Web Analytics Made Easy - Statcounter

درد‌های مزمن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم از آن رنج می‌برند. دانشمندان به دنبال راهکاری هستند که در اصطلاح دکمه احساس درد در مغز را خاموش کرده و مانع از درد‌های مزمن در بیماران شود.

دکتر فان وانگ، از اساتید دانشگاه ام آی تی آمریکا با مطالعه بر روی مکانیسم کنترل درد در مغز به دنبال توسعه راهکار‌هایی به منظور التیام درد در افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان داد دکمه خاموش کردن درد در ناحیه آمیگدال مغز قرار دارد. محققان می‌گویند با کنترل این ناحیه می‌توان به روشی جدید و موثر برای درمان درد‌های مزمن دست یافت.

دکتر وانگ در این باره تاکید دارد با مطالعه نورون‌های سرکوب کننده درد در مرکز آمیگدال می‌توان راهی برای تسکین درد‌های مزمن در افراد یافت.

مصرف مواد مخدر برای تسکین درد‌های مزمن شدید امروزه بسیار رایج است. با این حال، دانشمندان می‌خواهند به روشی برای درمان درد‌های مزمن بدون اعتیاد دست یابند.

گرچه این تحقیقات در مراحل ابتدایی قرار دارد، اما دانشمندان آمریکایی امیدوارند با توسعه روش‌های درمانی جدید، راهکار‌هایی موثری برای درمان درد‌های مزمن یافته و مانع از مصرف بی‌رویه دارو‌ها و مواد مخدر شوند. کنترل ناحیه آمیگدال مغز که مسئول کنترل احساس درد در انسان است می‌تواند به درمان درد‌های مزمن کمک کند.

منبع: سایتِک دیلی

بیشتر بخوانید

نوشیدن کدام چای به حفظ وزن ایده‌آل کمک می‌کند؟ هورمون چاق‌کننده بدن را بشناسیم باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مغز درد مزمن درمان درد های مزمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!

دانشمندان در تحقیقات خود به الگویی رسیده‌اند که نشان می‌دهد، حجم داخل جمجمه به‌ صورت آرام و پیوسته با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند. این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) انجام شد، نشان داد که حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ به دنیا آمده‌اند، ۶.۶ درصد بیشتر و مساحت آن ۱۵ درصد بزرگ‌تر است.

دریافت 29 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • (ویدئو) پرتاب سنگ به سمت زنان پرسپولیسی از سوی هواداران سپاهان؛ خونریزی هوادار زن پرسپولیس از ناحیه سر
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید