Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که کمتر از دو هفته دیگر به عید نوروز و آغاز سال جدید باقی مانده است، کارگران شهرداری یاسوج هنوز حتی یک ریال هم بابت معوقات خود دریافت نکردند و با جیب‌های خالی باید به استقبال سال نو برودند.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، کارگران را شاید بتوان از مهم‌ترین اقشار جامعه عنوان کرد، کسانی که بار اصلی تولید بر دوش آنان است و چرخ کسب و کار‌های مختلف به وسیله آنان به چرخش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سختی در تامین مخارج زندگی، وجود مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا بر سختی کار کارگران افزوده و چه خوب می‌شود که در روز‌های اخر سال با پرداخت به موقعه حق و حقوق این کارگران زحمت‌کش باری از دوش آنان برداشته شود و شرمنده زن و بچه خود نشوند.


مشکل عدم پرداخت معوقات کارگران شهرداری یاسوج موضوع تازه‌ای نیست طی یک‌سال گذشته، کارگران شهرداری یاسوج چندین بار به‌خاطر مطالباتشان جلویِ استانداری کهگیلویه و بویراحمد اقدام به برپایی تجمع اعتراضی کردند به امید آنکه شاید مسئولان ارشد دولت در استان بتواند دردی از دردهایشان را کمتر کند، تجمعاتی که اکنون به نظر می‌رسد نه تنها سودی برای کارگران شهرداری یاسوج نداشت؛ بلکه آنان باید همچنان با شرایط بسیار سخت بخاطر بیمه شغلی‌شان با این شغل سَر کنند.


تلاش شهرداری برای پیگیری مطالبات به نتیجه‌ای نرسید


در این رابطه یکی از کارگران شهرداری یاسوج با بیان اینکه در حال حاضر سه تا چهار ماه حقوق معوقه طلبکارند، می‌گوید: شهرداری از نهاد‌های دولتی بابت عوارض مالیاتی طلب انبوه دارد و پرداخت مطالبات ما کارگران شهرداری یاسوج در گروه پرداخت این طلب به شهرداری است؛ بنابراین در روز‌های گذشته از استانداری و سایر نهاد‌های دولتی برای این طلب وصول نشده درخواست کمک کردیم.


این کارگران با اشاره به اینکه برای پرداخت حقوق بار‌ها با مسئولان شهری شهر یاسوج صحبت کرده‌ایم، می‌افزاید: مسئولان شهری همواره اذعان دارند که این واحد خدمات شهری چندین سال است در دریافت عوارض و بدهی‌های خود از ادارات بخش خصوصی و نهاد‌های دولتی دچار مشکل است.


به گفته یکی از کارگران؛ بخش عمده‌ای از طلب شهرداری به پرداخت نشدن عوارض از سوی تامین اجتماعی مربوط است که از سال‌ها پیش به تاخیر افتاده و کامل پرداخت نمی‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه پیش از این برای وصول مطالبات مزدی خود به اداره کار شکایت کرده و در این خصوص حکم قضایی هم صادر شده است، می‌گوید: متاسفانه پیمانکار بدون توجه به حکم قضایی هنوز مطالبات ما کارگران را پرداخت نکرده است.

این کارگر ضمن بیان اینکه تلاش مدیریت شهری یاسوج برای پیگیری مطالبات کارگران شهرداری درخور توجه است، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل شهردار این شهر پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران و هزینه‌های جاری شهر از ادارات دولتی است؛ اما به نتیجه قابل قبولی نرسیده.


او در ادامه با بیان اینکه با توجه به بدهی سنگین نهاد‌های دولتی بعید می‌دانم شهردای بتواند به این زودی بدهی خود را بابت عوارض دریافت کند، می‌افزاید: شواهد بیانگر این موضوع است که مشکل و شرایط کارگران شهرداری یاسوج همچنان ادامه‌دار است.

 
کرونا عامل اصلی عدم پرداخت حقوق و معوقات کارگران بوده


محمد مقدم، شهردار یاسوج راهکار پرداخت حقوق کارگران شهرداری را فروش املاک مازاد عنوان کرد و می‌گوید: شهرداری خواستار همکاری اعضای شورای شهر برای فروش املاک مازاد است تا بتواند حقوق و معوقات کارگران سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج را نیز پرداخت کند.


مقدم با اشاره به طلب شهرداری یاسوج از ادارات استانی، عنوان می‌کند: حقوق کارگران شهرداری تنها ۳ ماه پرداخت نشده و باتوجه به صدور احکام قضایی جهت پرداخت طلب ۱۴۰ میلیارد تومانی شهرداری، اما تاکنون هیچ دستگاهی حاضر به پرداخت بدهی خود نبوده است.


شهردار یاسوج تصریح می‌کند: باتوجه به اینکه در همه جا ارائه خدمات نقدی شده و دیگر نسیه صورت نمی‌گیرد به صورت شبانه روزی پیگیر وصول طلب شهرداری هستیم تا بتوانیم حقوق کارگران را پرداخت کنیم.

 


وی با اشاره به عامل اصلی عدم پرداخت حقوق و معوقات کارگران شهرداری یاسوج، عنوان کرد: کرونا عامل اصلی عدم پرداخت حقوق و معوقات کارگران بوده و متأسفانه برخی از درآمد‌های شهرداری یاسوج به صفر رسیده و مشکلات شهرداری را نسبت به گذشته دو برابر کرده است.

مقدم خاطرنشان کرد: به زودی ورودی مالی برخی از ادارات و دستگاه‌های دولتی بدهکار به شهرداری مسدود شده و قادر به پرداخت یک ماه از حقوق پاکبانان شهرداری هستیم.

در حالی که تنها ۲ هفته دیگر به عید نوروز و آغاز سال جدید باقی مانده است وضعیت موجود کارگران شهرداری اصلأ خوب نیست و بیش از چند ماه است که حتی یک ریال حقوق دریافت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری یاسوج کارگران شهرداری یاسوج پاکبانان شهرداری کارگران شهرداری یاسوج حقوق و معوقات کارگران نهاد های دولتی حقوق کارگران پرداخت حقوق طلب شهرداری عدم پرداخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو دیدار در جشن روز کار و کارگر که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت برگزار شده بود افزود: شهر دهدشت مشکلات عدیده ای دارد که یک شب و یک سال بوجود نیامده اما یقین بدانید با تلاش و همت پرسنل شهرداری و با جدیت کارگران و مسوولین شهرداری برطرف خواهند شد.

وی با انتقاد از مسوولین ادارات شهرستان گفت: از روز آغاز به کار در شهرداری دهدشت گفتیم که باید تعامل باشد، اما متاسفانه از حضور شورای اداری در یک جلسه و مهمتر حضور در جشن روز کارگر دریغ شد.

دیدار گفت: با دلسوزی بیشتر در کنار پرسنل خدوم شهرداری جهت رفع مشکلات کهن شهر دهدشت قدمی زیبا و مردم پسند برمی داریم.

دیدار تاکید کرد: یقین بدانید باید شرایط رفاهی پرسنل شهرداری دهدشت در نظر گرفته شود و برادر و خدمت گذار شما جهت رفع مشکلات پرسنل خدوم کوتاهی نخواهد کرد.

دیدار خطاب به مسوولین شهرستان گفت: شهرداری تهران با شرکت نفت، گاز و پتروشیمی برابری می کند اما متاسفانه شهرداری دهدشت توانایی پرداخت حقوق و مزایا و کوچکترین خدمات رفاهی به پرسنل خود را ندارد.

شهردار دهدشت با ابراز تأسف گفت: کارگران شهرداری با این همه زحماتی که متحمل شده، حمایت نمی شوند.

کد خبر 6093698

دیگر خبرها

  • حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری قبل از پایان هر ماه واریز می‌شود
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس + فیلم
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • سکوهای خالی: بدترین استقبال فصل از بارسا