Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام میرزایى کارگردان نمایش گفت: نمایش نقاب برداشتی آزاد از زندگی‌نامه خلبان شهید ابوالفضل مهدیار می‌پردازد.

به گفته او، ابوالفضل مهدیار متولد شهر قم در سال ۵۹ به اتهام مشارکت در کودتای نقاب دستگیر و پس از مدت کوتاهی تبرئه شد و در دوم آبان ۵۹ به فیض شهادت نائل آمد.  

این کارگردان دوران دفاع مقدس می‌گوید: تحقیق و نگارش متن از آذر ماه ۹۹ آغاز و تمرینات گروه نیز اوایل امسال در فضای باز آغاز شد و بازیگری نمایش مونولوگ نقاب برعهده  زهرا هوشمند است که در قالب ۴ شخصیت ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی گفت: اختتامیه جشنواره کشوری سنگر روز گذشته بصورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد که در این جشنواره رتبه دوم بازیگری زن به زهرا هوشمند تنها بازیگر نمایش مونولگ نقاب از شیراز رسید.

او با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر سنگر در ۳ مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار شد، گفت: نقاب توانست در مرحله استانی برگزیده، در مرحله منطقه‌ای بین ۵ استان کشور بعنوان اثر برگزیده معرفی و در مرحله کشوری بین ۱۰ گروه در بخش بازیگری زن رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

بادآور می‌شود تعداد کل آثار شرکت کننده از کشور ۱۱۶ اثر بوده که ۱۰ اثر نهایی پذیرفته و حائز رتبه برتر شدند.

او گفت: با همه دشواری‌های تولید نمایش در شرایط کنونی گروه نمایش مردمی مهنا با اقتدار و بدون هیچ پشتوانه مالی و معنوی روی پای خود ایستاده و آثار شهدا را به صورت کاملا رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهد و معتقدم کار فرهنگی موثر در این برهه اجتماعی جهاد به حساب می‌آید.

گروه نمایش مردمی مهنا تاکنون زندگینامه شهید دوران - نمایش مهنا، شهدای مدافع حرم - نمایش دربند، زندگی نامه شهید ضرغام و شهید اقبالی- نمایش پل کارون، زندگی نامه شهید بکتری - نمایش بغض شیرین را تولید کرده و مجموعا ۲۵ هزار نفر آثار قهرمانان دفاع مقدس را تماشا کرده‌اند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداش‌پور در دومین جشنواره فرهنگی هنری و ملی شهید آوینی که بعد از ظهر پنجشنبه به میزبانی دانشگاه شیراز در تالار فجر پردیس ارم این دانشگاه برگزار شد ابتدا با بیان اینکه نباید بگذاریم فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود، گفت: تلاش این رویداد حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم دانشجویان فعال در حوزه ایثار و شهادت به ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر بود.

معاون وزیر علوم با اشاره به شخصیت والای شهید مرتضی آوینی گفت: این شهید گرانقدر که مطالعه زیادی در مکاتب مختلف داشت از جایی به بعد دچار تحول در اندیشه شده و به واسطه به خدمت گرفتن معارف دینی و انقلابی بزرگ‌ترین راوی دفاع مقدس می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما یک دانشگاه به تمام معنا برای فراگیری فرهنگ ایثار بود و نباید بگذاریم این میراث به دست فراموشی سپرده شود و حتی باید خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز این فرهنگ را معرفی کنیم که برپایی جشنواره‌هایی چون جشنواره شهید آوینی تلاش در همین راستا است.

کد خبر 6095248

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان