Web Analytics Made Easy - Statcounter

هومن رفیعی گفت: طبق شیوه‌نامه‌ای که هر ساله در خصوص چهارشنبه آخر سال از سوی اورژانس کشور ابلاغ می‌شود باید اقدامات لازم در راستای پیشگیری و آموزش انجام گیرد که اورژانس کرمانشاه نیز به دنبال این شیوه‌نامه‌ها جلسات متعددی برگزار کرده است.

به گفته رفیعی، در جلسه کارگروه بحران شهرستان کرمانشاه که با حضور فرماندار برگزار شد برنامه‌های مورد نظر برای جلوگیری از وقایع چهارشنبه آخر سال مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس هماهنگی‌های لازم مقرر شده تا با همکاری ارگان‌های مربوطه با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای آموزش و اطلاع رسانی به مردم از طریق نصب بنر‌های آموزشی در شهر و تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها از طریق فضای مجازی اقدام شود.

آقای رفیعی با تاکید بر آمادگی اورژانس برای حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال، گفت: در حال حاضر در کانال‌ها و سامانه شاد آموزش‌هایی در جهت آگاه سازی والدین و دانش آموزان در مورد مخاطرات چهارشنبه آخر سال در حال انجام است و همچنین جلساتی با هلال احمر، آتش نشانی و پلیس صورت گرفته است.

 آموزش‌های لازم برای نحوه مدیریت و درمان مصدومین حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال نیز از جمله اقداماتی است که به منظور آمادگی‌های اورژانس برای آخرین چهارشنبه سال صورت گرفته است و از ابتدای هفته آینده از طریق صدا و سیما برنامه‌های صوتی و تصویری برای آگاهی‌سازی مردم انجام می‌شود.

 در روز‌های پایانی سال و با نزدیکی به چهارشنبه آخر سال تمام بیمارستان‌های استان کرمانشاه در حالت آماده قرار می‌گیرند و نکات مهم و قابل توجه در این زمینه گوشزد می‌شود.

با توجه به استقبال مردم از مراسم چهارشنبه آخر سال شاهد انفجار‌های مواد محترقه در بعضی مناطق هستیم که باوجود وقوع چند مورد انفجار هنوز گزارشی مبنی بر مصدومیت و فوت ناشی از این حوادث ثبت نشده است، اما در هر حال آمبولانس‌های اورژانس در ۷۱ پایگاه شهری و جاده‌ای علاوه بر خدمات هر روزه خود آمادگی کامل برای حوادث پیش‌رو را دارند.

به گفته آقای رفیعی، سال گذشته آمار مصدومین در هفته پایانی سال و به مناسبت چهارشنبه آخر سال حدود ۱۱۶ مورد مصدومیت ثبت شده که از این تعداد ۸۹ مورد مرد و ۲۷ مورد زن بودند.

محدوده سنی مصدومین حادثه چهار شنبه سوری در سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۹ سال بوده که بیشترین آسیب از نوع سوختگی در نواحی سر، صورت، چشم و دست‌ها است و طبق آمار حادثه آفرین‌ترین مواد محترقه شامل ترقه و اکیل سرنج بوده است.

 به دلیل ناآگاهی بسیاری از نوجوانان از مخاطرات مواد محترقه و پنهان‌کاری‌های آن‌ها از والدین تقاضا داریم آموزش‌ها و نکات لازم در مورد نحوه نگه داری و خطرات مواد محترقه را به فرزندان خود بدهند.

 مواد منفجره را به هیچ وجه به سمت درخت، درب منازل و کابل و دکل‌های برق پرتاب نکنند و در صورت روشن کردن آتش بر میزان شلعه‌ور بودن آن حتماً توجه داشته باشند و پس از اتمام مراسم برای خاموش کردن آن اقدام شود.

در صورت بروز حوادث سوختگی حتماً با اورژانس تماس گرفته و تا آمدن نیرو‌های اورژانس مصدوم را از محل حادثه دور کنند و اگر آتش سوزی صورت گرفته با آتش نشانی به شماره ۱۲۵ تماس داشته باشند و در صورت مشاهده فروش غیر مجاز مواد محترقه با ۱۱۰ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چهارشنبه سوری اورژانس پلیس چهارشنبه آخر سال مواد محترقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: رانندگان قبل از حرکت آخرین وضعیت معابر و جاده‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ اخذ و از آخرین وضعیت مطلع شوند و سپس اقدام به تردد در جاده‌ها کنند.

عبدالحسین زارع در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به بارش رحمت الهی و تداوم این شرایط تا چند روز آینده لغزندگی سطح معابر و احتمال وقوع حوادث ترافیکی دور از انتظار نیست.

وی افزود: بنابراین توصیه‌ای که به همه رانندگان داریم این است که قبل از حرکت، آخرین وضعیت معابر و جاده‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ اخذ و از آخرین وضعیت مطلع شوند و سپس اقدام به تردد در جاده‌ها کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: مواردی که بیشتر باید مورد توجه رانندگان قرار بگیرد رعایت سرعت مطمئنه است، یعنی سرعتی که به تناسب شرایط باید داشته باشند و یکی دیگر از الزاماتی که رانندگان باید رعایت کنند، رعایت فاصله طولی با خودروهای جلوتر است.

وی گفت: رانندگان اگر به ناچار مجبور به توقف شدند الزامی است که از توقف در سطح راه خودداری و خودرو را برای جلوگیری از حوادث بعدی و زنجیره‌ای به شانه جاده هدایت کنند.

زارع گفت: موضوع مهم دیگری که رانندگان باید قبل از حرکت خودرو به آن توجه کنند بحث سلامت خودرو از نظر فنی است، از جمله برف پاک کن، چراغ‌ها، شیشه شور که بخشی از وقوع حوادث به همین موارد مرتبط است.

وی در پایان گفت: با رعایت قوانین و مقررات رانندگی روز خوبی را برای برای خود و خانواده داشته باشید.

کد خبر 751242

دیگر خبرها

  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • فوت ۴ نفر بر اثر اصابت صاعقه در سال ۱۴۰۳
  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد