Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@10:22:29 GMT

۱۶۲ هزار متر دیگر از حریم قانونی ساحل قشم آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۵۳۳۶

۱۶۲ هزار متر دیگر از حریم قانونی ساحل قشم آزادسازی شد

قهرمانی از آزادسازی ۱۶۲ هزار متر دیگر از حریم قانونی ساحل جزیره قشم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در راستای عمل به دستورات ریاست محترم قوه‌قضاییه مبنی بر مقابله با هرگونه تصرف غیرقانونی در حریم و بستر دریا، سازه‌های غیرمجاز در ۱۶۲ هزار متر دیگر از حریم قانونی ساحل قشم تخریب شد و این اراضی پس از آزادسازی برای استفاده در دسترس مردم این جزیره قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اراضی رفع تصرف شده شامل حریم ساحلی روستای سلخ به طول ۱۰۰۰ متر و مساحت ۶۰،۰۰۰ متر مربع، حریم ساحلی حد فاصل بندر کاوه تا امتداد دوراهی روستای زینبی به طول ۱۵۰۰ متر و مساحت ۹۰,۰۰۰ متر مربع، حریم ساحلی مجتمع تجاری معراج قشم و ضلع شرقی اسکله شهید ذاکری به طول ۲۰۰ متر و مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع، مجموعاً به طول ۲۷۰۰۰متر (۲.۷ کیلومتر) و مساحت ۱۶۲۰۰۰ متر مربع می باشد.

قهرمانی همچنین با بیان اینکه مستحدثات تخریب شده واقع در حریم ۶۰ متری این سواحل، شامل دیوارچینی، چاه فاضلاب، فَنس کشی، پِی سنگی، سازه‌های غیر مسقف، سد و بند خاکی، آب انبار بلوکی و سکوی بتنی بود، تصریح کرد: آزادسازی این اراضی به دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم و با همکاری دولت توسط یگان حفاظت از اراضی ملی منطقه آزاد قشم و مأموران انتظامی این شهرستان صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون با قرار گرفتن در آستانه تکمیل روند آزادسازی نوار ساحلی جزیره قشم، از تمامی دستگاه های دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی انتظار داریم، با تمکین به قانون و احکام قضایی، ضمن رعایت حریم ۶۰ متری دریا و خودداری از هرگونه ساخت و ساز مجدد، زمینه بهره مندی عموم مردم را از این موهبت الهی فراهم سازند.

انتهای پیام /

منبع: دانا

کلیدواژه: متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند

یک پهپاد هیبریدی به سمت شناگران پرواز می‌کند و به عنوان یک حلقه نجات در هنگام خطر به فرد کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، آیا می‌توان یک حلقه نجات را به سمت یک شناگر مضطرب در فاصله یک کیلومتری پرتاب کرد؟ نه این کار ممکن نیست اما می‌توان یکی از آنها را به شکل پهپاد با پرواز به سمت شناگر هدایت کرد.

به نقل از نیواطلس، این پهپاد که حلقه نجات هیبریدی TY-3R نام دارد توسط شرکت هواپیماهای بدون سرنشین چینی «دیدیوک میکینگز» (Didiok Makings) ساخته شده و در اصل ترکیبی از یک کوادکوپتر و یک حلقه نجات است.

ایده این است که وقتی یک شناگر در حال غرق شدن توسط امدادگران مستقر در ساحل مشاهده می‌شود، آنها فقط پهپاد را به سمتش بفرستند تا روی آب فرود بیاید و شناگر بتواند از آن به عنوان یک وسیله نجات استفاده کند. سپس یک غریق نجات انسانی که کُندتر حرکت می‌کند، با یک کشتی آبی به سمت فرد حرکت کند تا او را به ساحل بازگرداند.

TY-3R با فشار یک دکمه روی کنترل از راه دور جوی استیک بلند می‌شود و از یک دوربین ۷۲۰p برای فراهم کردن دید در لحظه برای هدایت‌کننده استفاده می‌کند.

هنگامی که شناگر نجات پیدا کرد و دیگر نیازی به پهپاد برای شناور شدن روی سطح آب نداشت، یک دکمه دیگر باعث می‌شود هواپیما به طور مستقل به سمت مختصات GPS محل برخاستن خود پرواز کند. این پهپاد می‌تواند از روی آب بلند شود روی آن فرود بیاید.

به گفته شرکت دیدوک، TY-3R می‌تواند تا دو فرد بزرگسال را روی آب نگه دارد و بُرد ارتباطی ۱.۱ کیلومتری، حداکثر سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت و مدت زمان کار بیش از ۱۰ دقیقه در هر بار شارژ باتری را دارد. . همچنین ادعا شده است که وزن آن کمتر از پنج کیلوگرم و کاملا ضد آب است. این بدان معناست که می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری زیر آب مقاومت کند.

TY-3R موتورهای خود را هنگام فرود بر روی آب خاموش می‌کند و دارای صفحه نمایش روی پروانه‌های خود برای محافظت بیشتر از انگشتان شناگران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی