Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-06@22:26:29 GMT

بیرون‌زدگی خورشیدی

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۲۰۴۳

بیرون‌زدگی خورشیدی

ایتنا - برآمدگی خورشیدی ساکن، ابری از گاز داغ است که در بالای سطح خورشید توسط میدان مغناطیسی آن نگه داشته شده است. چه اتفاقی برای خورشید افتاده است؟ ماه گذشته، خورشید بزرگترین برجستگی‌ای را از خود نشان داد که تا به حال همراه با یک دیسک کامل خورشیدی از آن تصویربرداری شده است. این تصویر ثبت شده، توسط فضاپیمای مدارگرد خورشیدیِ در حال گردش در نور فرابنفش گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برآمدگی خورشیدی ساکن، ابری از گاز داغ است که در بالای سطح خورشید توسط میدان مغناطیسی آن نگه داشته شده است. این برجستگی خورشیدی بسیار بزرگ بود؛ با طولی که با قطر خود خورشید برابری می‌کند. این امکان وجود دارد که برآمدگی‌های خورشیدی به طور غیرقابل پیش‌بینی فوران کنند و گاز داغ را از طریق خروج جرم تاجی (CME) به خارج از منظومه شمسی بفرستند. هنگامی که یک جریان خروج جرم تاجی با زمین و مگنتوسفر آن برخورد می‌کند، ممکن است شفق‌های درخشانی پدید بیایند.
 
با اینکه این برجستگی باعث ایجاد جریان خروج جرم تاجی شد؛ اما به خوبی هداشت شد تا دور از زمین قرار داشته باشد. مکانیسم انرژی که برجستگی خورشیدی را ایجاد و حفظ می‌کند، اگرچه مطمئناً به تغییر میدان مغناطیسی خورشید مربوط است، اما همچنان موضوع پژوهش‌های علمی است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فضا ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت: در بارندگی‌های اخیر ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس‌زدگی فاضلاب در سطح شهر ایلام رفع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گرفتگی و پس‌زدگی شبکه فاضلاب یکی از مشکلات اصلی در زمان بارندگی است، اظهار کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری تنها برای جمع‌آوری فاضلاب خانگی طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: نبود گنجایش مناسب جداول برای هدایت آب‌های سطحی و اتصال غیر مجاز جداول به شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب باعث آب‌گرفتگی معابر و ورود روان‌آب‌های سطحی حاوی مواد جامد به داخل شبکه جمع‌آوری فاضلاب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ادامه داد: این رواناب‌ها با ورود به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب در برخی منازل و خیابان‌ها می‌شود بنابراین لازم است شهرداری ایلام با بررسی و طراحی سازه‌های انتقال آب این مناطق که در بارندگی‌های شدید مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان به وجود می‌آورد جلوگیری کنند.

محمدی با بیان اینکه در بارندگی اخیر حدود ۳۲ مورد رفع انسداد در شبکه شهرهای استان انجام گرفته است، گفت: اکیپ‌های اجرایی نیز در این زمینه آماده به کار هستند تا در صورت بروز حادثه نسبت به انجام عملیات اجرایی اقدام کنند.

کد خبر 751138

دیگر خبرها

  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • عکس‌| برخورد گرم علی دایی با اهالی اکباتان؛ ذوق‌زدگی یک کودک از دیدار با شهریار
  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است