Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و «جیحون بایرام‌اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور و تحولات منطقه‌ای به‌صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ضمن گرامی‌داشت سی‌اُمین سالگرد روابط دیپلماتیک گفت: روابط دو کشور اکنون به مرحله پیشرفت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  امیرعبداللهیان ضمن اشاره به تحولات منطقه قفقاز جنوبی، هدف مشترک دو کشور را ثبات و آرامش در آن منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد مسائل باقی‌مانده میان دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، با دوراندیشی و بدون مداخله خارجی حل‌وفصل شود.

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش تردد میان دو کشور، بر افزایش تعداد پروازها میان ایران و آذربایجان، لزوم بازگشایی مرز زمینی دو کشور و آمادگی ایران برای گسترش روابط اقتصادی و انرژی تاکید کرد.

 وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران- آذربایجان در آینده نزدیک بر جدیت طرف ایرانی برای حصول نتایج مثبت از این کمیسیون تاکید کرد.

جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری‌ها در ماه‌های اخیر و استقبال از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، با اشاره به سی‌امین سالگرد روابط تهران-باکو، سطح روابط فی ما بین را رو به رشد توصیف کرد.

وزیر خارجه آذربایجان با اشاره به سفر وزیر راه جمهوری اسلامی ایران به باکو، آن را نشانه مناسبات خوب دو کشور همسایه خواند و بر آمادگی همه‌جانبه کشورش برای اجرایی شدن توافقات اقتصادی تاکید کرد.


طرفین در این گفتگو برخی موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از افزایش ۲۵ درصدی مصرف ای‌تی‌کی(سوخت مخصوص هواپیما) در نوروز سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر ای‌تی‌کی به ناوگان هواپیمایی منطقه اختصاص یافت.

وی تعداد پروازهای انجام شده طی بازه زمانی یاده شده را ۱۹۰ پرواز عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد پروازهای انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی را در تعداد پروازها شاهد بوده‌ایم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به منطقه در سالجاری، خاطرنشان کرد: منطقه چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی مقصد گردشگری مردم بومی و سایر گردشگران کشور در ایام مختلف سال است.

وی به آمادگی کامل این شرکت جهت ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: رضایت‌مندی مردم و مقامات محلی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی نشان‌دهنده تلاش‌ همکاران ما در این ایام است که با به کارگیری تمام توان در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور