دارند.

وی درباره استفاده از مخدر گفت: استفاده از مواد مخدر باعث می‌شود که روح و روان و سیستم اعصاب افراد تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین باعث می‌شود تاری دید، کاهش شدید شنوایی، درگیری ذهنی و مغزی، درک نکردن فاصله نیز رخ دهد بنابراین افراد نباید در این شرایط پشت فرمان بنشینند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ هشدار داد که این اعداد و ارقام مواردی نیستند که بخواهیم با آنها شوخی کنیم. شوخی با این اعداد یعنی شوخی با جان و زندگی خود و خانواده بنابراین از رانندگان درخواست می‌کنیم عواملی که باعث حواس پرتی در رانندگی می‌شوند را حذف کنند.

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند