Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:44:16 GMT

زمان آغاز کوچ عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۴۶۱۷

زمان آغاز کوچ عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هاشمی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست هماهنگی کوچ عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: زمان آغاز کوچ عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شده است و با توجه به قانون سخت گیرانه قاچاق دام سبک و سنگین از استان هرگونه جابجایی در این خصوص قبل از تاریخ معین شده ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای برقراری نظم و امنیت کوچ و همچنین جلوگیری از آسیب رسیدن به منابع طبیعی، عشایر استان در تاریخ اعلام شده اقدام به کوچ کنند.

وی هرگونه کوچ چه به روش سنتی و چه از طریق کامیون را تا قبل از این تاریخ غیرقانونی عنوان کرد.

هاشمی تاکید کرد: عشایر قبل از کوچ هماهنگی لازم را با اداره امور عشایر استان و همچنین منابع طبیعی داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: فرمانداران هم جلسه هماهنگی کوچ عشایر را در شهرستان ها برگزار و نسبت به مسائل آن برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

در ادامه جلسه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد  نیز نظارت ۲۲ گروه برای جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر در استان خبر داد.

حکمتیان‌اصل گفت: با توجه به تشکیل جلسه ستاد کوچ استان که با حضور تمامی مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد مقرر شد تمامی دامداران و عشایر کوچ‌رو استان با رعایت تقویم کوچ بهاره ، برنامه زمانبندی حرکت کوچ را تنظیم و به هشدارهای لازم توجه کنند.

وی افزود: دامداران و بهره برداران باید از ورود زود هنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری نمایند در غیر اینصورت برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

حکمتیان اصل با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی در مراتع سردسیری استان خواهد شد افزود: در حال حاضر اکیپ‌های کنترل کوچ در ۴ نقطه استان با ۱۳ اکیپ ثابت و۹ اکیپ سیاردر گلوگاه‌های ورودی در ۴ شهرستان استان مستقر خواهند شد و از کوچ غیرمجاز دامداران و عشایر در ایل راه‌ها جلوگیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ماموران منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی درکمپ‌های کنترل کوچ مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها حضور خواهند داشت  گفت: این اقدامات در جهت کنترل محورهای مواصلاتی و خروجی شهرستان‌ها و نیز به منظور جلوگیری از کوچ زودهنگام و خارج از فصل دامداران و انتقال دام به مناطق ییلاقی انجام و طی آن از تردد کامیون‌های حمل دام غیر مجاز ممانعت و دامداران متخلف نیز مورد اعمال قانون قرارخواهند گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر توجه دامداران و عشایرکوچ‌رو به هشدارهای لازم از سوی مسئولان ادارات منابع طبیعی در زمینه رعایت تقویم کوچ بهاره ، از آنان خواست تا در زمان مشخص شده کوچ خود را آغاز نمایند تا با مشکلات قانونی مواجه نشوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد در پایان خواستار همکاری مردم وطبیعت دوستان در این زمینه شد و اظهار کرد: تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به صورت‌ شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی در زمینه هر گونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی در سرتاسر استان است.

در ادامه جلسه آذر فر مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد هم افزود: تمام وسایل نقلیه امور عشایر برای  باز سازی راههای عشایر  در  آماده باش کامل هستند تا در صورت هرگونه اتفاق در جهت مسدود راه های متصل به عشایر  استان در کمترین زمان ممکن به بازگشایی راهها را فراهم سازیم.

 وی همچنین گفت: همه دامداران استان کارت تردد صادر کردیم تا در زمان  مقرر کوچ ازاین کارت استفاده کنند تا  درصورت تردد مشکلی  نداشته باشند.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس یاسوج معاون عشایر کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی عشایر استان کوچ عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد