Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:18:33 GMT

۶ روستای استان مرکزی در معرض خطر سوانح طبیعی

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۱۳۴۹

۶ روستای استان مرکزی در معرض خطر سوانح طبیعی

به گزارش ایرنا، " فرزاد مخلص الائمه " عصر سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی افزود: پژوهشکده سوانح طبیعی کشور با همکاری مدیریت بحران استانداری مطالعاتی روی نقاط خاص استان انجام دادند و در نهایت به ۶ روستا رسیدیم که در معرض خطر سوانح طبیعی قرار دارند.  نیاز است این روستاهای در معرض خطر از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مورد توجه قرار گیرد و پیشنهادات پژوهشکده را اجرایی کنند که این موارد در نامه‌ای بهمن امسال ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: مدیران کل در تعطیلات نوروز خود را مکلف بدانند از واحدهای عملیاتی به صورت مستقیم و حضوری بازدید داشته باشند و علاوه بازدید از واحدهای تحت پوشش خود، حداقل به یکی از دستگاه‌های همکار سر بزنند.  
استاندار مرکزی اظهار داشت: این ستاد در سطح شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری ها و ستاد مدیریت بحران شهرداری ها به موقع تشکیل و برنامه ریزی و هم افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط وفق دستورالعمل مدیریت بحران استانداری انجام شود.
مخلص الائمه عنوان کرد: برای ایجاد آمادگی و مقابله موثر با بحران‌های احتمالی ضروری است اعضای ستاد پیشگیری در سطح استان و شهرستان‌ها تا سه رده جانشین خود را تعیین کنند و لیست مربوطه را همراه با شماره تماس به اداره کل مدیریت بحران تا ۲۵ اسفندماه جاری ارسال کنند.
وی ادامه داد: به منظور مقابله با تهدیدهای احتمالی برنامه چهارشنبه آخر سال و اتخاذ تمدیدات بازدارنده و مدیریت مطلوب این مراسم ناخوشایند، آمادگی کامل اورژانس و همچنین آتش نشانی در دهیاری ها برای اطفای حریق  و مداوای مصدومان احتمالی انجام شود و این مهم باید مدنظر باشد تاکنون در این راستا چهار مورد قطع عضو در سطح استان داشتیم که احتمال افزایش این آمار وجود دارد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: برای تردد مسافران نوروزی، گردشگران و ساکنین مناطق و به ویژه مناطقی که تردد خودروهای سواری در حوزه‌های شهری و روستایی  صورت می گیرد باید معابر ساماندهی شود تا به لحاظ سیما و منظر شهری نیز آرامش‌خاطر، مسافران در مسیر نیز فراهم شود.
مخلص الائمه یادآور شد: ضرورت آمادگی شبانه روزی شهرداری و دهیاری ها و آماده سازی اماکن گردشگری، بوستان‌ها و اماکن عمومی برای بهره برداری مسافران نوروزی و شهروندان است و همچنین شرایط اسکان اضطراری مسافران در تمام مناطق تعیین شده از سوی مدیریت بحران ایجاد شود.
وی گفت: لایروبی قنوات و  پلها در داخل و حریم شهرها و روستاها توسط شهرداری و دهیاری ها انجام شود تا چنانچه حوادثی همچون سیلاب ایجاد شد معضل و آسیبی برای مردم و تاسیسات ایجاد نشود و حوادث نوروز سال ۹۸ تکرار نشود.
 استاندار مرکزی ضمن تاکید بد تشکیل شورای دستگاه‌های خدمت رسان پیش از آغاز تعطیلات نوروزی گفت: مجوز برای حفاری های غیرضروری صادر نشود و چنانچه انجام فعالیت عمرانی برای شهروندان نارضایتی ایجاد می شود در چارچوب ضوابط متوقف شود.
مخلص الائمه خاطرنشان کرد: در راستای تمهیدات پیشگیرانه، اطلاعیه های اداره کل هواشناسی مبنای عمل قرار می گیرد و این اداره، اخبار و اطلاعات و همچنین هشدارهای لازم را در این راستا اطلاع رسانی می کند و شماره تلفن های لازم را در اختیار شهرداری و دهیاری ها و اعضای ستاد اعلام می شود.
وی گفت: بخشی از اقدامات انجام شده و تجهیزات مربوط به ساماندهی مسافران و سفرهای نوروزی و بحرانهای احتمالی باید آماده سازی شود و تجهیزات اورهال شود.
استاندار مرکزی افزود: مراکز درمانی، اورژانس و داروخانه ها به صورت شبانه روزی و همچنین استقرار کامل پایگاه های امداد نجات، هلال احمر و اورژانس در جاده های ارتباطی مورد تاکید و تصویب این نشست است.
مخلص الائمه بیان کرد:  باید امکانات لازم برای استقرار گشت نامحسوس در جاده های ارتباطی استان فراهم شود و همچنین شرکت پخش فرآورده های نفتی در داخل شهر و جاده ها تمهیدات لازم را برای تامین سوخت خودروها اتخاذ کند.
وی ادامه داد:  وضعیت بارش کشور مناسب نیست و با معضل کم آبی روبرو هستیم؛ هر چند بر اساس پیش بینی ها در نیمه نخست سال با پدیده گرد و خاک مواجه هستیم و امید است دولت، سازمان محیط زیست و همچنین وزارت کشور تدابیر لازم را برای رفع این مشکل بیندیشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: در نیمه دوم امسال، افزایش سفر و ترددها منجر به  افزایش تصادفات و موارد فوتی نسبت به سال ۹۹ شده است.
مهدی زندیه وکیلی افزود: در نوروز ۱۴۰۱ نیز افزایش سفر و تردد را خواهیم داشت و به همین دلیل توجه ویژه به نقاط حادثه خیز استان ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: باید لیست کشیک تمامی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها تا ۲۵ اسفندماه به ستاد مدیریت بحران استان مرکزی ارائه شود و همچنین لیست کشیک بیمارستان ها همراه با شماره تلفن همراه و تلفن منزل پزشکان نیز باید برای ستاد مدیریت بحران استان نیز ارسال شود.
زندیه وکیلی تصریح کرد: فرمانداران کوچکترین موضوعی را که امکان دارد منجر به حادثه  شود را به دبیرخانه اطلاع رسانی کنندتا میزان سطح آگاهی افزایش و اقدام به موقع در این راستا انجام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز بیان کرد: طول مسیر  جاده ارتباطی توره به زالیان، ۲۵ کیلومتر است که اقدامات لازم در خصوص ۷ کیلومتر آن انجام شده است، ۷ کیلومتر آن در دست اقدام است و برای ۹ کیلومتر باقی مانده تا مرز استان لرستان قرارداد مناسبی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده است و پیمانکار تا قبل از نوروز، کارگاه را تجهیز می کند.
 " احمد مرزبان" تاکید کرد:  تمام پرتگاه ها با هماهنگی پلیس راه ایمن شده است و تنها ۳۰۰ متر مقابل روستای قلعه چی، باقی مانده که امید است در روهای آتی با مناسب شدن شرایط جوی ، اقدامات لازم در این راستا انجام‌شود.

برچسب‌ها روستائیان اراک استان مرکزی خط حادثه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان اراک استان مرکزی روستائیان اراک استان مرکزی خط حادثه مدیریت بحران استان استاندار مرکزی استان مرکزی مخلص الائمه دهیاری ها انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،هوشیاراحمدیان اظهار داشت:خط انتقال آب روستای آبخورده به طول ۸۰۰ متر و با سایز لوله ۶۳ پلی اتیلن و از طریق مسیر سخت و سنگی کوهستان و به صورت دستی با مشارکت اهالی روستا انجام شد.   وی افزود: با اتمام این خط انتقال که از چشمه جدید روستا و با احداث مخزن بتنی ۲۰ مترمکعبی انجام گرفت مشکل آب شرب ۴۵ خانوار با ۲۰۳ نفر جمعیت رفع شد.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی