Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:40:21 GMT

یک میلیون قطعه ماهی زینتی در سبزوار تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۰۲۷۱

یک میلیون قطعه ماهی زینتی در سبزوار تولید شد

محمد علی اسلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان ماهی زینتی از ۲۶ واحد پرورش آبزیان در سبزوار تولید شده است که یک سوم این مراکز به صورت صنعتی و بقیه خانگی است.

وی اظهار داشت: پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان طی سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته، به طوریکه این مراکز از پنج  به ۲۰ واحد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار عنوان کرد: پرورش ماهیان زینتی نمونه‌ای از کسب و کار ارزان و با صرفه است که بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم  در سبزوار ایجاد کرده است و مهمترین گونه‌های ماهیان تولیدی در این شهرستان "کوی، گلد فیش، سیچلاید، گوپی و فلاور" است.

اسلامی با بیان اینکه داشتن آکواریوم در فضای کار و خانه، باعث افزایش آرامش و نشاط روحی انسان می‌شود، افزود: با افزایش فرهنگ نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی در بین مردم، تقاضا برای تهیه گونه‌های زینتی بیشتر شده است که این امر پرورش این ماهیان را از نظر اقتصادی توجیه می‌کند.

وی اظهار داشت: با توجه به توسعه مراکز پرورش ماهیان زینتی در سبزوار، راه‌اندازی یک کلینیک و مرکز تخصصی آبزیان زینتی در این شهرستان ضروری است.

در کنار رونق پرورش ماهیان زینتی، شهرستان سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۵ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و طی سالیان گذشته رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را کسب کرده است.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها پرورش ماهی سبزوار سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی سبزوار سازمان شیلات ایران پرورش ماهی سبزوار سازمان شیلات ایران پرورش ماهیان زینتی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی