Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدکمال حسینی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان پیش از ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای معادن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از واحدهای راکد با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بازگرداندن آنها به چرخه تولید اقدام ارزشمندی بوده که زمینه احیای واحدهای راکد زیادی را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای احیای ۱۷۴ واحد راکد صنعتی استان در کارگروه رفع موانع تولید برنامه‌ریزی شده است، افزود: بیشتر تمرکز روی واحدهای تولیدی است و انتظار داریم این رویه برای واحدهای معدنی هم انجام شود.

مهدی سیفی معاون امور معادن سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در قالب تبصره ۳ ماده ۶ قانون معادن، از دارندگان پروانه اکتشاف به استثنای مالک یا مالکان شخصی در ملک خود مبلغی دریافت می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون موافقت با توقف مالیات بهره‌برداری موضوع ماده ۵۳ آیین نامه اجرایی قانون معادن برای موارد رکود بازار به تشخیص شورای معادن و خارج از ید بهره‌بردار حداکثر به میزان ۳ سال مالیات از آها اخذ نمی‌شود که ۶ مورد آن مربوط به سال ۹۹ است.

وی همچنین گفت: امسال نیز ۱۰ مورد رکود بازار و درخواست بخشودگی بوده است اما مطابق قانون، تعطیلی معدن بدون اخذ مجوز از سازمان صمت، منجر به ابطال پروانه بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: این مهم در راستای حمایت از معدن‌دارانی است که معادن آنها در حالت رکود است و این تعطیلی موقت تا حدودی می‌تواند به آنها کمک کند و مانع از ابطال پروانه بهره‌برداری شود و از سوی دیگر حقوق دولتی نیز در ان بازده زمانی معاف خواهند بود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: معادن کردستان احیای واحدهای راکد معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود