Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ایوب توکلیان گفت: تنها بانک پوست کشور در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد فعال است، البته در شیراز و تهران بانک پیوند اعضا فعال است که پوست و دیگر اعضای بدن را برداشت و فرآوری می‌کنند اما بانک پوست مشهد خدمات اختصاصی این عضو را در زمینه‌های برداشت، فرآوری و نگهداری انجام می‌دهد.

در حال حاضر ماهانه از ۱۰ بیمار مرگ مغزی پوست برداشته می‌شود، اما تعداد بیماران سوختگی در بخش‌های مردان و زنان بسیار بیشتر این عدد است و پوست این ۱۰ نفر حداکثر برای ۳۰ بیمار دچار سوختگی قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در نظر داریم یک بانک کامل پیوند اعضا در شهر امام هشتم (ع) فعال کنیم.

او گفت: بانک پوست مشهد قادر است تا ۲۵ روز پوست اهدایی را به طور کامل به‌صورت تازه و تا ۵ سال در دمای منفی ۸۰ درجه نگهداری کند اما به علت حجم زیاد بیماران دچار سوختگی، این پوست‌ها فقط به‌صورت تازه و کوتاه‌مدت نگهداری می‌شود و امکان نگهداری طولانی‌مدت این عضو به علت نیاز بالای آن وجود ندارد.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در بانک پوست مشهد تمامی خدمات مورد نیاز متناسب با استاندارد‌های روز دنیا ارائه می‌شود همچنین در این بانک پس از برداشته شدن پوست از اهدا کننده مرگ مغزی، آماده‌سازی و نگهداری می‌شود تا در زمان موردنیاز به بیمارانی که دچار سوختگی شده‌اند پیوند شود.

دکتر توکلیان گفت: اهمیت بیشتر پیوند پوست در مواردی که فرد دچار سوختگی شدید شده است و دیگر پوستی در آن ناحیه آسیب دیده وجود ندارد، احساس می‌شود و در جهت رفع مشکل این گروه از بیماران از پوست اهدا کننده مرگ مغزی جهت پیوند به این افراد استفاده می‌شود.

به گفته او، به دنبال آن هستیم که بانک‌های فعال پوست و چشم را به همراه سایر نسوجی که هنوز متمرکز نشده‌اند و قابلیت نگهداری ندارند یکی نماییم و یک بانک کامل پیوند اعضا در مشهد فعال کنیم و در این خصوص اقدامات اولیه آن با همکاری اعضای هیأت علمی گروه‌های مختلف انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیوند اعضا بانک پوست دچار سوختگی بانک پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا«ع» مشهد (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد
  • برادرکُشی در مشهد به دلیل اختلافات مالی
  • برادرکُشی به دلیل اختلافات مالی در مشهد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا«ع» مشهد (عکس)