Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@20:41:16 GMT

امضای قرارداد نظامی عربستان با شرکت‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۲۰۹۰

امضای قرارداد نظامی عربستان با شرکت‌های خارجی

آفتاب‌‌نیوز :

سعودی‌ها امضای این قرارداد‌ها را که با شرکت‌های خارجی و عربستانی امضا شده است برای توسعه توان توانمندی‌های رزمی این کشور منعقد شده است.

انعقاد این قرارداد‌ها در جریان سومین روز نمایشگاه بین المللی نظامی سعودی منعقد شده که ۶ تا ۹ مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) در ریاض درحال برگزاری است.

در این گزارش آمده‌است، از جمله می‌توان به قرارداد با شرکت "هانوهای" کره جنوبی برای نیرو‌های زمینی به ارزش سه میلیارد ریال سعودی، با شرکت "بونگ سان" به ارزش ۴۶۰ میلیون ریال، شرکت ال‌ای جی نیکس وون به ارزش ۲۵۰ ریال برای نیرو‌های دریایی عربستان برای بهره مندی از سامانه‌های الکترواپتیکی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شرکت نورینکو چین برای تأمین گلوله‌های جنگی برای اداره کل سلاح و مهمات قراردادی به ارزش ۴۳۰ میلیون ریال با ریاض امضا کرد.

نخستین نمایشگاه نظامی بین المللی ۲۰۲۲ روز یکشنبه در شهر ریاض با مشارکت مقامات لشکری و کشوری و بخش‌های نظامی و محافل علمی این کشور افتتاح شد.

سعودی‌ها پیشتر اعلام کرده بودند که کار احداث شرکت بزرگ صنایع نظامی که در چشم‌انداز تحول ۲۰۳۰ این کشور در نظر گرفته شده بود و تحولی بنیادین در صنایع دفاعی و نظامی عربستان ایجاد خواهد کرد را آغاز کرده‌اند.

صندوق سرمایه گذاری‌های دولتی عربستان اعلام کرده بود که این شرکت قرار است تا پایان برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ به یکی از ۲۵ شرکت برتر جهان در زمینه صنایع نظامی تبدیل شود و عربستان را به جایگاهی جهانی در تولید قطعات و تجهیزات نظامی تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عربستان کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟