Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:41:27 GMT

دخالت نمایندگان در انتصابات ظلم به مردم است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۴۶۰۷

دخالت نمایندگان در انتصابات ظلم به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ مسلم مخفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع دخالت برخی از نمایندگان، گروه‌ها و احزاب در انتصابات قابل کتمان نیست که باید نسبت به این موضوع حساس بود.

وی گفت: در مواردی که روند انتصاب مدیر به‌کندی پیش‌ رفته و یا انتخاب آن دیرتر انجام شده، نشان از برخی دخالت‌ها و سهم‌خواهی‌ها داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان ادامه داد: دخالت و سهم‌خواهی در انتصابات مدیران علاوه بر ظلم به مردم، ظلم به دولت نیز هست؛ زیرا باعث از دست رفتن زمان و مانع خدمت‌رسانی و حل مشکلات مردم می‌شود.

وی گفت: هر دولتی برای نیل به اهداف و تحقق برنامه‌ها و وعده‌های داده شده به مردم، به دنبال انتخاب افراد همسو با سیاست‌های خود است. 

مخفی افزود: استاندار همدان در راستای انتصاب مدیران، از طریق مشورت با نخبگان، متخصصان و افراد مطلع و مصاحبه با گزینه‌های مختلف، فرمانداران، مدیران کل و بخشداران و معاونین فرمانداران را انتخاب و منصوب کرده است.

وی با بیان اینکه حضور مدیران غیربومی و ناکارآمد یکی از گلایه‌مندی‌های مردم استان بود گفت: مردم، نخبگان و گروه‌های سیاسی عمده در همدان، دلیل مشکلات و مسائل استان را وجود مدیران غیر بومی می‌دانند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان افزود: از معیارها و ویژگی‌هایی که در انتصاب مدیران مورد توجه ویژه استاندار قرار گرفت، انقلابی بودن، کارآمدی و فسادستیزی، بومی‌بودن و استفاده از سرمایه‌های انسانی استان است.

وی گفت: رویکرد استاندار همدان در انتصاب مدیران، پیرو منویات مقام معظم رهبری و سیاست اعلامی رئیس دولت سیزدهم است. 

مخفی تاکید کرد: همه انتصابات صورت پذیرفته توسط استاندار، بومی بوده‌ و در روند انتصابات آتی استان نیز، همین رویکرد دنبال خواهد شد.

وی گفت: کادرسازی برای آینده، از موضوعاتی است که به طور ویژه مد نظر استاندار همدان در عرصه انتصابات است. 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: در برخی پست‌های کلیدی از نیروهای جوان‌تر و حتی در برخی از شهرستان‌ها که صلاح بر انتخاب مدیران با تجربه بوده توصیه شده که در کنار این مدیران از نیروهای جوان در مدیریت‌های میانی نیز استفاده شود.

وی گفت: باید این حق را به مدیر ارشد استان داد که در انتخاب افراد تامل و حساسیت لازم را به کار ببندد؛ زیرا انتصاب فردی که صلاحیت، تعهد و تبحر لازم را ندارد برای استان زیانبار خواهد بود. 

مخفی با بیان اینکه استاندار تاکید دارد که کارآمدی و نیز صلاحیت شخصیتی افراد مورد توجه قرار گیرد افزود: در مقایسه‌ با دیگر استان‌ها، با انتصاب ۷۰ مدیر طی چهارماه، روند انتصابات در استان همدان کند نبوده است. 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان افزود: در انتخاب یک مدیر، شاخص‌های مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اما صرفاً نظر استاندار ملاک نیست، بلکه نظر وزارت‌خانه متبوع نیز مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا یقینا این افراد مجری نظرات و ماموریت‌ها تخصصی وزارتخانه در استان نیز خواهند بود.

وی با بیان اینکه انتخاب و انتصاب یک مدیر برای دستگاه اجرایی، حاصل تعامل بین استاندار و وزارتخانه مربوطه است گفت: ملاک در انتخاب مدیران، کارآمدی، تمکین از ارزش‌های نظام‌ اسلامی، آرمان‌های دولت سیزدهم، پاک‌دستی و فساد‌ستیزی است نه وابستگی به یک گروه و یا حزب سیاسی.

مخفی گفت: دخالت در انتصابات نیز مطرح است که قابل کتمان نیست و استان همدان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نمی‌توان آن را از سوی برخی افراد و گروه انکار کرد.

وی افزود: آیا نماینده، فرد، گروه و هر حزبی که با فشار به دنبال انتصاب افراد هستند، در صورت ناکارآمدی آن مدیر، در ادامه پاسخگوی مردم خواهند بود؟

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس

کلیدواژه: دخالت نمایندگان در انتصابات سهم خواهی نمایندگان انتصاب مدیران در همدان انتصاب مدیر مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است. ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • نمایندگان کارگران همدان با شهدا تجدید پیمان کردند
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است