Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحسان خاندوزی در حاشیه بازدید و سفر به مرز دوغارون در مصاحبه با خبرنگاران گفت:  باید تلاش شود که سهولت و کاهش زمان و هزینه در فرایند تجاری کشور صورت گیرد و این موضوع منجر به بهبود رتبه تجارت فرامرزی ایران خواهد شد.

به گفته او، یکی مولفه‌های بهبود فرایند تجارت کشور استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه نظارت گمرکات به خصوص دستگاه‌های ایکس‌ری است و به ویژه اینکه با تولید ملی و ثمره کارشناسان ایرانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در طی سفر یکروزه خاندوزی به مرز دوغارون، دستگاه اشعه ایکس برای بازرسی خودرو‌های سواری و اصلاح مسیر ورودی خودرو‌های سنگین به گمرک دوغارون با اعتبار ۵۶ میلیارد تومانی بهره بردای شدند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با اضافه شدن دستگاه‌های ایکس‌ری جریان انتقال کالا سرعت می‌یابد و به اقتصاد وابسته به مرز منطقه کمک می‌شود.

خاندوزی گفت: رونق سرعت و جریان انتقال کالادر گمرک دوغارون نیز باعث جذب بازگانان و فعالان تجاری و افزایش اشتغال و درآمد سرانه مردم مرزنشین خواهد شد.

سیداحسان خاندوزی در راس هیئتی اقتصادی از بخش‌های مختلف تجاری در مرز دوغارون تایباد بازدید کرد.همچنین امروز علاوه بر دستگاه‌های ایکس‌ری خودرویی در گمرک‌های دوغارون خراسان رضوی، دستگاه‌های ایکس‌ری خودرویی در بازرگان آذربایجان غربی، نوردوز آذربایجان شرقی و بیله‌سوار اردبیل با حضورویدئوکنفرانسی وزیر اقتصاد به صورت همزمان از شهرستان تایباد افتتاح شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر اقتصاد و دارایی گمرک های ایران گمرک دوغارون دستگاه های ایکس ری مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی