Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:54:27 GMT

مدارس و تناقض‌هایی در بازگشایی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۳۰۹۵

مدارس و تناقض‌هایی در بازگشایی

ایسنا/خراسان جنوبی مدارس اکنون مدت یک هفته‌ است بازگشایی شده‌اند، اما تناقضهایی در بازگشایی و نظارت وجود دارد که موجب ترس والدین و گاهی حی کارشناسان بهداشتی شده است.

از شنبه هفته جاری تمام مدارس خراسان جنوبی بازگشایی شده‌اند. این مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزام به بازگشایی هستند؛ اما تناقض‌هایی از جمله عدم نظارت دقیق بر تزریق واکسن تمام دانش آموزان و همچنین نگرانی والدین و حتی معلمان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، نگرانی جدی از افت تحصیلی دانش‌آموزان و ترک تحصیل‌های گسترده در آموزش مجازی دو چالش‌ اصلی نظام آموزشی کشور در سال تحصیلی پیش رو مطرح است. آموزش و پرورش با توجه به آموزش غیرحضوری در ماه‌های اخیر به منظور جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان با کاهش تعداد مبتلایان بر آموزش حضوری تاکید دارد و معتقد است هیچ نوع آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد. از سوی دیگر برخی از والدین دانش‌آموزان نگران ابتلای فرزندان خود در فضای مدارس بخاطر عدم اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

آموزش حضوری؛ اولویت ماست

رضا یکه خانی، معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به ایسنا گفت: وجود نظارت والدین پس از بازگشایی مدارس یک امر مهم و ضروری است و انتظار داریم در صورت داشتن علائم یا بیماری فرزند، دانش‌آموز را به مدارس نفرستند. 

وی افزود: دانش آموزان باید واکسن کرونا را نیز تزریق کرده و همچنان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید شود؛ معلمان در صورت داشتن علائم، آموزش را به صورت غیرحضوری ارائه دهند.

یکه‌خانی اظهار کرد: انتظار داریم طبق مصوبه ۱۰۴ ستاد مقابله با کرونا که در قرارگاه مبارزه با کرونا صادر شده است، رسانه‌ها نسبت به توانمندی مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به‌خصوص آرام‌سازی جو روانی خانواده‌ها و دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی با تاکید بر آموزش حضوری، ادامه داد: با توجه به اهمیت تداوم فعالیت‌های اجتماعی به ویژه در محیط‌های آموزشی، تلاش برای آگاه‌سازی و آرام سازی جامعه نیاز ضروری است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: از آنجایی که آموزش مجازی راهکاری مناسب برای آموزش و گذر از بحران است، اما کافی نیست و بهتر است در صورت فراهم بودن شرایط مدارس حضوری باشد تا دانش آموزان از آموزش حضوری بهره‌مند شود؛ بنابراین ناچار به بازگشایی مدارس هستیم.

با بازگشایی مدارس به هر شیوه‌ای موافق نیستیم

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی نیز به ایسنا گفت: با توجه به سیاست‌های کلان دولت که مبنی بر آموزش حضوری است، مدارس باید پس از بازگشایی، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و فضای ایمنی را برای سلامت دانش‌آموز و حضور وی در مدارس ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین موارد در بحث پیشگیری از ابتلا به کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی است انتظار می‌رود مدیران مدارس نظارت کامل بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این محیط داشته باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی ادامه داد: از آنجایی که ستاد ملی کرونا اختیار بازگشایی دانشگاه‌ها را به استان‌ها نداده‌ است، آموزش دانشگاه‌ها مجازی است، اما در بحث مدارس اختیار بازگشایی به استان‌ها صادر شده و امید ‌است تا دانش‌آموزان با بهره‌گیری از آموزش  حضوری، کیفیت یادگیری خود را افزایش دهند.

شریف‌زاده با بیان اینکه بازگشایی مدارسی که نباید باز شوند و نباید کلاس‌ها در آن به صورت حضوری برگزار شود، یکی از مصادیق عدم رعایت پروتکل‌هاست، تصریح کرد: با بازگشایی مدارس به هر شیوه‌ای موافق نیستیم و این فضاها تنها با رعایت نکات دقیقی که از سوی ستاد کرونا مصوب و اعلام شده است، باید بازگشایی شوند.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات مهم، تجمع والدین در درب‌های ورودی مدارس بود که همین امر باعث افزایش موارد شیوع خواهد شد و همچنان رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن جزء ضروریات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی بازگشایی مدارس کرونا در ایران ستاد ملی کرونا آموزش و پرورش منطقه خراسان جنوبی ایسنا مدارس شیوه نامه های بهداشتی بازگشایی مدارس خراسان جنوبی آموزش حضوری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت