Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سومین جلسه بررسی پرونده برکناری شهردار شهرکرد امشب در شصت‌ویکمین نشست شورای شهر تشکیل شد.

این جلسه با حضور ۲ عضو غایب شب گذشته یعنی مصطفی حیدری و یوسف صادقی رسمیت پیدا کرد.

فرماندار امشب نیز بنا بر درخواست کتبی رئیس شورا به عنوان نهاد نظارتی مهمان جلسه بود.

عبدالعلی ارژنگ در این جلسه گفت: اگر نقدها نسبت به عملکرد شهردار است باید بیشتر به او فرصت داد و این امر بدون همدلی و همیاری بین اعضای شورا انجام نمی‌شود، اما اگر نقدها متوجه شرایط احراز سمت شهردار و رعایت مفاد قانونی است، همگی موظف به رعایت قانون هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرکرد افزود: لذا همه اعضا با دلایلی که دارند در این خصوص صحبت کنند و وظیفه شرعی خود را انجام دهند.

دخالت در کار اجرایی شهردار خلاف قانون است

مصطفی حیدری در ادامه بیان کرد: شورا تنها وظیفه انتخاب شهردار را دارد و دخالت در کارهای اجرایی شهردار و عزل و نصب‌ها غیرقانونی است.

عضو شورا بیان داشت: ۶ ماه درگیر انتخاب شهردار بودیم و شهر دیگر توان این را ندارد که مجدد بخواهیم این روند را پیش ببریم و شهر بدون شهردار بماند.

ابتدا شهردار تعیین کنید بعد شهردار فعلی را عزل کنید

حیدری ادامه داد: اگر بر عملکرد شهردار ایراد داریم باید ابتدا شهردار جدید را انتخاب کنیم بعد به شهردار فعلی اطلاع دهیم که شهر بدون شهردار نماند.

این عضو شورا اظهار داشت: ما تنها به حواشی کار شهردار اعم از نحوه ماموریت‌ها و ... پرداخته‌ایم و از دیگر موارد شهر غفلت کرده‌ایم.

حیدری گفت: اگر شورا برای موضوعی جلسه می‌گذارد نظر همه اعضا باید شنیده شود نه اینکه نظر چهار نفر بر مابقی ارجحیت داشته باشد و دیکتاتوری حاکم باشد.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه حق جلسات پرداخت نمی‌شود اما همه جلسات را شرکت می‌کنیم، ادامه داد: جلسه دیشب هم با جلسه دیگری تداخل داشت که ما نتوانستیم در جلسه شورا حاضر شویم.

هیچ دخالتی در کار شهردار نداشتیم

محمدرضا بیاتی در ادامه این جلسه با بیان اینکه ما هیچ دخالتی در امور اجرایی شهردار نداشته‌ایم، گفت: ۲ بار به شهردار تذکر دادیم شهرداری نباید شرکت سهامی بشود.

رییس شورای شهر شهرکرد به روند انتخاب شهردار اشاره کرد و افزود: همه ما در زمان انتخاب آقای جاپلقی به او رای دادیم اما امروز عدم سکونت شهردار بر اساس مفاد قانون مورد سوال است، که ابتدا باید با رای‌گیری در سکونت خانواده شهردار یا عدم سکونت به اجماع برسیم.

بیاتی با اشاره به اینکه در محلی که برای سکونت شهردار در نظر گرفته شده شهروندان دیگر نیز سکونت دارند، بیان داشت: ۲ واحد ۱۰۰ و ۷۰ متری برای سکونت شهردار و پذیرایی از مهمانانش به او واگذار شده و تا به حال از عدم رضایت خود چیزی اعلام نکرده است.

فاطمه بیگی نیز با بیان اینکه بهتر است در خصوص رأیی که می‌دهیم صحبت کنیم و دلایل را بیان کنیم، افزود: متاسفانه آقای حیدری در جلسه اول بجای اینکه دیگر اعضا را مجاب کنند، جلسه را ترک کردند. 

در شرایطی هستیم که نه راه پس داریم نه راه پیش

وی ادامه داد: همین موارد سبب شده امروز در شرایطی باشیم که نه راه پس داریم نه راه پیش، یا شهردار را قبول داریم و از وی حمایت می‌کنیم یا باید شهردار را عزل کنیم.

بیگی اظهار داشت: امشب تنها در خصوص سکونت شهردار تصمیم‌گیری می‌شود و «هیئت تطبیق» در خصوص برکناری شهردار تصمیم می‌گیرد.

فرشاد چراغپور با بیان اینکه مردم به ما اعتماد کردند و ما تنها باید قانون را رعایت کنیم، بیان داشت: روز اول کار شورا همه اعضا در این سالن قسم خوردیم و باید بر عهد خود بمانیم.

وی با اشاره به اینکه دیکتاتوری در شورا نیست، گفت: اعضا باید در جلسات شورا حاضر باشند و هرکس حق رای دارد که در صورت وجود شبهه در رای‌گیری، صورت جلسه رای‌گیری به هیئت تطبیق ارسال می‌شود تا در خصوص درستی و یا غلط بودن رای‌گیری نظر دهند.

وابسته به گروهی نیستم و استقلال رأی دارم

یوسف صادقی نیز در ادامه جلسه گفت: امروز قرار است در مورد ۲۰۰ هزار نفر تصمیم بگیریم نه برای یک نفر و این تصمیم بر آینده مردم اثرگذار است.

وی با بیان اینکه امروز شما چهار نفر و یا سه نفر همراه و پشت هم هستید اما در آخرت تک نفری حاضر می‌شوید، گفت: من جزو هیچ تیم یا دسته و گروهی نیستم و استقلال رای دارم.

صادقی افزود: انتخاب یا عزل شهردار موضوعی نیست که مصلحت‌اندیشی در آن دخیل شود و بحث ما انتخاب شهردار نیست بلکه روند حاکم بر شورا مورد بررسی است.

نخبگان علت برکناری شهردار را جویا می‌شوند

این عضو شورا با بیان اینکه ماندن یا رفتن شهردار سودی برای من ندارد و هیچ نفعی نمی‌برم، گفت: ما در ۶ ماه دو شهردار عوض کردیم و قطعاً نخبگان از ما علت برکناری شهردار را می‌پرسند. 

صادقی افزود: شهردار پنج ماه در شهر ساکن است و تنها سه بار خانواده خود را دیده، او بارها با بغض از وضعیت موجود گلایه کرده و درخواست تهیه منزل معمولی در شهرکرد را داشته است اما آپارتمانی که در اختیار شهردار قرار دادیم مناسب و در شأن شهردار نیست این تهدید برای شهردارهای بعدی نیز وجود دارد.

پرونده برکناری شهردار در شورا بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد در پایان این جلسه رئیس شورای شهر شهرکرد بندهای قانون مبنی بر سکونت شهردار در شهرکرد و تبصره‌هایی که این قانون برای انتخاب منزل در اختیار شورا و شهردار قرار داده را قرائت کرد و در نهایت طبق قانون برای عدم سکونت خانواده شهردار در شهرکرد رای‌گیری شد که محمدرضا بیاتی، فاطمه بیگی، فرشاد چراغپور و داود نجفی بر عدم سکونت شهردار طبق تبصره‌های قانونی رای مثبت دادند و این پرونده با رای اکثریت اعضای شورا بسته شد.

اعضای شورای شهر شهرکرد تا ۶ روز فرصت دارند تا مصوبه این جلسه همراه با اسناد و مدارک خود را به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال کنند و این هیئت بعد از بررسی ادله اعضای شورا، رای بر برکناری یا عدم برکناری محمدتقی جاپلقی خواهد داد.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرکرد محمدتقی جاپلقی شهردار شورای شهر بررسی وضعیت شهردار فرماندار شهرکرد برکناری شهردار انتخاب شهردار سکونت شهردار هیئت تطبیق اعضای شورا عدم سکونت شورای شهر رای گیری نه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران

جلسه شورای شهر تهران که امروز یکشنبه با حضور شهردار پایتخت برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با حضور شهردار برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود. پس از گزارش معاون حمل‌ونقل و ترافیک برخی اعضای شورا به قرارداد واردات از چین انتقاداتی وارد کردند و در مقابل برخی دیگر از اعضا این انتقادات را غیرفنی اعلام کردند و آن را سیاسی‌کاری خواندند.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر فرمایشات رهبری در خصوص وحدت بین دستگاه‌ها و ایجاد امیدآفرینی برای مردم، از اعضای شورای شهر خواست که تنها درباره گزارشی که معاون حمل‌ونقل شهرداری ارائه کرده است، صحبت کنند.

زمانی که شهردار تهران برای ارائه پاسخگویی به پشت تریبون رفت، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر از جمله تشکری هاشمی، امانی، قائمی، عباسی، اقراریان و خانم نجفی که از مخالفان سیاسی شهردار تهران به شمار می‌روند برای از حدنصاب‌افتادن شورای شهر، جلسه را ترک کردند.

در ادامه علیرضا زاکانی، شهردار تهران خطاب به کسانی که انتقاداتی وارد کرده بودند، گفت: اگر انتقادات شما فنی است بمانید تا پاسخ را بشنوید؛ شما نه جلسات هم‌اندیشی تشریف می‌آورید نه می‌نشینید پاسخ‌ها را بشنوید.

اختلافات سیاسی برخی اعضا با شهردار تهران بعد از انتخابات اخیر مجلس بالا گرفته است. همزمان جریاناتی در بیرون شورای شهر با راه‌های مختلف تلاش می‌کند تا مانع ورود اتوبوس و تاکسی‌های برقی به تهران شوند.

این جریان روز گذشته با انتشار قرارداد واردات خودرو از چین تلاش کرد در مسیر این پروژه اختلال ایجاد کند. کارشناسان معتقد هستند ورود خودروهای برقی در حل مسئله ترافیک و آلودگی هوا راهگشا است و چهره شهر را تغییر خواهد داد.

منبع: فارس

کد خبر 748825

دیگر خبرها

  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود