Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیات‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که شورای نگهبان به صورت غیررسمی در جریان مراحل تصمیم‌گیری و تصویب تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ قرار داشت، گفت: لایحه فردا چهارشنبه به صورت رسمی به شورای نگهبان تقدیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ، سید نظام الدین موسوی عصر امروز سه شنبه پس از پایان سلسله نشست های علنی مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح مصوبات امروز صحن علنی مجلس افزود: نخستین مصوبه امروز صدور مجوز برای تاسیس ۱۱ مرکز پیشگیری، غربالگری و سرطان در مرکز ۱۱ استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  موسوی اظهار داشت: دیگر مصوبه موضوع جبران ضرر واحدهای تولیدی است که به واسطه قطع خدماتی مانند گاز و آب و برق به آنها خسارت وارد می شود. مجلس مصوب کرد قطع خدمات عمومی به این واحدهای تولیدی مستلزم جبران ضرر و زیان آنها خواهد بود.

  سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، رأی قاطع نمایندگان به شفافیت حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را یکی دیگر از مصوبات مهم امروز مجلس دانست که با رأی قاطع ۲۰۰ نماینده همراه شد و تصریح کرد: مقرر شد از این پس حقوق نمایندگان و مدیران مجلس بر روی سامانه پرداخت حقوق سازمان امور استخدامی قرار گیرد تا مردم به راحتی بتوانند حقوق وکلای خود را مشاهده کنند.

  موسوی افزود: یکی دیگر از مصوبات مجلس مجاز شدن دولت برای اقدام به منظور اختصاص اعتبار جهت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به ویژه اختصاص اعتبار برای راه آهن غرب بود. همچنین یکی دیگر از مصوبات امروز کمک به سازمان صداوسیما از محل اعتبارات هزینه ای بود که این مهم از محل اجرای بند (ج) ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه توسعه است که با هدف فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صورت می گیرد.

  وی تمدید بند (د) ماده تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر تبدیل وضعیت ایثارگران با رعایت شرایط عمومی و دارا بودن صلاحیت های مربوطه را یکی دیگر از مصوبات امروز مجلس برشمرد و اظهار داشت: تصویب اختصاص ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش همگانی آخرین مصوبه امروز صحن علنی مجلس بود.

  این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: با این مصوبات پرونده بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در مجلس شورای اسلامی در مرحله مقدماتی بسته شد و این لایحه به طور رسمی فردا به شورای نگهبان تقدیم می شود، البته شورای نگهبان به صورت غیررسمی در جریان مصوبات مجلس قرار داشته و بررسی های خود را آغاز کرده است، اما مطابق قانون شورای نگهبان تا ۱۰ روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را درخصوص لایحه بودجه به مجلس ارائه کند تا اگر مواردی برای اصلاح وجود داشته باشد، مجلس نسبت به آن اقدام کند.

  موسوی تصریح کرد: بر همین اساس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه هفته آتی نشست علنی خواهد داشت و اگر تا آن زمان شورای نگهبان نظر خود را به مجلس ارائه کرده باشد، در نشست روز یکشنبه ما وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان خواهیم شد و اگر ایرادات شورای نگهبان تا آن زمان به مجلس ارائه نشده باشد، مجلس دستور کار عادی خود را دنبال خواهد کرد.

  سخنگوی هیات رئیسه مجلس یازدهم تاکید کرد: با عنایت به تلاش های فشرده ای که نمایندگان مجلس طی روزهای گذشته انجام دادند، امیدواریم لایحه بودجه پیش از سال جدید تعیین تکلیف و به دولت ابلاغ شود.

برچسب ها: مجلس ، سیاست

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس سیاست یکی دیگر از مصوبات مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان لایحه بودجه سخنگوی هیات رئیسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری گفت: بر اساس طرح مذکور، تنها حساب غیرتجاری ۵ دهم درصد از کل جمعیت کشور که بالاترین تراکنش‌ها را داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری گفت:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده 8 این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است. 

مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

 

وی افزود: با توجه به اینکه ماده 8 از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده 8 یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است. 

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها 5 دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود. 

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را 85 میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری 42 هزار و 500 نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار  می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند