Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کرونا رونق را از مساجد گرفت گفت: انسان‌ها نیاز به برقراری ارتباط با خدا دارند چرا که با توجه به گستردگی مسائل و فضاهای فساد؛ دوری جامعه از نماز و معنویت انسان‌ها را به سمت فن - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در هفتمین اجلاس استانی نماز که در شهرستان اشکذر برگزار شد اظهار داشت: کرونا اوضاع و احوال جامعه را بهم ریخت و برخی کارها را در کشور مختل کرد یا جایگاه برخی چیزها را جا به جا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از موارد مهمی که در این دوران اتفاق افتاد دور شدن مردم از مساجد و محافل معنوی و روضه‌ها بود همچنین با توجه به اینکه مدارس هم مختل شده و نیمه حضوری یا غیر حضوری بودند بچه‌ها هم از نماز دور شدند.

جهاد تبیین با محوریت مساجد در استان اردبیل اجرا می‌شودامام جمعه شیراز: مدیریت کانون‌های فرهنگی مساجد به امام جماعت سپرده شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: سفارش بنده به مدیران آموزش و پرورش و والدین این است که  خلا و فاصله ایجاد شده بین نماز و مساجد را بردارند و به امر نماز و ترویج فرهنگ نماز جماعت توجه کنند.

ناصری یزدی با بیان اینکه هستند معلمان و والدینی که به امر نماز توجه ندارند خاطرنشان کرد: این خلاهایی که پیش آمد و بین جامعه و مساجد و نماز فاصله انداخت؛ رونق را از مساجد و نماز جماعت گرفت.

وی افزود: اگر روحیه نماز در مساجد، جامعه، خانه و مدارس کم شود روحیه دینی، معنوی و خدایی کم شده و سبب دور شدن مردم از مسیر درست الهی می‌شود؛ فاصله که زیاد شد انسان فانی می‌شود چرا که با این وضعیت جامعه، گستردگی مسائل و مشکلات، فضاهای فساد و فضای مجازی  انسان را به سمت گناه و نابودی می‌برد و اگر انسان از خدا دور شده باشد در این دنیای فساد غرق می‌شود.

امام جمعه یزد گفت: همه مدیران و تک تک افراد مسئول هستند و باید مردم را به سمت دین نماز و معنویت راهنمایی کرده و جامعه را خدایی و بهشتی کنند، چرا که ما انقلاب کردیم و لباس اسلام را پوشیدیم.

ناصری یزدی در پایان گفت: والدین به فرزندان خود توجه داشته باشند و بچه‌های نمازخوان را احترام گذاشته، شخصیت داده و تشویق کنند.

انتهای پیام/781

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.
مجموعه های ذیل این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی(ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، کتاب «نامه امام صادق (ع) به شیعیان» معرفی می‌شود.
کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران فراهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است