Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:46:17 GMT

اظهار پشیمانی شاهزاده حمزه و درخواست بخشش از شاه اردن

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۱۷۲۲

اظهار پشیمانی شاهزاده حمزه و درخواست بخشش از شاه اردن

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اردن (پترا) دربار سلطنتی اردن امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالله دوم» شاه این کشور نامه عذرخواهی و اعتراف به اشتباه را از شاهزاده «حمزه بن الحسین» دریافت کرده است.  

این شاهزاده در نامه خود آورده است که اردن سال گذشته شرایط سخت و فصل ناگواری را پشت سر گذاشت که با درایت و صبر و بردباری ملک عبدالله دوم بر آن غلبه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خطاب به شاه اردن اضافه کرد: ماه‌هایی که از آن زمان می‌گذرد، فرصتی برای خود اندیشی و صراحت با خود فراهم کرد و مرا بر آن داشت تا این سخنان را به برادر بزرگترم و رئیس خانواده هاشمی بنویسم، به امید بازگشت به آن صفحه در تاریخ اردن و خانواده. 

شاهزاده حمزه بن الحسین با بیان اینکه من اشتباه کردم ، افزود: با توجه به اینکه مسئولیت ملی خود را در قبال رفتارها و ظلم‌هایی که طی سال‌های گذشته علیه شاه و کشورمان انجام داده‌ام و اتفاقاتی که در ماجرای فتنه اتفاق افتاد را بر عهده دارم، امیدوارم مورد بخشش جنابعالی که بسیار به آن عادت کرده ایم، قرار گیرم. 

وی افزود: من از شاه و مردم اردن و خانواده‌مان بابت همه این رفتارها که به اذن خداوند رحمان تکرار نمی‌شود، عذرخواهی می‌کنم. 

وی ادامه داد: همانطور که در برابر عمویمان، شاهزاده «الحسن بن طلال» متعهد شده ام، سیره پدران و اجدادم را دنبال خواهم کرد و به میراث آن‌ها وفادار خواهم بود و مخلصانه در مسیر آن‌ها در خدمت به مردم اردن قرار خواهم داشت و متعهد به قانون اساسی تحت رهبری خردمندانه ملک عبدالله خواهم بود. 

بر اساس بیانیه دربار سلطنتی اردن شاهزاده حمزه پس از دیدار یکشنبه شب گذشته که به درخواست وی انجام شد این نامه را در حضور شاهزاده «فیصل بن الحسین» و شاهزاده «علی بن الحسین» به ملک عبدالله دوم شاه اردن ارائه کرد. 

شاهزاده «حمزه بن الحسین» برادر ناتنی شاه اردن اواخر فروردین امسال به همراه ۲۰ نفر دیگر از مقام‌های امنیتی این کشور به اتهام کودتا دستگیر و حبس خانگی شد اما پس از مدتی در یکی از مراسم‌ها در کنار شاه اردن مشاهده شد.  

ملک عبدالله دوم شاه اردن بر اساس خواسته پدرش در سال ۱۹۹۹ شاهزاده «حمزه بن الحسین» را به عنوان ولیعهد معرفی کرد  اما در سال ۲۰۰۴ وی را برکنار و پسرش شاهزاده «حسین» را به عنوان ولیعهد معرفی کرد.

برچسب‌ها آسیای غربی کودتای سلطنتی اردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیای غربی کودتای سلطنتی اردن آسیای غربی کودتای سلطنتی اردن عبدالله دوم ملک عبدالله شاه اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما... | حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله گنجی فعال رسانه ای اصولگرا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما ظاهرا جمهوری اسلامی باید هزینه اعدام را پرداخت کند.

حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟ او هنوز استاد دانشگاه تربیت مدرس است. اما خرداد ۱۳۸۲ بیش از صد مجروح در زد و خوردهای درون دانشگاهی داشتیم.

کد خبر 847129 برچسب‌ها اغتشاش خبر ویژه اعدام عبدالله گنجی

دیگر خبرها

  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • (ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت
  • کلوپ: هر کجای دنیا باشم، لیورپول را تماشا خواهم کرد
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • پشیمانی بازیگر مطرح از رفتن به خارج از کشور | خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • آرنه اسلوت: لیورپول فرصتی است که نمی‌خواهم از دست بدهم؛ می دانم فاینورد موافقت می‌کند
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • عبدالله گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • عبدالله گنجی : توماج صالحی حتما اعدام نمی شود / حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما... | حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟