Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:31:25 GMT

لزوم تبیین جایگاه زن مسلمان ایرانی در جهان

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۳۶۲۵

لزوم تبیین جایگاه زن مسلمان ایرانی در جهان

ایسنا/خوزستان مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ولی عصر(عج) خوزستان بر لزوم تبیین جایگاه زن مسلمان ایرانی در جهان تاکید کرد.

سمانه جمال پور با اشاره روز جهانی زن، گفت: ایده انتخاب این روز نخستین بار در جریان مبارزه زنان نیویورک با شعار حق رای برای زنان مطرح شد که دو هزار زن تظاهر کننده پیشنهاد کردند که یک تظاهات سراری در آمریکا برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: کنفرانس مسکو در ۱۹۲۱ زنان سراسر دنیا را به گسترش مبارزه علیه نظم موجود برای تحقق خواسته های کمونیستی فراخواند و این مبارزات انقلابی و ترقیخواهانه در سایر کشورها بالا گرفته و جنبش های رهایی زن به اوج و گسترش چشمگیری رسید.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ولی عصر(عج) عنوان کرد: جشن ۸ مارس طی سال های گذشته در کشورمان، تجمعی علیه نظام اسلامی ایران با رویای براندازی آن بود . دشمنان داخلی و خارجی با حذف حجاب و ترویج فرهنگ برهنگی و بی بند و باری زنان در تلاشند تا جامعه اسلامی را از تعادل به انحراف بکشانند. 

جمال پور بر توسعه نقش زنان کشورهای اسلامی و توانمندی های آنان در عرصه تکامل جامعه جهانی اشاره و اظهار کرد: زنان مسلمان با ابتکار عمل می توانند امکان دستیابی به اهداف اصیل اسلام را که همان ابلاغ رسالتهای الهی،هدایت مردم به رستگاری و شناساندن مردم جهان با حقایق اسلام است را فراهم نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد: کوشش لازم برای شناسایی توانایی های بانوان در ارتقای وضعیت آنها با توجه به زیرساخت های ملی حاکم بر جوامع مسلمان به عمل آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی روز جهانی زن سپاه ولیعصر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در همایش شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های اسلامی، از این نهاد مردمی به عنوان تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور شهر‌ها و روستا‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا برای مذاکره با نیرو‌های مقاومت بر تبیین دستاورد‌های انقلاب از سوی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستا‌ها تاکید کرد.

حسینی نژاد، توجه به اقدامات فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی در روستا‌ها را یک اولویت دانست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آموزشی و آگاه سازی خانواده‌های روستایی در سوء مصرف مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد. 

همچنین در این همایش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح طرح یاری گران در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران خواست بر اجرای موثر این طرح اقدام لازم را عملی کنند. 

در پایان این همایش از روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در برگزاری جشنواره‌های روستایی تجلیل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم