Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی امروز سه شنبه دهمین گزارش محله‌گردی خود را از «حسن‌آباد زرگنده» به صحن شورا آورد و در تشریح مشکلات این محله پایتخت گفت: این محله، محله‌ای اصیل، تاریخی و مذهبی با ۳۶ هزار نفر جمعیت، ۹ مسجد، امامزاده اسماعیل و ۲۳۴ شهید سرافراز انقلاب و دفاع مقدس است که  به ۲ بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محله در منطقه ۳ و در جوار خیابان‌هایی همچون الهیه، آفریقا و شریعتی واقع شده، اما آینه‌ای از مناطق جنوب تهران است.

امانی گفت: بلافاصله پس از ورود به این محله، بیمارستان جواهری خودنمایی می‌کند که بر سردر آن عنوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران نصب شده است؛ اما از سال ۹۵ با هدف توسعه و نوسازی تعطیل شده و خدمت خود را به مردم متوقف کرده و از توسعه و نوسازی هم خبری نیست.

عضو شورای شهر تهران ادامه‌ داد: به گفته مردم این بیمارستان واقف خصوصی داشته اما مشخص نیست که چگونه به دانشگاه آزاد واگذار شده و ۵ سال است که به بهانه نوسازی و توسعه بلاتکلیف رها شده است.

او خاطر نشان کرد: جالب است که بیمارستان دیگری هم در این محله به نام کوثر به چنین سرنوشتی مبتلا شده و ضمن توقف فعالیت‌های درمانی، برای انجام کار اداری و اجرایی به یکی از وزارتخانه های دیگر واگذار شده و اکثر طبقات ساختمان بزرگ این بیمارستان سابق خالی است و تنها مرکز درمانی که به مردم این محله به صورت محدود خدمات ارائه می‌کند، یک مجموعه خیریه‌ای است که فقط در طول روز ارائه خدمات می‌دهد.

فقیرترین شهر از نظر سرانه‌های درمانی وبهداشتی

امانی تاکیدکرد: همان گونه که شهردار تهران هم دوبار در صحن شورا اعلام کرد، شهر تهران به رغم تبلیغات بیرونی و تصور عمومی، فقیرترین شهر از نظر سرانه درمانی و بهداشتی است.

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: بلافاصله و با فاصله کمی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در این محله خودنمایی می‌کند، دانشگاهی با ظرفیت اسمی ۴ هزار نفر که ۳ برابر ظرفیت خود دانشجو در حال تحصیل دارد.

امانی تاکید کرد: ۱۲ هزار نفر از سراسر تهران و کشور برای تحصیل جذب این مرکز آموشی شدند که برای مردم ساکن این محله به‌ویژه خیابان‌های اطراف این دانشگاه ترافیک سنگین، خودروهای پارک‌شده در معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها و معضلات فرهنگی و تربیتی ایجاد کرده و  موجب نارضایتی و شکایت ساکنین را فراهم آورده است.

به گفته او، بافت فرسوده، معابر باریک، کوچه‌هایی که تقریبا تمامی آنها با پله‌هایی که ۱۸ سال پیش با همت و عنایت شورای دوم و شهردار وقت تهران برای مردم ساخته شده و به گفته اهالی تنها اقدام مثبت عمرانی ۴ دهه اخیر توسط شهرداری برای آنان بوده است و مردم خاطره خوشی از این اقدام دارند به خانه‌هایشان تردد می‌کنند.

موانع تجمیع نوسازی پلاک‌های فرسوده

 عضو شورای تهران با بیان اینکه طرح تفصیلی و پهنه محله مانع اصلی برای تجمیع پلاک‌های فرسوده و نوسازی است، تاکید کرد:  بعضی از این پلاک‌ها ۳۰ متر و با تجمیع و مجوز ۴ طبقه حتی ۲۰ متر هم سهم ساکنین و مالکین واحدها نمی‌شود.

او افزود: به گفته مدیران منطقه حتی با مجوز ۵ طبقه هم سرمایه گذاران حاضر به مشارکت نیستند و به همین دلیل در دیدار شهردا تهران از منطقه ۳، ایشان دستور تجدیدنظر در طرح تفصیلی منطقه را صادر کردند که امید است اولویت به این محله نیازمند داده شود.

امانی اضافه کرد: خیابان عامری که محور غربی-شرقی این محله است، قابل دسترسی برای خودروهای امدادی و آتش‌نشانی نیست و چند بار برای اطفاء حریق ناچار شده‌اند چند صد متر لوله و شلنگ برای رساندن آب و مواد اطفاء حریق استفاده کنند؛ درحالی‌که با تملک چند متر به‌ویژه حمام قدیمی در نبش این خیابان و تعریض ورودی آن، این مشکل قابل حل است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: محله‌ای که فضای سبز آن را تنها درختان قدیمی حاشیه خیابان‌ها تشکیل می‌دهند که البته در دوره‌های اخیر این درختان هم خوب نگهداری نشدند، تعدادی از آنها خشک شده و بخش اعظمی از درختان هم آن روزی که ما رفته بودیم هرس نشده بودند که البته در حال هرس کردن بودند.  

واگذاری تنها مجموعه ورزشی محله به بخش خصوصی

امانی با بیان اینکه تنها مجموعه ورزشی توسط سازمان ورزش به بخش خصوصی واگذار شده و صرفا یک زمین چمن مصنوعی در اختیار اهالی محله قرار دارد، عنوان کرد: نه متولی آن مشخص است و نه برنامه استفاده مردم از آن زمین چمن معلوم است.

او افزود: این مردم که فاقد هرگونه مُد حمل و نقل و ایستگاه اتوبوس و تاکسی هستند، خودشان می‌دانند که معابر محله‌شان امکان تردد اتوبوس را ندارد، بنابراین فقط تقاضای ایستگاه تاکسی از شهرداری دارند.

امانی ادامه داد: در این بازدید یکی از معتمدین موی‌سفید و باتجربه محله گفت که راه، محور توسعه است، بر این اساس، خیابان عامری را تعریض کنید، مطمئن باشید بافت فرسوده راه نوسازی خودش را پیدا خواهد کرد.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، تنها اثر عمرانی باقیمانده از دوره چهارم مدیریت شهری، سرای محله‌ای زیبا در چند طبقه و با کارکردهای متفاوت است که اهالی از سرنوشت و آینده آن نگران و ناراحت هستند زیرا در ۶ ماه گذشته این اولین جلسه‌ای بود که با حضور یک عضو شورا، معتمدین این محله را دور هم جمع کرده بود.

تعیین تکلیف بیمارستان جواهری

امانی ادامه داد: مردم از تلاش مدیریت فعلی شهرداری منطقه به ویژه در زمینه رُفت و روب، نگهداشت، پاسخگویی سریع به نیازهای روزانه‌شان راضی هستند و سپاسگزاری می‌کردند اما  خواستار عدالت در تخصیص منابع به محله‌های کم‌برخوردارند.

او با بیان چند راهکار و درخواست برای بهبود وضعیت این محله ادامه داد: مردم از مسئولان بهداشتی و درمانی شهر تهران می‌خواهند تکلیف بیمارستان جواهری را مشخص کنند و آن را مجدد به چرخه خدمت برگردانند.

امانی تاکید کرد: مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی استدعا دارند،   درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در واحد علوم پزشکی این محله جدا تجدیدنظر کنند و توابع ترافیکی و فرهنگی این واحد را بررسی و مسوولیت اجتماعی خویش را در قبال این محله ادا کنند.

عضو شورای شهر تهران همچنین از شهردار تهران خواست تا تملک چند ملک محدود که باعث بازگشایی و تعویض معابر و خیابان عامری خواهد شد را در دستورکار قرار دهد.

امانی، بر بازنگری سریع و خارج از نوبت طرح تفصیلی محله با هدف تصحیح و ایجاد مشوق برای بازسازی بافت فرسوده، استقرار سریع ایستگاه برای استفاده مردم از تاکسی، توجه و رسیدگی به درختان ارزشمند محله و جلوگیری از خشک شدن و هرس به موقع آنها، را از جمله درخواست ها از شهرداری تهران عنوان کرد.

کمبود سرویس بهداشتی

او گفت: کمبود سرویس بهداشتی در سطح محله به نحوی که فقط در یکی از مساجد ۹ گانه سطح محله امکان استفاده از سرویس بهداشتی وجود دارد، از دیگر مشکلات محله است.

امانی ادامه داد: کمبود سرویس بهداشتی مشکل عمومی است و فقط خاص این محله نیست؛ اما در این محله به دلیلی اینکه افراد مسن، بازنشسته ها، پیرمرد و پیرزن زیاد در آن زندگی می‌کنند بیشتر خودش را نشان می‌دهد که ما چند مورد را هم در آنجا شاهد بودیم.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، در دوره چهارم و سوم شورا ۲هزار و ۵۰۰ سرویس بهداشتی در شهر ایجاد شد، اما چون بعضی‌هایش پرتابل بود و پیمانکار داشتند، چون هزینه به موقع داده نشده، تعطیل شده‌اند و در حال حاضر دوباره این کمبود خودش را در شهر تهران نشان می دهد.

او از مدیران شهری خواست تا در کل شهر یک یا ۲ سرویس بهداشتی عمومی در سطح محله زرگنده ایجاد شود.

تاکید چمران بر رفع مشکلات بیمارستان جواهری

بعد از قرائت گزارش مشکلات محله حسن آباد زرگنده از سوی امانی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز بر ضرورت رفع مشکلات بیمارستان جواهری تاکید کرد وگفت: این بیمارستان خیرساز است و سازنده که فرزندی نداشته، آن را احداث کرده است.

مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز بعد از این گزارش گفت: در دوره چهارم شورای شهر مسجدی در کنار مدرسه رازی در منطقه ۳ تهران، تحت عنوان مسجد ۲ در ساخته شد، اما در دوره قبل و دوره پنجم شورای شهر این مسجد کارکرد خود را پیدا نکرد و اکنون از آن استفاده نمی شود.

او با تاکید بر اینکه این مسجد بنا بر درخواست شهروندان و محله کاووسیه احداث شده است، از شهردار منطقه سه و مدیران شهری خواست که این موضوع پیگیری شود و مسجد در اختیار شهروندان قرار گیرد.

پیرهادی همچنین بر ضرورت توجه به احداث تره‌بار و رفع مشکلات  از سوی شهردار منطقه ۳ تاکید کرد.

کد خبر 662745 برچسب‌ها منطقه ۳ شهردارى تهران شهرداری شورای شهر تهران پایتخت مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۳ شهردارى تهران شهرداری شورای شهر تهران پایتخت مدیریت شهری عضو شورای شهر تهران بیمارستان جواهری سرویس بهداشتی خیابان ها عضو شورا محله ای منطقه ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ایمن‌سازی بزرگرهای تهران گفت: این طرح از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است.  

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹ نسبت به احصای کاستی‌ها و کمبود‌های بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.  

افندی‌زاده اظهار کرد: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلو‌های خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام‌هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است.  

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.  

افندی‌زاده ادامه داد: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد؛ در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود.

گفتنی است؛ بزرگراه آزادگان، از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودرو‌های سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت 
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن