Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار بوشهر از راه‌اندازی طرح‌های پژوهشی و فناورانه در منطقه پارس جنوبی و استان بوشهر خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان استان و پارک علم و فناوری خلیج فارس واگذار و ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و نماینده عسلویه، کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی همکاری و توسعه زیست بوم نوآوری در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اقتصادهای پیشرفته و موفق، در سایه زیست‌بوم مبتنی بر نوآوری شکل یافته‌اند و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت مردمی باید اقتصاد مبتنی بر نوآوری و بومی‌سازی فناوری را جایگزین اقتصاد مبتنی بر منابع کنیم و شرط لازم برای طی کردن آن حمایت از زیست‌بوم‌های کارآفرینی نوآورانه در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صنعت گاز را یکی از اجزای اصلی زیست بوم نوآوری در استان بوشهر و منطقه پارس‌جنوبی دانست و تصریح کرد: یک زیست‌بوم رشد یابنده، باید دارای تعاملات سازنده بین تمامی ارکان آن زیست‌بوم باشد و رشد یک‌طرفه یک یا چند بخش محدود زیست‌بوم را به شکوفایی و رشد نخواهد رساند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه به دنبال فراهم‌سازی بستری مناسب برای فعالیت فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی هستیم خاطرنشان کرد: در این راستا دنبال ارتقا توانمندی‌های تولید، توسعه بازار‌های تکنولوژی داخلی و بین‌المللی محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناورانه و رفع نیازها و چالش‌های فناورانه حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر هستیم و حمایت و همراهی شرکت ملی گاز ایران در این مسیر موفقیت‌ها را بیشتر و اثربخش می‌کند.

محمدی‌زاده در ادامه این نشست با قدردانی از پیگیری نماینده مردم کنگان، دیر و جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی و پارک علم و فناوری استان، خواستار تسریع در راه‌اندازی مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه با مشارکت شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی و حمایت‌های شرکت ملی گاز ایران شد.

41 درصدی نیروهای شاغل در پارس جنوبی بومی استان بوشهر استاستاندار بوشهر: 18 مجتمع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی در مدار تولید قرار می‌گیرد+فیلمتسهیلات ویژه‌ای در سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود

در این زمینه با قول مساعد مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این نشست مقرر شد برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای تسریع و تسهیل این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

همچنین با درخواست استاندار بوشهر و موافقت مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مقرر شد طرح‌های پژوهشی و فناورانه در منطقه پارس جنوبی و استان بوشهر با اولویت شرکت‌‌های دانش‌بنیان استان و پارک علم و فناوری خلیج فارس پیگیری و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/190/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه پارس جنوبی شرکت ملی گاز ایران استاندار بوشهر علم و فناوری استان بوشهر راه اندازی دانش بنیان زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور اظهارداشت: یکی از طرحهای اقتصادی خوبی که در استان بوشهر و شهرستان دشتی در دست اجرا است کارخانه آهک اکباتان می باشد که با توجه به اهمیت و جایگاه این طرح می طلبد هر چه زودتر فعال شود.

معاون اقتصادی استانداری بوشهر بر ضرورت تسریع در راه اندازی این کارخانه تاکید کرد و ادامه داد: راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال افراد زیادی فراهم می کند.

باستین اضافه کرد: شهرستان دشتی دارای نرخ بالای بیکاری در سطح استان دارد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح سالانه ۲۰ میلیون یورو محصولات این کارخانه صادر می شود.

کد خبر 6093647

دیگر خبرها

  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد