Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@22:02:21 GMT

کلاهبرداری با ترفند دعانویسی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۰۸۴۴

کلاهبرداری با ترفند دعانویسی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با تبلیغ دعانویسی و رفع طلسم در فضای مجازی دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درپی وصول شکوائیه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس در فضای مجازی، پرونده‌ای در این خصوص در پلیس فتای استان اصفهان تشکیل شد و کارشناسان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد فرد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فرد ناشناسی که ادعای رفع طلسم از طریق دعا را داشته آشنا شده است و بنابر درخواست وی مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به حساب وی منتقل می‌کند اما پس از مدتی که هیچ دعایی برای او ارسال نمی‌شود با فرد دعانویس تماس می‌گیرد اما پاسخی دریافت نمی‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان و انجام اقداماتی هوشمندانه، سرانجام ردپای متهم اصلی پرونده در تهران مشاهده شد و مأموران با اخذ نیابت قضائی طی عملیاتی ضربتی فرد شیاد را در تهران دستگیر و به اصفهان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم پس از روبه‌رو شدن با مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری اعتراف کرد، تصریح کرد: با اعتراف صریح متهم، وی به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد اما تحقیقات برای کشف کلاهبرداری‌های دیگر توسط این مجرم و شناسایی سایر شاکیان و مال‌باختگان ادامه دارد.

سرهنگ مرتضوی با هشدار به کاربران درخصوص کلاهبرداری‌های افراد شیاد تحت عنوان رمالی و دعانویسی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد فرصت‌طلب و سودجو برای جذب قربانیان خود اقدام به ارائه مستندات دروغین می‌کنند و شهروندان باید با هوشیاری کامل، فریب ادعاهای واهی و توخالی را نخورند.

کد خبر 560412

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس پلیس فتا استان اصفهان کلاهبرداری اینترنتی باند جعل و کلاهبرداری ارتکاب جرم کلاهبرداری کلاهبرداری از شهروندان کلاهبرداری در فضای مجازی رمالی و کلاهبرداری تبلیغات و کلاهبرداری در فضای مجازی کلاهبرداری در اینستاگرام کلاهبرداری با فالگیری فالگیری فالگیری در اینستاگرام فال و فالگیری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضای مجازی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی

سرهنگ ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن تبریک روز کارگر گفت: کارگران به دلیل صرف وقت بیشتر در محیط کار، و عدم آگاهی از تهدیدات فضای مجازی، مورد توجه مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و حساب‌هایشان با روش‌های مختلف تحت حملات کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

او از کارفرمایان، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، صنعتی نیز خواست تا موضوعات کلاهبرداری در فضای مجازی را به کارگران اطلاع رسانی کنند و آنها را از موضوعات در این فضا آگاه سازند.

این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی وظیفه اجتماعی تمامی افراد است و از کسانی که در این زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌نمایند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

سرهنگ ابوالحسینی خاطرنشان کرد: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از جرم در فضای مجازی، به ارائه محتوای آموزشی و پیشگیرانه می‌پردازد و افراد جهت دریافت محتوا می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.gov. ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس