Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی روز چهارشنبه در نشست مشترک قضایی و اداره منابع منابع طبیعی استان به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: برخی اختلاف نظرها در تفسیر قانون سبب می‌شود متخلفان تطهیر شوند و عرصه‌های ملی با استفاده از نظرات کارشناسی به نام اشخاص سند زده شود که این موضوع با قانون ملی شدن جنگل ها منافات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عزم دادگستری برای برخورد با زمین خواری و حفاظت و صیانت از جنگل ها و مراتع، جدی و قاطع است.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: رسیدگی خارج از نوبت پرونده های کیفری و اختصاص شعب تخصصی برای پرونده‌های حقوقی از جمله تلاش های دادگستری برای حمایت از منابع طبیعی است.

وی از مسوولان منابع طبیعی گلستان خواست با استفاده از ظرفیت های قانون، جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بدون نیاز به حکم قضایی در شروع کار بگیرند و اجازه ندهند کار به تکمیل بنا برسد.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان هم این جلسه گفت: سال های گذشته برخی آرای قلع و قمع صادر شده بود اما به علت برخی نگرانی ها امکان اجرای آن را وجود نداشت که در چند ماه اخیر با حمایت قاطع دادگستری اداره‌کل منابع طبیعی استان جسارت بیشتری برای اجرای این آرا و برخورد با متخلفان پیدا کرد.

عبدالرحیم لطفی افزود: با حمایت دادگستری امسال پنج مورد رای برای خلع ید اراضی مرتعی بالای ۱۰۰ هکتار در دادگاه های گلستان صادر شد و به تازگی نیز احیای این اراضی خلع ید شده آغاز گردید.

لطفی افزود: یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی گلستان سند دار شده و کار تعیین تکلیف ۳۷  هزار هکتار دیگر از عرصه ها هم که بین مردم و منابع طبیعی اختلاف وجود دارد در کمیسیسون رفع تداخلات در حال انجام است.

برچسب‌ها دادگستری پارک ملی گلستان گرگان گلستان قلع و قمع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری پارک ملی گلستان گرگان دادگستری پارک ملی گلستان گرگان گلستان قلع و قمع منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد اسماعیل زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در سال گذشته نیز برخی پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود:  ساخت پارک‌های محلی، احداث میدان «نماز» و یادمان شهید گمنام، اصلاح هندسی برخی معابر، لکه‌گیری و آسفالت و بهسازی شماری از مسیرها از جمله این طرح‌هاست.
شهردار محمدآباد تصریح کرد:بهره برداری از پارک کوهستانی، اصلاح و تعبیه روشنایی میدان ورودی شهر از سمت اصفهان، احداث میدان خروجی شهر به سمت شهرضا و تکمیل آزادسازی برخی خیابان‌ها از جمله دیگر پروژه‌های مورد اشاره محسوب می‌شود. 
وی اضافه کرد: مرمت آثار تاریخی و گردشگری، تکمیل پد(محل استقرار و پرواز) بالگرد و تکمیل استخر ذخیره آب‌های سطحی از جمله پروژه‌هایی دیگری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 
اسماعیل زاده با بیان اینکه سومین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی را در ارگ تاریخی این شهر افتتاح کردیم، گفت: بالغ بر ۳۰ غرفه از برخی شهرهای استان‌ اصفهان و مناطق دیگر مانند آذربایجان شرقی و کرمان در این نمایشگاه حضور دارند. 
وی با اشاره به اینکه گردشگری از جمله مباحث با اهمیت این خطه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت را ارتقا بخشیم می‌توانیم محمدآباد را به خطه‌ای مسافرپذیر تبدیل کنیم. 
اسماعیل‌زاده گفت: نمایشگاه نامبرده از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است و امیدواریم این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز تداوم یابد. 
وی اضافه کرد: شهر محمدآباد و به طور کلی شهرستان جرقویه از منابع طبیعی و محیط زیست زیبا و بکر سود می‌برد و بی‌شک گردشگری طبیعی بویژه با توجه به مجاورت آن با پارک ملی کلاه قاضی قابلیت پیشرفت دارد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است