Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:11:34 GMT

تغییر نام و کاربری مدارس خیرساز تخلف اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۵۳۲۳

تغییر نام و کاربری مدارس خیرساز تخلف اعلام شد

ایسنا/کرمان مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در دیدار با مجمع خیرین بانوان مدرسه ساز استان کرمان هرگونه تغییر نام و یا کاربری مدارس خیر ساز را بدون هماهنگی تخلف دانست و بر رعایت دقیق این موضوع تأکید کرد.

رضا رضایی در این دیدار خیران مدرسه‌ساز را یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی توصیف کرد و افزود: فعالیت خیران علاوه ‌بر نقش آنها در عمران و آبادانی کشور دارای تأثیرات مثبت روی دانش‌آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: جامعه خیران و نهادهای خیری دارای توانایی‌های بالایی هستند که می‌توان از ظرفیت‌های آنها در زمینه‌های مدرسه‌داری، مدرسه‌یاری، نگهداشت و تجهیز مدارس بهره‌مند شد.

رضایی با اشاره به پایین بودن متوسط سرانه فضای آموزشی استان نسبت به میانگین کشوری گفت: مهم ترین دلیل کمبود سرانه فضای آموزشی در شهرکرمان و مناطق حاشیه ای آن، مهاجرت است که با تدوین سند آمایش سرزمینی  و جذب مشارکت خیران در سه سال آینده سعی در رفع این مشکل خواهیم داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه تغییر نام و کاربری مدارس خیر ساز تخلف است گفت: بر اساس مصوبه 663 شورای عالی آموزش‌ و پرورش که قبلاً به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ‌شده است، تغییر نام و یا کاربری مدارس خیر ساز ممنوع و تخلف محسوب می‌شود مگر در مواردی که اجازه خیر و یا وارث آن وجود داشته باشد.

رضایی تاکید کرد: نام‌گذاری و نوع کاربری مدارس باید بر اساس تفاهم‌نامه اولیه بین خیر، مجمع خیران مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام شود.

وی با اشاره به شکل گیری نهضت مدرسه سازی در آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با افتخار در خدمت خیرین هستیم و از ظرفیت آنها در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری استفاده خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به نقش موثر بانوان در جامعه از ساخت 11 سال ورزشی در مدارس دخترانه استان در راستای ارتقا سلامت دانش آموزان دختر خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغيير كاربري مدارس خیرساز آموزش و پرورش کاربری مدارس خیر استان کرمان تغییر نام مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی با حضور جمعی از خیرین و مسئولان استانی در منطقه رضویه افتتاح شد.

آذر رشیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی گفت: پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش اموزان آن استعداد‌های نهفته استثنا دارند و این استعداد‌های نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعداد‌ها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش اموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش آموز بانیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل بازنماند.

رشیدی  گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیاز‌های ویژه با آموزش‌های خاص و معلمان متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش سه میلیارد تومان با مشارکت نیک اندیش ارجمند بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

زمین اموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است