Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:56:59 GMT

سیاست اصلاح نژاد دام سبک با جدیدت دنبال می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۴۴۵۲

سیاست اصلاح نژاد دام سبک با جدیدت دنبال می شود

ایسنا/اردبیل معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پی گیری سیاست های اصلاح نژاد دام سبک در استان خبرداد.

 نوبخت اژدری در خصوص روند اصلاح نژاد دام سبک استان اظهار کرد: پروژه اصلاح نژاد گوسفند بومی بر پایه هسته باز اصلاح نژادی  استان اردبیل با هدف افزایش چند قلوزایی در بین گوسفندان مغانی گله های مردمی به تعداد 1500 راس در یک فارم با اعتبار یارانه ای بالغ 2980 میلیون ریال  در شهرستانهای بیله سوار، پارس آباد و مشگین شهر اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که پس از اتمام  طرح و طی مراحل تخصصی پروژه، از نتاج آن بعنوان پایه پدری استفاده خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر از ابتدای سال 1400 در شهرستان های یاد شده ادامه پروژه با 3000 راس دام سبک مولد  با اعتباری بالغ 8000 میلیون ریال در دو مرحله در اجرا می باشد.


معاون جهاد کشاورزی افزود: در بحث اصلاح نژاد بزشیری از سالهای قبل در استان اقدامات خوبی در راستای افزایش شیر تولیدی انجام شده است به طوری که یک مورد پروژه اصلاح نژاد بز شیری باحجم  250 راس  و اعتبار 600 میلیون ریال در دو منطقه شهرستان خلخال و همچنین در سال 1400 تولید بزهای شیری بومی با استفاده از بز های اصلاح شده داخلی با حجم 500 راس و اعتبار 1000 میلیون ریال در حال اجرا است.


به گفته وی درحال حاضر در شهرستانهای بیله سوار، پارس آباد،مشکین شهر تعداد زیادی قوچ تولید شده با خلوص خونی بالا که از سال های قبل اجرا شده است آماده فروش بوده که متقاضیان می توانند ضمن هماهنگی با مدیریت شهرستان و مدیریت امور دام استان نسبت به خریداری و استفاده از قوچهای تولیدی نسبت به افزایش بهره وری و عملکرد تولید، در دامداریهای خود اقدام کنند.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان ادامه داد:  برای سال 1400 نیز در بحث اصلاح نژاد دام سبک استان برنامه های وسیعی  در نظر گرفته شده است به طوری که در بحث اصلاح نژاد دام بعنوان قدم اول، تمامی دامداران استان باهماهنگی مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به شناسنامه دار وهویت گذاری دامهای خود اقدام کنند.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تولید دام سبک اصلاح نژاد دام اصلاح نژاد دام سبک میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوز‌های لازم با توجه به سند‌های بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کار‌های مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتور‌هایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهر‌های مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی‌تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشور‌های منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهر‌های کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و باتوجه به توان اپراتور‌های منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان‌های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • وحیدی: پروژه انسداد مرز در حال اجراست
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم