Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:29:31 GMT

راه‌اندازی موزه نسخ خطی قرآن کریم در مسجد آلاشت

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۴۳۴۵

راه‌اندازی موزه نسخ خطی قرآن کریم در مسجد آلاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، دومین جلسه برنامه‌ریزی برای تقویت توانمندی‌های فرهنگی و کاهش موانع آلاشت به میزبانی شهرداری این شهر برگزار شد.

یحیی علی‌نژاد با اشاره به توانمندی‌های فرهنگی و دینی در شهر آلاشت گفت: تاکنون ۱۷ مدیر استانی برای بررسی توانمندی‌ها و مشکلات آلاشت در طول چند ماه اخیر به این شهر سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار آلاشت با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی موزه نسخ خطی قرآن در مسجد آلاشت و تجهیز سالن شهرداری برای فعالیت‌های فرهنگی و ساماندهی قبور شهدای این شهر در دستور کار قرار دارد از تدوین طرح‌های فرهنگی سال ۱۴۰۱ آلاشت خبر داد.

*پیگیری مصوبات حضور نماینده ولی فقیه در آلاشت

جمشید ابراهیم‌نژاد با تبریک اعیاد، حضور نماینده ولی فقیه در مازندران به شهر آلاشت را برکتی برای شهر توصیف کرد و گفت: برگزاری نشست‌ها و جلسات مختلف در این شهر و حضور امام جمعه شهرستان سوادکوه (پل‌سفید) برای استمرار مصوبات سفر آیت‌الله لائینی قدردانی کرد.

رئیس شورای اسلامی آلاشت با اشاره به کتاب «التدوین فی احوال جبال شروین» و ذکر نام آلاشت به عنوان مرکز قضاوت و نیز وجود کوچه «ملا‌خیل» در آلاشت که مورد تمجید بزرگانی مانند آیت‌الله سلیمانی و آیت‌الله صالحی مازندرانی بود، افزود: وجود تنها رصدخانه استان مازندران برای استهلال ماه‌های قمری و وجود مسجد آلاشت هم از داشته‌های ماست.

*راه‌اندازی خانه قرآنی شهری در آلاشت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به معرفی روحانی برای مسجد آلاشت، گفت: حضور حجت الاسلام ابوالفضل موسوی‌نسب و روشن بودن چراغ مسجد از برکات یک شهر و فرصت مغتنمی برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام مهدی صداقتی، افزود: رصد‌خانه و موزه مردمی و سابقه حضور بزرگان دینی و فرهنگی آلاشت از توانمندی‌های شهر است و انتظار همراهی و همکاری با روحانی مسجد را داریم.

وی از زمینه‌سازی راه‌اندازی خانه قرآن شهری و هیأت مذهبی در آلاشت خبر داد.

*برگزاری محله مهدوی در آلاشت

حجت الاسلام یوسف‌تبار رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از همراهی و همکاری برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی و دینی در آلاشت خبر دارد.

علی شالیکار با اشاره به اینکه بسترسازی لازم برای جذب مسافر همراه با معرفی داشته‌ها به دست می‌آید، گفت: سالم نگه‌داشتن فضای فرهنگی و گردشگری مانع هنجار شکنی می‌شود و لازم است تا داشته‌های فرهنگی و دینی آلاشت برجسته‌سازی شود.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه با تقدیر از فضای شهدایی و فرهنگی در شهر آلاشت از برگزاری محله مهدوی در اوایل سال ۱۴۰۱ در این شهر خبر داد.

علیرضا شاکری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سوادکوه از اولویت شهر آلاشت در مازندران برای ساماندهی مزار شهدا و از همکاری برای برگزاری یادواره های شهدای این شهر خبر داد.

حمید امینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری سوادکوه، شهر آلاشت دیده می‌شود به پیشنهاد برگزاری جشنواره «به آسمان بنگر» با همکاری شهرداری آلاشت خبر داد.

* تحول در شورای فرهنگ عمومی سوادکوه

امام جمعه پل‌سفید سوادکوه، گفت: همراهی و همکاری همه جانبه با امام جماعت مورد نظر باشد.

امام جمعه پل‌سفید سوادکوه به دعوت از شهرداران و رؤسای شوراها در شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای استفاده از توانمندی‌های آنان خبر داد و افزود: برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌ها برای تحول در شورای فرهنگ عمومی در سال جدید اجرایی می‌شود.

در پایان جلسه و به مناسبت هفته منابع طبیعی، چند اصله نهال در مسیر ورودی شهر آلاشت غرس شد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری موزه نسخ خطی قرآن کریم موزه آلاشت قرآن کریم توانمندی ها راه اندازی شهر آلاشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: امروز مجموعه ارزشمندی از اشیاء باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران وارد کرمان شد که همزمان با هفته میراث فرهنگی در موزه‌های استان به نمایش گذاشته خواهد شد. 

سعید شاهرخی امروز ۱۴ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این اشیاء که از موزه ملی ایران(موزه مادر) انتخاب شده، امروز به کرمان انتقال یافت و همزمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: بخشی از اشیاء این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه ۴۰ خورشیدی به دست آمده است. 

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیاء مجموعه انتقالی، اشیاء حاصل از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در اوایل دهه ۸۰ از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور باز گشته است.

شاهرخی افزود: بخشی از اشیاء مجموعه نیز متعلق به تپه گاوکشی در اسفندقه جیرفت است که در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده که این اشیاء به دوره نوسنگی و حدود۸۸۰۰ سال پیش از این تعلق دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت