Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزای فارس از اصفهان، سید روح‌الله فیاض، امام‌جمعه شمال شهر اصفهان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره طرح اسکان بی‌خانمان‌ها در مصلای نماز جمعه شمال شهر اصفهان اظهار داشت: اوایل بهمن ماه امسال  طرحی را در فضای مجازی مبنی بر آمادگی مصلای نماز جمعه شمال شهر اصفهان برای اسکان بی‌خانمان‌های شهر ابلاغ کردیم و همچنین برای ارائه خدمات به کودکان کار نیز به دستگاه‌های مربوطه اعلام کردیم که حاضر هستیم مکان نماز جمعه را برای اسکان این عزیزان تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدتی صرف شد و هیچ ارگانی اقدام به همکاری در این طرح نکرد و ما تصمیم گرفتیم به وسیله گروهای مردمی و تشکل‌هایی که در عرصه خدماتی و اجتماعی فعالیت می‌کنند این کار را با کسب مجوزهای قانونی لازم  و هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه انجام دهیم که بعد از گذشت ۱ ماه و طی کردن مراحل قانونی این طرح را آغاز کردیم.

 فیاض با اشاره به ابعاد دینی این طرح خاطر نشان کرد: اسلام  یک دین کامل و جامع و مربوط به تکامل و تمام ابعاد زندگی بشر است و بخش عمده‌ای از زندگی انسان‌ها در طول حیات ارتباط با اجتماع است که حیات اجتماعی نام دارد و برای حرکت اجتماعی بشر هم ارائه راهکارها و روش سعادت دارد؛ پس مکان‌هایی برای تعالی انسان در جامعه اسلامی تعریف شده که در راس آن‌ها مساجد و مصلی های نماز جمعه هستند که باید به بُعد اجتماعی هم  به صورت جدی بپردازند که یکی از این رسالت‌های اجتماعی حمایت و رسیدگی به امور اقشار آسیب پذیر جامعه است که باید یک گام بلند برای این موضوع در حوزه اماکن مذهبی در کشور برداشته شود.  

امام‌جمعه شمال شهر اصفهان با اشاره به اینکه این طرح از ولادت حضرت علی(ع) آغاز شده، گفت: در مصلی نماز جمعه شمال شهر اصفهان قسمتی را به عنوان خانه پدری برای این طرح اختصاص دادیم چرا که مسجد خانه خدا است و حتما متولی رسیدگی به محرومین جامعه است.

وی درباره نوع روند اجرای طرح بیان کرد: هرشب یک تیم با سرویس اتوبوس به محل پاتوق بی‌خانمان‌ها می‌روند و طرح را برای آن‌ها توضیح می‌دهند و دعوت می‌کنند تا با آن‌ها همراه شوند؛ در همان ابتدا کار با استقبال فراوان آن‌ها مواجه شدیم و بعد از ورود، هر فرد پذیرش می‌شود و مشخصات آن‌ها کامل به علاوه اینکه اگر دچار بیماری خاص یا اعتیاد هستند و داروهایی که استفاده می‌کنند ثبت می‌شود.

امام‌جمعه شمال شهر اصفهان تصریح کرد: در ادامه یک دست لباس نو و وسایل استحمام به آن‌ها داده می‌شود و از حمام‌های مصلی استفاده می‌کنند تا لباس‌های نو را تن کنند و بعد هرکس که تمایل داشت می‌تواند از خدمات آرایشگران جهادی ما استفاده کند؛ به علاوه اینکه ما در این مکان تعدادی مشاور و مددکار اجتماعی داریم که برای بررسی مشکلات  و آسیب‌ها در جمع آن‌ها حضور پیدا می‌کنند و در صورت لزوم مسئله‌ را پیگری می‌کنند تا مشکل را رفع کنند.                                                              

فیاض ادامه داد: به طور مثال افرادی که اعتیاد دارند با مشاوره‌هایی که دریافت می‌کنند به ترک دعوت و تشویق می‌شوند؛ البته اینجا کمپ ترک اعتیاد نیست و ما فقط یک رابط برای کمک رسانی هستیم که موفق شدیم تا به الان چندین نفر از این عزیزان را با رضایت خودشان و اعلام آمادگی به مددکار، به کمپ بفرستیم تا به روال زندگی طبیعی خود بازگردند و افرادی هم بودند که با خانواده مشکل داشتند و با هماهنگی مددکاران ما خانواده آن‌ها به مصلی آمدند و مشکل را برطرف کردند که این افراد نیز به آغوش خانواده برگشتند و برای چندین نفر هم که مشکل اشتغال داشتند با خیرین صحبت کردیم تا مشکل شغل آن‌ها رفع شود.

امام‌جمعه شمال شهر اصفهان افزود: سپس پذیرایی شام را در دستور کار داریم که بعد از سرو غذا در مصلی می‌خوابند و استراحت می‌کنند و صبح‌ها بعد از پذیرایی صبحانه مجدد همه بی‌خانمان‌ها سوار سرویس شده و به مکان‌های مورد نظر خود می‌روند؛ ما در مصلی  ظرفیت مستقر شدن طولانی مدت را نداریم و فقط برای اسکان شبانه این طرح را اجرا می‌کنیم و البته به عنوان مصلی نماز جمعه توان حل مشکل کلی بی‌خانمان‌ها را نداریم که ۱۲ نهاد متولی این کار هستند و ما به آن‌ها  اعلام آمادگی برای همکاری کردیم.

وی با تاکید بر نیاز جدی به همکاری دستگاه‌های دولتی گفت: یک آسیب اجتماعی به دست دستگاه‌های دولتی  و مردم قابل حل و رفع است که ما در این مورد بخش گروه‌های مردمی و جهادی را متحمل شدیم و هر شب حدود ۳۰ نفر به صورت جهادی برای روند کار به مصلی می‌آیند و بدون چشم داشتی به عزیزان خدمت می‌کنند.

فیاض تأکید  کرد: زمان اسکان کودکان کار و  بی‌خانمان‌ها بخاطر پروتکل‌ها و آسیب‌ها یکسان نیست و کودکان از ساعت ۸ تا ۱۱ شب فقط برای ارائه خدمات با سرویس به اینجا می‌آیند و چون اکثر آن‌ها خانواده و خانه دارند و حتی در بهزیستی هستند، اسکان شبانه برای کودکان کار نداریم و با ورود این کودکان به مصلی بعد از پذیرش، مددکاران اجتماعی با آن‌ها ارتباط می‌گیرند و در جهت تشویق به ادامه تحصیل، مواظبت اجتماعی، فعالیت‌های کمک درسی و آموزشی به آن‌ها مشاوره می‌دهند و در پایان یک هدیه به آن‌ها داده می‌شود و بعد از پذیرایی شام با سرویس به مکان‌های قبلی خود برمی‌گردند.

امام‌جمعه شمال شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ما هر شب میانگین ۳۰ نفر بی‌خانمان و ۱۰ نفر کودک کار را از ابتدای اسفند تا به الان دعوت کرده‌ایم و به اجبار کسی را به اینجا نمی‌آوریم و با تصمیم و رضایت خودشان به اینجا می‌آیند؛ به علاوه اینکه کمک‌ها و استقبال مردم از نظر ما تا به اینجا بی‌نظیر بوده که با اعلام در نمازهای جمعه، نصب بنر روی درب مسجد و اطلاع رسانی ها، مردم همکاری و استقبال فراوانی داشتند که بسیار موثر بوده که این استقبال نشان می‌دهد که ما در این زمینه خلأ جدی داریم و در کارکردی که اماکن دینی و مذهبی دارند بخش قابل توجهی در این موضوع خالی بوده که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه فعلا در حال رفع مشکلات و کسب تجربه در نوع اجرا طرح هستند گفت: این طرح را به عنوان اولین بار اجرا کردیم و هنوز پژوهش‌های دقیق در این رابطه نداشتیم که به این دلیل فعلا طرح را برای بی‌خانمان‌های آقا و کودکان پسر اجرا می‌کنیم و امید است  با کسب تجربه و فراهم کردن ضروریات در سال جاری،  برای خانم‌ها و کودکان دختر هم خانه پدری را به عمل برسانیم.

فیاض افزود: تا این لحظه به اورگان های مربوطه مانند بهزیستی، شهرداری، معاونت فرهنگی اجتماعی استانداری،  دادستانی، نیروانتظامی، کمیته امدادو ... اطلاع رسانی کردیم اما تنها  یک اتوبوس از شهرداری  در اختیار ما قرار گرفته‌است.

امام‌جمعه شمال شهر اصفهان با اشاره به حواشی و صحبت‌های اخیر عده‌ای تصریح کرد: بعضی ادعا کردند که این کارها با قصد و نیت خاصی و برای تضعیف امام‌جمعه دیگری و اهداف سیاسی خاص صورت می‌گیرد، اما این مرکز هیچ کارزاری تشکیل نداده و در این مسائل ورود نخواهیم کرد و به شدت تمام حواشی را تکذیب می‌کنیم و این حرف و حواشی هیچ ارتباطی با این طرح ندارد.

حجت‌الاسلام  فیاض در پایان با بیان اینکه هزینه هر نفر ۲۰۰ هزار تومن در یک شب است گفت: با همکاری خیریه مردمی  اَمرامیر  مردم می‌توانند کمک‌های خود را به صورت غیر مستقیم و از طریق شماره حساب۶۰ ۳۷۹۹۷۹۵۰۳۰۹۲۹۵ به نام خیریه امر امیر، دفتر امام جمعه شمال شهر اصفهان به دست ما برسانند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانه پدری اصفهان بی خانمان ها بی خانمان ها نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها میثم مداحی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی، اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات