Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز؛ بازدید سرزده رئیس جمهور از شرکت ایران خودرو و صدور ۸ دستور، خود باعث شد که نگاهی دوباره به صنعت خودرو و سایت ایران خودرو در استان فارس داشته باشیم.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید سرزده نسبت به تامین قطعات مورد نیاز و ترخیص و عرضه فوری خودروهای دپو شده در انبارهای شرکتهای خودروساز به بازار، تا نصب استاندارد، حداکثر ظرف ۲ ماه آینده اشاره کرد و در دستور دیگر خود گفت که از ابتدای سال ۱۴۰۱ پس از تکمیل وجه، خودروهای پیش فروش شده باید بدون تاخیر بلاوجه، قابل تحویل به مشتری باشد و خودروهای عرضه شده به بازار از ابتدای سال ۱۴۰۱، می بایست حداقل با ۳ سال یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر، ضمانت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال با نگاهی مختصر به رسانه ها و تیترهایی در خصوص ایران خودرو که انعکاس داده شده متوجه حساسیت موضوع خواهیم شد.

حضور سرزده دادستان شیراز در پارکینگ ایران خودروی فارس (16 بهمن 1400)

مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز در بازدید سرزده از پارکینگ شرکت ایران خودرو در شیراز با اعطای مهلت یک هفته‌ای جهت تعیین تکلیف خودروهای موجود در انبار گفت: مقرر گردید بازرسین اداره کل صنعت معدن و تجارت استان ظرف چهار روز تعداد خودروهای موجود در پارکینگ، علل عدم تحویل، وضعیت میزان ورودی و موجودی قطعات در انبارها و مدت زمان ماندگاری خودروها را استخراج و به دادستانی شیراز ارائه کند.

ورود دادستان و گره‌گشایی از ماجرای خودروهای دپو شده در شیراز (26 بهمن 1400)

مصطفی بحرینی برای تعیین تکلیف وضعیت خودروهای دپو شده در انبار کارخانه ایران خودروی شیراز، یک هفته به مسؤولان مهلت داد و اکنون ورود این مقام قضایی، روند خروج اتومبیل‌های تولیدی از پارکینگ این سایت را افزایش داده است.

شاهد اقدامات خوبی بعد از ورود دادستان بودیم

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس در گفتگو با خبرنگار فارس به بررسی این مهلت اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ظرف 2 روز موارد خواسته شده را بررسی نمود و تحویل مقام قضایی استان داد.

مهدی حسنی با اشاره به اینکه بعد از ورود دادستان به موضوع انبار ایران‌خودرو شیراز اقدامات خوبی را شاهد بودیم، افزود: شرکت ایران‌خودرو در استان فارس به عنوان مونتاژکار خودرو است و باید قطعات این خودرو از دیگر استان‌ها وارد شود.

سازمان صمت، گزارشی مبنی بر وقوع تخلف در حوزه ایران‌خودرو شیراز ارسال نکرده است

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان فارس اما در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر پیگیری این اداره در مورد ایران‌خوردرو شیراز، گفت: وظیفه و صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات و گزارشات پرونده‌های ارسالی از سازمان‌های نظارتی در امر تولید نظیر اداره‌های صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی و علوم پزشکی است.

به گفته غلامرضا سالاری، سازمان صنعت معدن و تجارت هنوز گزارشی مبنی بر وقوع تخلف در حوزه ایران خودروی شیراز را به تعزیرات ارسال نکرده است.

روند افزایشی خروج اتومبیل‌های تولیدی از پارکینگ ایران‌خودرو

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با اشاره به اینکه در طول مدت 10 روز اخیر با نظارت بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان تعزیرات حکومتی، زمینه ترخیص 925 خودرو پس از تکمیل به نمایندگی های فروش فراهم شده است، گفت: افزایش 29 درصدی بارگیری در روزهای اخیر حکایت از حرکت رو به جلو و مثبت مسئولان این سایت دارد.

بعد از مهلت قانونی، گزارش خواهم داد

در ادامه، وضعیت را از سوی مدیرعامل ایران‌خودرو پیگیری کردیم که وی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار فارس خواستار اعلام نتیجه پس از اتمام مهلت داده شده بود،  لذا خبرگزاری فارس در هفته آینده گزارش دیگری از پاسخگویی مستقیم مدیرعامل ایران‌خودرو منتشر خواهد کرد.

مدیرعامل و مدیرسایت شرکت ایران خودرو در فارس احضار شدند  (2 اسفند 1400)

سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مر کز استان فارس هم با اشاره به گزارش موردی اداره کل بازرسی استان فارس از سایت ایران خودرو مستقر در شیراز در خصوص نحوه توزیع خودرو‌های تولیدی گفت: بعد از بازدید سرزده از پارکینگ شرکت ایرانخودروی فارس در شیراز، دستور تشکیل پرونده برای این شرکت در دادسرای شیراز صادر و مدیران عامل این شرکت و مدیر سایت ایرانخودروی فارس به دادگاه احضار شدند.

به گزارش فارس، دو تن از نمایندگان فارس بعد از ارائه گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان بازرسی استان فارس، واکنش نشان داند.

پیگیری قضایی، حقوق خریداران را تامین می‌کند (4 اسفند 1400)

روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره برخورد قضایی دادستان شیراز با مدیرعامل شرکت ایران خودرو اظهار داشت: دپو تعداد 3 هزار و 343 دستگاه خودرو پژو پارس در انبار ایران خودرو و عدم تحویل آنان به خریداران، اقدامی است که مصداق احتکار و انحصار به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه این شرکت اعلام کرده به دلیل تامین نشدن قطعات، خودروها در انبار نگهداری می‌شوند اما طبق بررسی دادستانی و سازمان صمت، بیشتر قطعات داخلی بوده و تامین آنان دشوار و زمان‌بر نیست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نتیجه این استدلال شرکت برای دپوی تعداد زیادی خودرو، توجیه پذیر نیست و این روند، حقوق مشتریان این مجموعه را تضییع می‌کند.

قادری، خواستار توقف برخورد قضایی با شرکت ایران خودرو شد  (4 اسفند 1400)

اما جعفر قادری، دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی  طی گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به اقدام قضایی و برخورد دادستان شیراز با شرکت ایران خودرو اظهار داشت: مجموعه ایران خودرو، قطعات مورد نیاز را وارد می‌کند بنابراین امکان تامین مستمر قطعات وجود ندارد و در برخی از مقاطع زمانی ناچار هستند بخشی از خودروها را در انبارها یا سایت‌ها نگهداری کنند.

وی ادامه داد: در برخی از استان‌ها نظیر کرمانشاه و آذربایجان شرقی نیز دپوی خودرو وجود دارد و دستگاه قضایی نیز برخوردی با آنها نکرده و متعرض خودروهای دپوشده نمی شوند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به افزایش تیراژ به روزانه 360 خودرو در فارس، انتظار ما از مسئولان قضایی استان این است که نگاهی فراتر را در نظر بگیرند و اقدامات کلان ما را تحت‌الشعاع قرار ندهند.

عدم پاسخگویی مدیرعامل جدید!! (۱۱ اسفند ۱۴۰۰)

تماس های مکرر و پیام های متناوب با روابط عمومی ایران خودرو فارس و عدم پاسخگویی مناسب و صریح به خبرنگار فارس حکایت از ان دارد که مدیرعامل ایران‌خودرو قصد مصاحبه در این خصوص را ندارد!

در آخرین صدای ارسالی از روابط عمومی ایران‌خودرو به خبرنگار ما، به تغییر مدیرعامل این سایت اشاره شده و گفته می‌شود: روز یکشنبه مورخ هشتم اسفند ماه تودیع و معارفه مدیرعامل جدید برگزار شده است و مدیرعامل جدید هم به علت اینکه تازه منصوب شده‌اند به احتمال زیاد مصاحبه نخواهند کرد.

به گزارش فارس، این نوع پاسخ به رسانه توسط روابط عمومی که خود به عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان مربوطه می باشد در نوع خود قابل تامل و توجه است و خبرگزاری فارس باز هم منتظر پاسخ مسوولان در پرونده ایران خودرو بعد از محقق شدن مهلت قانونی خواهد بود؛ لذا شما مخاطبان نیز می‌توانید با ثبت گزارش‌های خود در سامانه فارس من به روند بهبود صنعت خودرو و تکمیل گزارش‌های بعدی ما را یاری کنید.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران خودرو دادستان شیراز احتکار دپو خودرو نماینده شیراز نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی معدن و تجارت استان شرکت ایران خودرو خبرنگار فارس ایران خودرو بازدید سرزده خودروهای دپو استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس توافق کردند تشریفات مربوط به تغییر نام باشگاه استقال مطابق با قوانین و مقررات صورت پذیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نشست مشترکی میان شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سازمان خصوصی سازی پس از آئین واگذاری باشگاه استقلال برگزار شد و بر بهبود وضعیت باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تاکید شد.

در این نشست، علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از ارائه پیشنهاد اضافه شدن نام خلیج فارس به انتهای نام "استقلال" خبر داد و گفت: با توجه به شرایط واگذاری که در آگهی عرضه واگذاری شرکت استقلال درج شده بود، خریداران مکلف بودند در اجرای قوانین عمومی کشور نسبت به نام جدید شرکت اقدام کنند و با توجه به مصادف بودن این روزها با روز ملی خلیج فارس، و خرید این باشگاه توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پیشنهاد خریداران اضافه شدن عبارت "خلیج فارس" به انتهای نام این شرکت است.

ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز با گرامیداشت این روز مبارک و تبریک "روز ملی خلیج فارس"، تشکر سازمان خصوصی سازی را به جهت استقبال هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و اعلام آمادگی برای خرید سهام دولتی این باشگاه، اعلام و اظهار امیدواری کرد سرفصل جدیدی در دوره فعالیت این باشگاه با مالکیت و مدیریت مدبرانه علی عسگری را شاهد باشیم و در دوره نظارت سازمان با همکاری بیش از پیش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شاهد شکوفایی و بهره وری بیشتر در راستای اهداف این باشگاه فاخر فرهنگی ورزشی باشیم.

در انتهای این نشست، طرفین توافق کردند که تشریفات مربوط به تغییر نام شرکت مطابق با قوانین و مقررات کشور صورت پذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • ببینید | واکنش متفاوت ۲ بازیگر زن به قضاوت‌های مردم درباره چهره‌شان
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • ببینید | نظر متفاوت داریوش ارجمند درباره خلیج فارس
  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون