Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:37:35 GMT

جشنواره هزار ایده در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۰۹۷۲

جشنواره هزار ایده در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز شد

دبیر کمیته برگزاری ایده‌ها و استارت‌آپ‌های رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی مشهد روز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: رویداد ملی گام دوم این دانشگاه در 2 بخش اصلی برگزار می‌شود که بخش اول گروه‌ها و هسته‌های پژوهشی فعال و بخش دوم ایده‌ها، استارت‌آپ‌ها، هسته‌ها، واحدها و شرکت‌های فناور و خلاق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جاوید نوبخت افزود: بخش دوم این رویداد ملی با عنوان "جشنواره هزار ایده" از امروز آغاز می‌شود و در هشت محور شامل کشاورزی و صنایع غذایی و تبدیلی، دارو و تجهیزات پزشکی و فراسودمندها، محصولات شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات فناورانه، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق و فرهنگی هنری و گردشگری، فناوری آب و محیط زیست و همچنین نساجی و چرم و فناوری های مرتبط برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش ایده‌ها تاکنون ۱۸۱ ایده دریافت شده ‌است که از این تعداد ۸۰ ایده در مرحله اول داوری و انتخاب شدند و از بین آن‌ها  ۴۰ طرح برای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی که در خرداد ماه در محل مصلی تهران به صورت حضوری و نمایشگاهی برگزار می‌شود، انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره و رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی همه دانشجویان، فارغ التحصیلان، استادان، اعضای هیات علمی تمام دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و حتی افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی می توانند شرکت کنند.

رییس منطقه سه مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: رویداد ملی این دانشگاه شامل یک بخش ویژه دانش‌آموزی است که برای اولین‌بار در واحد مشهد اجرا می‌شود و در بخش دانش‌آموزی که در قالب جشنواره "هزار رویداد"  برگزار می‌شود،  ایده‌های دانش‌آموزان جداگانه ارائه و برگزیدگان انتخاب خواهند شد..

دکتر نوبخت ادامه داد: مهم‌ترین حمایت ما از ایده‌های منتخب این است که آن‌ها را به سرمایه‌گذارن اصلی وصل می‌کنیم که یکی از سرمایه‌گذاران  دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد یعنی دانشگاه آزاد اسلامی در این طرح‌ها مشارکت می‌کند، سرمایه‌گذاری، حمایت‌های مالی و غیرمالی را انجام می‌دهد تا این ایده ها به مرحله تجاری‌سازی و محصول برسند.

وی گفت: همچنین در سطح ملی تاکنون از طریق سرمایه‌گذاران صندوق‌های ریسک‌پذیر 400 میلیارد تومان جذب‌ شده است که برای حمایت از همین ایده‌های منتخب خواهد بود.

رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد در راستای بیانیه گام دوم انقلاب

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد نیز در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری رویداد ملی گام دوم در این دانشگاه گفت: این رویداد در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و در چهلمین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود که ﭘﯿﺎدهﺳﺎزی اﻫﺪاف ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل و ﺗﻌﺎﻟﯽ داﻧﺸﮕﺎه و ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ ﮔﺎم دوم اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ، اﯾﺠﺎد ﻓﺮﺻﺖﻫﺎی ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری ﺑﺮای اﺳﺘﺎرﺗﺎپﻫﺎ و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﻣﺴﺘﻘﺮ در داﻧﺸﮕﺎه، ﺗﺸﻮﯾﻖ و ﺗﻘﺪﯾﺮ از ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان و ﻓﻨﺎوران ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ و اﯾﺠﺎد روﺣﯿﻪ اﻣﯿﺪ و ﺧﻮدﺑﺎوری در بین دانشجویان  از اهداف این رویداد به شمار می رود.

محسن مرادی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود در ﻧﻈﺮ دارد ﺗﺠﻬﯿﺰات، ﻣﺤﺼﻮﻻت، دﺳﺘﺎوردﻫﺎ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﺣﻮزه ﻓﻨﺎوری و ﻧﻮآوری داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ را در ﺳﻄﺢ ﻣﻠﯽ و در ﻗﺎﻟﺐ روﯾﺪاد ﻣﻠﯽ ﮔﺎم دوم داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ و ﺑﺎ ﺷﻌﺎر هزار ﮔﺮوه ﭘﮋوﻫﺸﯽ و زﯾﺮﺳﺎﺧﺖ، هزار اﯾﺪه و اﺳﺘﺎرﺗﺎپ و هزار ﺷﺮﮐﺖ ﻓﻨﺎور و ﺧﻼق در ﻣﻌﺮض ﺑﺎزدﯾﺪ همه اﻫﺎﻟﯽ زﯾﺴﺖ‌ﺑﻮم ﻓﻨﺎوری ﮐﺸﻮر، ﻣﺴوولان و ﻧﻬﺎدﻫﺎی دوﻟﺘﯽ، ﻏﯿﺮدوﻟﺘﯽ و ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﻗﺮار دﻫﺪ.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه آزاد اسلامی گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه آزاد اسلامی گام دوم انقلاب مشهد دانشگاه آزاد اسلامی گام دوم انقلاب گام دوم دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی رویداد ملی گام دوم برگزار می شود ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد