Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@22:58:23 GMT

آموزش و پرورش نقشی اساسی در توسعه کشور دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۲۹۵۲

آموزش و پرورش نقشی اساسی در توسعه کشور دارد

امام جمعه کاشان گفت: آموزش و پرورش درساختار توسعه کشور، اساس پیشرفت و ترقی نظام نقش بسیار مهمی دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در ساختار توسعه کشور، به عنوان اساس پیشرفت و ترقی نظام به حساب می‌آید و نقش مهمی در برنامه‌های توسعه اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی ایفا می‌کند به اهداف و وظایف شورای آموزش وپ رورش اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش توجه به بحث اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کاشان افزود: از آنجا که رسالت آموزش و پرورش در جامعه بسیار حساس و مهم می‌باشد و از اهمیت و جایگاه خاص و زیر بنای توسعه کشور است همه وظیفه داریم به آن کمک نمائیم.


آیت الله سلیمانی با تاکید بر ایجاد بصیرت افزایی، خوداتکایی و اعتماد به نفس در دانش آموزان، گفت: بصیرت افزایی دانش آموزان رسالت بزرگ آموزش و پرورش است که باید در سنین نوجوانی انجام شود.


فرماندار کاشان نیز با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: این سند، بسیار مناسب و خوب برای تحقق اهداف کلان نظام آموزشی وپرورشی کشور است و رهبر معظم انقلاب هم همواره بر اجرای آن در نظام تعلیم و تربیت تاکید دارند.

محمد شریف زارعی گفت: آموزش و پرورش نیاز به گفتمان جدید دارد و باید با ایجاد تحول به سمت تربیت دانش آموزان معتقد، دارای تربیت دینی، اجتماعی، سیاسی و هنری و دارای رشد موزون و متعادل در تمامی ابعاد حرکت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۴۰ مصوبه در شورای آموزش و پرورش کاشان وجود داشته که بیش از ۹۰ درصد آن تحقق یافته است.

حسین مقنی گفت: شوراهای آموزش و پرورش در راستای تحقق خرد جمعی و مشارکت و همکاری در امر تعلیم و تربیت و همچنین توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی تشکیل شده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان با اشاره به اهمیت شوراهای آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه تعامل و همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش موجب شده که این شورا به صورت مرتب و با حضور اعضا و با ارائه راهکارهای مناسب برگزار شود.

کد خبر 560397

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان فرمانداری کاشان مدیریت شهری شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آموزش و پرورش شورای آموزش توسعه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی شامگاه دیروز شنبه، در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم افزود: معلمان در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در هر جامعه، انسان‌ها را تربیت می‌کنند، تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که همه دستگاه‌ها، موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی انجام شود، ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

توانمندسازی معلمان و تقویت مدارس دولتی در دستور کار سال جاری

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از برگزاری بیش از هشت هزار عنوان برنامه در ایام هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و افزود: مهمترین رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در سال جدید توانمندسازی معلمان و تقویت مدارس دولتی است.

حسن بروشکی افزود: سال ۱۴۰۳ سال نهضت ملی آموزش و اجرای پرشتاب سند تحول بنیادین خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر چه بخش‌ها، حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلفی در بدنه جامعه به مردم خدماتی ارائه می‌دهند؛ اما دستگاه تعلیم و تربیت مجموعه‌ای متفاوت و متمایز با دیگر نهادها است.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه از سوی اعضا گزارشها، پیشنهادات و درخواستهای خود را بیان کردند.

کد خبر 6096785

دیگر خبرها

  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است