Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:17:46 GMT

رشد ١٠ درصدی بودجه شهرداری زرقان در سال ١۴٠١

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۴۷۰۳

رشد ١٠ درصدی بودجه شهرداری زرقان در سال ١۴٠١

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صانعی ظهر پنج شنبه در نشستی خبری بیان کرد: اصلی ترین رویکردی که شهرداری زرقان در سال ١۴٠١ دارد آن است که شهرداری الکترونیک طی ماه‌های اولیه سال ١۴٠١ اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: توزیع متوازن بودجه یکی دیگر از مطالباتی است که شهروندان زرقان از شهرداری این شهر داشته و امید است بتوان غفلت‌های ایجاد شده در حوزه شهری و بافت تاریخی هر را جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صانعی یادآور شد: شهرداری در دوره قبل بیش از ١٨ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان بدهی داشته و تاکنون نزدیک به هفت میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

به گفته شهردار زرقان، این نهاد در حوزه هزینه‌های جاری بیش از هر زمان دیگری فربه شده و نباید انتظار داشت شهرداری به عنوان یک بنگاه کاریابی فعالیت کند.

صانعی در خصوص رویکردهای عمرانی شهر زرقان نیز تصریح کرد: سه پروژه ناتمام در سطح شهر زرقان وجود دارد که از جمله این طرح‌ها می‌توان به پروژه عمرانی سینما، پمپ بنزین جدید الاحداث، زورخانه اشاره کرد که تمامی این پروژه‌ها تا پایان اردیبهشت سال ١۴٠١ به بهره برداری می رسند.

به گفته این مقام مسئول پروژه پردیس سینمایی زرقان در آغاز دوره ششم شورای شهر تنها ٣٠ درصد پیشرفت مالی داشت ولی اکنون پیشرفت مالی این طرح به بیش از ٧٠ درصد رسیده است.

شهردار زرقان در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری در این شهر متذکر شد: احداث هتل، مرکز خرید شهری و پارک جنگلی شهر زرقان از جمله طرح‌های بزرگ مقیاسی است که می‌تواند عاملی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد این در حالی است که تالار اجتماعات شهری به ظرفیت هزار نفر و پارک کوهپایه یکی دیگر از طرح‌های است که در زرقان اجرایی خواهد شد

به گفته شهردار زرقان بودجه سال ١۴٠٠ زرقان ۵٨ میلیارد تومان بوده و با افزایش ١٠ درصدی به ۶۴ میلیارد تومان رسیده است.

بودجه ۶۴ میلیاردی شهر زرقان در ١۴٠١

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان گفت: ۶۴ میلیارد تومان برای بودجه سال آینده شهر زرقان در نظر گرفته شده است که ۶٠ درصد این بودجه در حوزه عمران است.

قاسم جمالی در ادامه این نشست خبری بیان کرد: توجه به نارسایی‌ها و کمبودها و ضعف‌هایی که در سطح شهر زرقان وجود دارد از این رو برنامه ریزی های بر اساس این موضوعات طراحی و اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در راستای از بین بردن مشکلات موجود در شهر زرقان کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌های بانوان، ورزش و جوانان، اقتصاد و … در نظر گرفته شده بود و با توجه به فعالیت‌های که در این بخش انجام شده است شاهد هستیم که حجم قابل توجه‌ای از مشکلات کاهش یافته است.

جمالی یادآور شد: مشکلی که در حوزه مدیریت شهری با آن مواجه هستیم عدم وجود مدیریت واحد خدمات شهری است و موجب شده برخی از دستگاه‌های مدیریت شهری دارای فعالیت‌های جزیره‌ای باشند از این می‌توان گفت که اگر سیستم مدیریت یک پارچه شهری وجود داشته باشد می‌توان انتظار داشت آینده‌ای نوین در انتظار مدیریت شهری باشد.

به اعتقاد این مقام مسئول در شهر زرقان جوان‌گرایی و انتصاب جوانان برای مدیریت شهری می‌تواند خون تازه ای در رگ‌های مدیریت شهرها تزریق کند.

رئیس شورای شهر زرقان ادامه داد: ٢۴ درصد از صنایع استان در حوالی شهر زرقان مستقر هستند از این رو شاهد آلودگی‌های مختلفی در این منطقه هستیم که باید برنامه‌ای جامع برای کنترل آلودگی‌ها وجود داشته باشد.

جمالی تاکید کرد: با توجه به آلودگی‌هایی که صنایع برای شهر زرقان ایجاد کرده است لذا به دنبال تدابیری برای ایجاد صنایع در حومه شهرستان زرقان هستیم این در حالی است که برخی از کارخانه‌هایی که از قدیم الایام در این منطقه ساکن بودند باید براساس برنامه زمان بندی از حومه شهر خارج شده و به مناطق جدید منتقل شوند.

به اعتقاد رئیس شورای اسلامی شهر زرقان، این شهر نیازمند بودجه در حوزه مدیریت آب سطحی، تعریض مسیرهای ورودی و خروجی این شهر، استقرار ادارات در شهرستان و افزایش کیفیت آب در شهر زرقان است.

کد خبر 5443501

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری بودجه شهرداری لایحه بودجه بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری مشهد جهاد تبیین شیوع کرونا عکس استانها گردشگری خراسان رضوی ایلام گرگان نوروز میلیارد تومان مدیریت شهری شهر زرقان سال ١۴٠١

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید از فضای مشارکتی در سطح شهر استفاده بهینه‌ شود و رویکرد مشارکتی، هم‌افزایی و مردمی افزایش پیدا کند و برنامه‌های رویدادی با حضور و مشارکت مردم و مجموعه‌های فرهنگی مردمی مؤثرتر برگزار شود.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در سومین جلسه از سلسله‌نشست‌های مدیران شهری با نخبگان فرهنگی، اجتماعی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» اظهار کرد: در طرح چشمه‌های نورانی اگر مسجدی از طریق اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۲ اعلام شود و زمین آن به‌صورت وقفی توسط مردم باشد، شهرداری برای احداث مسجد در آن منطقه اقدام خواهد کرد.

وی افزود: از فضای مشارکتی در سطح شهر باید استفاده بهینه‌ای شود و رویکرد مشارکتی، هم‌افزایی و مردمی افزایش پیدا کند و برنامه‌های رویدادی با حضور و مشارکت مردم و مجموعه‌های فرهنگی مردمی مؤثرتر برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهرداری نسبت به سال گذشته شش درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در این راستا تلاش شد بودجه فرهنگی به دوهزار و صد میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر توسعه زمین‌های روباز ورزشی و ارتقای مباحث عمرانی در منطقه ۱۲، توضیحاتی در خصوص مصوبات کمیسیون فرهنگی در رابطه با چشمه‌های نورانی ارائه کرد.

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه احداث فرهنگ‌سرای مهدی‌آباد

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی، مناسبتی و برنامه شهید کوچه ما روشنایی شهر است که برای تجلیل از خانواده شهدا در این منطقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به احداث فرهنگ‌سرای مهدی آباد منطقه ۱۲ شهرداری گفت: احداث این فرهنگ‌سرا آغاز شده است و حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.

وی با بیان اینکه احداث مسجد قدس در محله عاشق آباد آغاز شده است، در خصوص کمک‌های غیر نقدی و مناسبتی به کانون‌های فرهنگی نیز توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه فرماندهان حوزه مقاومت بسیج منطقه ۱۲، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه ۱۲ و حجت‌الاسلام محمدی به عنوان نماینده دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور حضور داشتند که توضیحاتی در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد، صدور مجوز کانون‌ها و مسائل مربوط با آن‌ها مطرح شد.

در حاشیه این مراسم نیز توسط فعالان فرهنگی منطقه ۱۲ از مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان به دلیل کمک به کانون‌های فرهنگی تجلیل به‌عمل آمد.

کد خبر 750189

دیگر خبرها

  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است