Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان این‌که نهادهای نظارتی دائما بر کار ما نظارت دارند، گفت: برای رویدادهای پیش‌رو نیاز به 100 میلیارد تومان داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، در پایان مجمع عمومی این کمیته در جمع خبرنگاران گفت:  امروز در حقیقت چهارمین سال از عمر کمیته ملی المپیک در دوره ریاست حقیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجمع امروز یک گزارش جمع‌بندی از عملکرد چهار ساله را در 12 گام و در 12 رهیافت و مجموعاً 24 محور به اعضای مجمع گزارش دادم. خلاصه این گزارش در این چارچوب بود که معیار و مبنای ما در عملکرد، شفافیت، قانون‌گرایی، اخلاق‌مداری، توجه به عرصه فرهنگی، تلاش برای کاهش تعهیدات نسبت به ورزش قهرمانی ایران، افزایش روابط بین‌المللی، برگزاری عزت‌مندانه رویدادها، توسعه فضاها و سخت افزارهای موجود در آمادمی ملی المپیک، تلاش برای افزایش مبنای بودجه‌ای بود.

وی افزود: در مجموع در چهار سال گذشته حدود 480 میلیارد تومان از دولت محترم دریافت کردیم و در مجموع 60 درصد این بودجه را به فدراسیون‌های قهرمانی و آسیایی تخصیص دادیم، حدود 90 میلیارد تومان را هزینه پرسنلی سازمان و حدود 110 میلیارد تومان برای هزینه‌های پشتیبانی، تجهیزات، آموزش و اداری سازمان هزینه شد.  برای عادلانه کردن توزیع منابع شاخص گذاری انجام شد و این شاخص‌ها در کمیسیون مدیریت برنامه‌ریزی، بعد در هیئت اجرایی و بعد در مجمع سال قبل تصویب شد. این شاخص‌ها از یک تا هزار تعریف شده و اولین فدراسیون که بیشترین شاخص و هزار امتیاز را کسب کرد، کشتی است و بقیه به همین ترتیب تا 50 فدراسیون این شاخص‌ها را کسب کردند. به ازای هر شاخص 4 میلیون تومان تخصیص داشتیم و یعنی اگر فدراسیون هزار امتیاز از مجموعه شاخص‌ها را کسب کرد چهار میلیارد تومان به آن تخصیص داده می‌شود. امروز از اعضای مجمع در رای‌گیری خواستیم که نسبت به این روند اظهارنظر کردند و خوشبختانه اکثریت بالای 90 درصدی نسبت به روندی عملکرد کمیته، برنامه‌های سال 1400 و برنامه‌های پیشنهادی سال 1401 رویکرد مثبت و موافق نشان دادند.

صالحی امیری ادامه داد: موضوع بعدی زمان انتخابات بود و دوره چهار ساله رسماً به پایان رسید، اما به دلیل تغییرات اساسنامه که رسماً تغییر ماهیت داشت و مدت سه سال طول کشید تا بعد از طی مراحل در هیئت اجرایی، مجمع، کمیسیون اجتماعی دولت، دولت، کمیته بین‌المللی المپیک و نهایتاً شورای نگهبان به تصویب رسید. امروز می‌توانم این خبر مثبت را به اصحاب رسانه و ملت عزیز عرض کنم که حداقل برای یک دهه دیگر کمیته ملی المپیک دراری اساسنامه‌ مصوبی است که مراجع بین‌المللی و رسمی داخلی تصویب کردند و ابهامی دیگر در مجموع عملکرد کمیته نخواهیم داشت.

 رئیس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از سخنانش گفت: دو تاریخ توسط اعضای مجمع برای برگزاری انتخابات پیشنهاد شده بود. یک تاریخ برگزاری انتخابات در بهار بود و انتظار بود انتخابات هر چه زودتر برگزار کنیم و یک پیشنهاد دیگر این بود برای اینکه خللی در برگزاری دو رویداد کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی هانگژو پیش نیاید به مهرماه و بعد از بازی‌های آسیایی موکول شود. پس از بحث طولانی که اعضای مجمع انجام دادند و موافقین و مخالفین نهایتاً رای گیری کردند و اکثریت به برگزاری مجمع در مهرماه 1401 و بعد از بازی‌های آسیایی رای دادند.

وی افزود: بسیاری از مباحث دیگری که در مجمع مطرح شد، ناظر به مسائل داخلی کمیته ملی المپیک بود. درباره روند توزیع بودجه بحث شد. سیاست قطعی کمیته ملی المپیک شفاف‌سازی کلیه منابع وارد به کمیته و مصارف است. در 4 سال گذشته حتی یک ریالی که تخصیص داده شده، در سایت کمیته ملی المپیک وجود دارد و نهادهای نظارتی دائما نظارت می‌کنند و نظام حسابرسی و نظام خزانه‌داری روی آن صحه گذاشته‌اند. سیکل توزیع منابع در کمیته المپیک بر اساس قوانین جاری و بر اساس تأیید نهادهای نظارتی انجام شد و کسی ابهامی نداشت. میزان تخصیص ما در سال 1400 تاکنون 139 درصد نسبت به بودجه مصوب بوده است. تعهد داشتیم حدود 50 میلیارد تومان تخصیص دهیم که این مبلغ 39 درصد افزایش داده شده است. تا پایان سال تلاش می‌کنیم تخصیص جدیدی داشته باشیم. پیش‌بینی ما این است که تخصیص را به مرز 150 درصد برسانیم. این تخصیص و افزایش بودجه در شرایط سخت کشور است که با تحریم، گرانی، تغییر ناگهانی ارز، تورم و ... روبرو هستیم.

صالحی امیری در پایان گفت: در رویداد جاکارتا با ارز 4200 هزار تومانی رفتیم ولی در رویداد توکیو با ارز 29 هزار تومان رفتیم و در رویداد بعدی چنین چیزی خواهیم داشت. ما نیاز به 100 میلیارد تومان داریم اما خدا را شاکر هستم اعضای مجمع به اتفاق ضمن اظهار محبت به حقیر و کمیته المپیک اظهار رضایت از عملکرد داشتند. از همه اعضا، پیشکسوتان، قهرمانان و رسانه‌ها تقدیر می‌کنم که حامی ما بودند. باور داریم که بدون همراهی اصحاب رسانه امکان موفقیت در نهاد ورزش چه وزارت ورزش، کمیته المپیک و پارالمپیک وجود ندارد، چون حلقه ارتباط رسانه‌ها هستند، به همین خاطر رسانه را رکن چهارم ورزش معرفی کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رضا صالحی امیری مجمع کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک نهادهای نظارتی میلیارد تومان صالحی امیری اعضای مجمع شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست سه جانبه گرایی دولت، کارفرمایان و تشکلات کارگری گفت: یکی از خواسته‌های بحق جامعه کارگری تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۸ سازمان کارگری و کارفرمایی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: تا سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۴۸ تشکل در استان تشکیل شده بود. 

فلاحتی تأکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳ شورای اسلامی کار در واحد‌های تولیدی استان تاسیس شده و این در حالی است که در ۳۱ سال گذشته در استان ۵۰ شورای اسلامی کار فعالیت داشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای اولین بار در کشور سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات تشکل‌ها راه اندازی شد که برای ۱۰ تشکل انتخابات به صورت مجازی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از موارد ضعف قانون و خلا قانونی وجود دارد، اظهار داشت: اینکه شخصی نماینده کارگر می‌شود ولی در برخی از مواقع با ترس و لرز از اخراج باید خواسته‌های کارگران را دنبال کند یک ضعف قانونی است. نمایندگان مجلس باید این قانون را اصلاح کنند تا در صورتی که کارگری به عنوان نماینده کارگران انتخاب شد تا پایان تاریخ اعتبارنامه کارفرمایی حق اخراج او را نداشته باشد.

فلاحتی همچنین اشاره‌ای نیز به مباحث مشاغل سخت و زیان آور کرد و افزود: قریب به چهار هزار و ۹۹۱ درخواست در کمیته‌های تجدید نظر و یک هزار و ۸۶ درخواست در کمیته‌های تجدید نظر استان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۳ هزار و ۹۸۶ درخواست مورد تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته پنج هزار و ۹۴۸ پرونده شکایت در هیات‌های تشخیص استان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۹۷۶ پرونده به هیات حل اختلاف رفته است. همچنین تعداد دادنامه‌های ارجاعی به دیوان ۲۹۴ پرونده بوده که ۲۱۵ دادنده رای هیات‌های تشخیص مورد تایید قرار گرفته است و ۷۹ پرونده برای رفع نقص بازگشت داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که خطای همکاران بنده در هیأت‌های تشخیص کمتر از یک درصد است ولی باز برای اینکه حق شخصی ضایع نشود سه کمیته با ابتکار اداره کل استان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: کمیته نظارت، کمیته الزام و کمیته رصد متشکل از زبده‌ترین همکاران بنده بر تمامی امور نظارت عالیه دارند تا حقی از کسی ضایع نگردد.

فلاحتی با اشاره به وظایف کمیته رصد گفت: هفته‌ای دو بار به واحد‌های تولیدی مراجعه و مسائل و مشکلات جامعه کارگری آن واحد را رصد می‌کنیم. بازرسان به مسائل ایمنی واحد تولیدی نظارت می‌کنند. 

وی همچنین تصریح کرد: در کمیته نظارت، به صورت تصادفی و یا اعتراضاتی که توسط مراجعین صورت می‌گیرد پرونده‌های شکایت‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اگر خطایی صورت گرفته باشد در صدد رفع آن و تذکر به افراد دخیل بر می‌آیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی