Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@05:44:49 GMT

مسابقه نقاشی به رنگ خدا برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۴۱۷۹

مسابقه نقاشی به رنگ خدا برگزار می‌شود

رییس فرهنگسرای کار و تعاون از برگزاری مسابقه نقاشی "به رنگ خدا" با محوریت و مضامین آیات قرآنی و با استفاده از رنگ‌های قرآنی برای نونهالان و کودکان خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، داود حشمتی رییس فرهنگسرای کار و تعاون با اعلام این مطلب اظهار داشت: موضوع رنگ‌ها یکی از شگفتی‌های مطرح شده در قرآن می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرآن‌کریم علاوه بر کاربرد واژه‌های کلّی مربوط به رنگ‌ها از قبیل (لون، الوان، و صبغه) از برخی رنگ‌ها مانند زرد، سبز، آبی، قرمز، سفید و سیاه نیز به طور ویژه نام برده است تا آنجا که برخی، پدیده رنگ‌ها را از مظاهر اعجاز، رازگویی‌ها و شگفتی‌های علمی قرآن شمرده‌اند و در نهایت رنگ خدایی را بهترین رنگ معرفی کرده است.

وی گفت: در این مسابقه تلاش می‌شود در قالب ارسال نقاشی با رنگ‌های قرآنی، زمینه آشنایی کودکان با مضامین آیات قرآنی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین خبرها از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اینجا کلیک کنید

 

حشمتی گفت: مسابقه نقاشی" به رنگ خدا" برای گروه سنی الف (۴ تا ۶ سال)، ب (۷ تا ۹ سال) و ج (۱۰ تا ۱۲ سال) برگزار می‌شود.

رییس فرهنگسرای کار و تعاون گفت: هر کودک می‌بایست آیه مورد نظر را انتخاب و سپس با محور قرار دادن موضوع مورد اشاره در آیه و با استفاده از رنگ‌های قرآنی سبز، زرد، سفید، سیاه، قرمز و آبی، نقاشی خود را ارسال نماید.

حشمتی گفت: والدین می‌توانند به تفاسیر آیات پیشنهادی مراجعه و موضوع و رنگ اشاره شده در آیه را برای کودک تشریح نمایند. سپس هر کودک می‌توانند حداکثر دو نقاشی با دو آیه متفاوت ارسال و در بخش مسابقه شرکت نماید. چنان¬چه هر دو نقاشی مربوط به یک آیه باشد و در صورت عدم انتخاب یکی از نقاشی‌ها برای مسابقه، دبیرخانه نسبت به انتخاب نقاشی برای بخش مسابقه مختار است.

وی گفت: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کدملی، تلفن همراه (پدر یا مادر) و آیه انتخاب شده برای نقاشی می‌بایست بطور کامل و خوانا قید شود. در غیر اینصورت نقاشی مورد تایید نبوده و به بخش داوری راه پیدا نمی¬کند.
رییس فرهنگسرای کار و تعاون در پایان اظهار داشت: ابعاد نقاشی باید حداکثر در اندازه A۴ وسبک و تکنیک نقاشی آزاد (آبرنگ، مداد شمعی، پاستل و...) باشد.

وی گفت: مواردی همچون عدم ارتباط موضوع نقاشی با آیات مسابقه، مغایرت اطلاعات اثر شرکت‌کننده از جمله عدم مطابقت سن شرکت‌کننده با گروه‌های سنی مسابقه، نقاشی در کاغذ‌های دفتری، خط دار و تا خوردگی و نقاشی از جایی کپی شده یا توسط والدین انجام گرفته باشد. موجب حذف نقاشی و ممانعت از ورود به بخش مسابقه خواهد شد.

حشمتی گفت: علاقمندان می‌توانند نقاشی‌های خود تا ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، به نشانی: بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶، فرهنگسرای کار و تعاون ارسال و یا به شماره ۰۹۰۳۴۴۷۵۸۶۹ واتساپ و یا با بارگذاری درصفحه مجازی والدین با هشتک به_رنگ_خدا و تگ نمودن آدرس @farhangsara_kar در مسابقه شرکت نمایند.

رییس فرهنگسرای کار و تعاون همچنین گفت: داوری آثار تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام و به نفرات برتر به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری رنگ خدا رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم امروز در اراک میزبان پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی است. این دیدار باتوجه به به بازی‌های سال‌های اخیر دو تیم حساسیت زیادی دارد.

پیش از مسابقه یک هوادار تیم آلومینیوم چهره مجتبی حسینی، سرمربی تیم محبوبش را با تم سبز رنگ نقاشی کرده بود و در هتل محل اقامت این تیم این نقاشی را به حسینی هدیه داد.

این نقاش همچنین تصویری به یادگار با مجتبی حسینی، سرمربی تیم آلومینیوم انداخت.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی