Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا ضمن اشاره به وجود چالش‌های دشوار لجستیکی در پیشنهاد لهستان مبنی بر انتقال جنگنده‌های ورشو به کی یف، آن را اقدامی غیر قابل قبول تلقی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، آمریکا پیشنهاد لهستان مبنی بر انتقال جنگنده‌های «میگ -۲۹» (MiG-۲۹) ساخت روسیه این کشور را به یک پایگاه آمریکایی در آلمان به عنوان راهی برای تکمیل نیروی هوایی اوکراین در دفاع در برابر نیرو‌های روسیه، رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این باره اعلام کرد که ایالات متحده به دنبال سرعت بخشیدن تحویل تسلیحات به اوکراین است، اما چشم انداز پرواز هواپیما‌های جنگی از خاک ناتو به منطقه درگیری «نگرانی‌های جدی را برای کل ائتلاف ناتو ایجاد می‌کند».

کربی همچنین درباره این پیشنهاد لهستان افزود: برای ما روشن نیست که آیا دلیلی اساسی برای این اقدام وجود دارد یا نه.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: ما به مشورت با لهستان و دیگر متحدانمان در ناتو در مورد این موضوع و چالش‌های لجستیکی دشواری که این اقدام در بر دارد، ادامه خواهیم داد، اما معتقدیم پیشنهاد لهستان قابل قبول نیست.

ناتو پیشتر اعلام کرده بودکه خواهان درگیری مستقیم با روسیه نیست و در همین رابطه بار‌ها در خواست اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع برفراز اوکراین را رد کرده است به این دلیل که این مسئله مستلزم برخورد و درگیری بین جنگنده‌های این ائتلاف و جنگده‌های روسی است.

لهستان پیشتر اعلام کرده بود که آماده است فوراً تمام جنگنده‌های میگ -۲۹ خود را به صورت رایگان و به درخواست ایالات متحده در اختیار نیروی هوایی اوکراین جهت دفع حملات روسیه قرار دهد.

وروشو همچنین گفته بود که از آمریکا می‌خواهد تا هواپیما‌های دست دوم با قابلیت‌های عملیاتی مشابه را در اختیارش قرار دهد و در این رابطه آماده است فوراً در مورد شرایط خرید این گونه جنگنده‌ها به توافق برسد.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ۲ هفته پیش دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشور‌های غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ناتو آمریکا جنگنده اوکراین پیشنهاد لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در همان صبح حملات اوکراینی‎ها به این پایگاه هوایی، ویدئویی منتشر شد که واضح است طی حملات اوکراینی‎ها، انبار ذخیره کیت‎های هدایت ماهواره‎ای بالدار UMPC مورد حمله قرار گرفته‎اند. با انتشار تصاویر ماهواره‎ای نتایج حملات اوکراینی‎ها توسط اکانت‎های اوسینت غربی، در سمت دیگری از این پایگاه هوایی به‎نظر هدف دیگری مورد اصابت قرار گرفته است که در ماه مارس در کنار آن رمپ، جنگنده سوخو-۳۵ پارک بوده است و در حال حاضر مشخص نیست که این اثر مربوط به چه چیزی است. همچنین این اکانت اوسینت مدعی شده است که به جنگنده سوخو Su-۳۵S که در رمپ نزدیک به محل قرار گرفتن کیت‎های UMPC قرار داشته است، آسیبی وارد شده است که اگر در آخر ویدئو دقت کنید همان جنگنده‎های سوخو-۳۴ و سوخو-۳۵ قابل مشاهده هستند که به‎نظر نمی‎رسد که آسیبی به آن‎ها وارد شده باشد.

منبع: پارتیزان

tags # اوکراین ، روسیه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم