Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:46:01 GMT

تعطیلی شرکت تیراژ فیروزآباد و بلاتکلیفی کارگران

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۰۷۲۳

تعطیلی شرکت تیراژ فیروزآباد و بلاتکلیفی کارگران

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، شرکت تیراژ فیروزآباد که از دی ماه ۱۳۸۶ کار خود را شروع کرده بود و با وجود پیشرفت هایی در این پروژه، از بهمن ماه تاکنون تعطیل شده است.

این شرکت که با هدف ساخت جاده امن برای کاهش تصادفات و امکان تردد بهتر در مسیر کوار به سمت فیروزآباد که پرترددترین مکان از لحاظ رفت و آمد وسایل نقلیه سبک و سنگین است، کار خود را شروع کرده است و با توجه به قرار گرفتن این جاده در دل کوه، این پروژه مشکلات زیادی به همراه دارد و در این طرح  قرار است که با ایجاد تونل هایی در دل کوه مسیر جاده هموار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است در این طرح، تونل هایی به طول ۳ هزار و ۴۱۶ متر شامل ۶ دستگاه تونل و تعداد آبروها ۳۸ دستگاه، طول دیوار حائل ۸۵۰ متر و طول گالری ها  ۸۰متر باشد، اما روند کار  ناتمام مانده و کارگران را بلاتکلیف رها کرده است؛ به همین دلیل به سراغ پیمانکار شرکت و کارگران رفتیم تا علت تعطیلی شرکت را با وجود تکمیل نبودن پروژه جویا شویم.

6 ماه بدون حقوق سپری شد

یکی از کارگران به نمایندگی از همه کارگران شرکت اظهار کرد: ما همه کارگران بومی این شرکت هستیم و از سال ۱۳۸۶ تاکنون در این جا مشغول به کار هستیم اما حدود ۶ ماه است که حقوقی دریافت نکرده ایم و به دلیل وضعیت اقتصادی سختی که در جامعه وجود دارد، ما شرمنده خانواده هایمان شده ایم.

وی افزود: با تعطیلی شرکت به هر دری زده ایم تا بتوانیم دوباره شاهد راه اندازی شرکت باشیم، از آن جایی که اداره کار به ما قول دادند که امکان راه اندازی شرکت تا پایان سال وجود دارد، اما با گذشت نزدیک به 2 ماه رفت و آمد به اداره کار آخرین پاسخی که به ما دادند این بود که شرکت تیراژ به دلیل نبود بودجه حتی توان پرداخت بیمه ما را هم ندارند چه برسد به حقوق.

پرداخت حقوق در گرو اختصاص منابع مالی

با پیمانکار این شرکت نیز گفت و گویی داشتیم تا علت تعطیلی را جویا شویم، زینلی پیمانکار شرکت تیراژ فیروزآباد در گفت و گو با خبرنگار فارس بیان کرد: پروژه زیرسازی محور کوار-فیروزآباد، قطعه ۳ باند دوم از دی ماه ۱۳۸۶ شروع به کار کرده است و این پروژه که حدود ۱۳کیلومتر است تاکنون فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: از آن جا که کارفرما، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- اداره کل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب کشور است، بودجه ای برای ادامه پروژه اختصاص نداده  و ما مجبور شدیم شرکت را تعطیل کنیم.

وی اظهار کرد: با پیگیری انجام شده مشخص شد تا قبل از عید امیدی برای راه اندازی دوباره شرکت وجود ندارد و ما امیدواریم که در سال جدید بودجه ای به این پروژه اختصاص داده شود تا هم این پروژه به اتمام برسد و هم کارگران زحمتکشی که چند سال در این شرکت مشغول به کار بوده اند، دوباره کار خود را در این شرکت شروع کنند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت تیراژ تعطیلی کارگران پیمانکار شرکت تیراژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیروزآباد قهرمان رقابت های فوتسال فرهنگیان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست هیات ورزش دانش آموزی فارس گفت: با پایان یافتن رقابت های فوتسال فرهنگیان استان فارس، تیم فوتسال فرهنگیان فیروزآباد ،مقام نخست این رقابت ها را از ان خود کرد.
ابوذر زیدآبادی نژاد گفت: تیم فوتسال معلمان ناحیه چهار شیراز مقام‌ دوم و تیم های فوتسال معلمان میمند و خنج به صورت مشترک عنوان سوم  را از آن خود کردند و تیم اشکنان  به عنوان تیم برتر فرهنگی و اخلاق این رقابت ها شناخته شد.

رقابت های فوتسال فرهنگیان فارس با شرکت ۵۵ تیم فوتسال معلمان از سراسر استان به مدت ۵ روز از ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت  در سالن های ورزشی شهید حمزه، پوریای ولی، امام علی، رضوان، شهدا و نرجس شیراز برگزار شد.

زیدابادی نژاد با اشاره به اینکه در این رقابت ها بیش از صد مسابقه برگزار شد، افزود: ۸۰۰ نفر معلم ورزشکار و ۱۰۰ نفر داور و عوامل اجرایی که همگی از فرهنگیان استان هستند در این مسابقات حضور داشتند.

سرپرست هیات ورزش دانش آموزی فارس گفت: تیم‌ منتخب استان فارس پس از برگزاری اردوی انتخابی از بین معلمان فوتسالیت شرکت کننده در این رقابت ها مشخص خواهند شد .

تیم‌ منتخب استان فارس به عنوان نماینده استان به رقابت های فرهنگیان کشور که  تابستان امسال در شهر قم  برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • فیروزآباد قهرمان رقابت های فوتسال فرهنگیان فارس
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس