Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@18:58:36 GMT

توجه به امنیت شهروندان در شهر انسان‌مدار

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۵۴۸۸

توجه به امنیت شهروندان در شهر انسان‌مدار

یک کارشناس شهرسازی گفت: دستیابی به شهر انسان‌مدار، نیازمند توجه به مولفه‎های کالبدی و طراحی فضاهای شهری است تا شرایط برای زندگی و حضور امن شهروندان در فضاهای شهری فراهم شود.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در شهر انسان‌مدار تمام عناصر و ابعاد مختلف شهر باید ماهیت انسانی داشته باشد و نخستین گام در راستای تحقق شهر انسان‌مدار، محدود کردن فضاهای تردد خودرو و بازپس‌گیری این فضاها به نفع شهر و شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تسهیلات، بودجه و امکاناتی که امروزه صرف توسعه فضاهای تردد خودرو می‌شود باید صرف گسترش حمل و نقل عمومی شود.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در انواع مختلف و بنا بر جمعیت شهر باید در تمام معابر و شریان‌ها تعبیه شود تا استفاده شهروندان از خودروی شخصی به حداقل برسد.

مؤمنی تصریح کرد: احداث پارکینگ اگرچه در برخی نقاط شهر لازم است، اما رویکرد مدیریت شهری نباید احداث پارکینگ باشد؛ چراکه ساخت پارکینگ بیشتر شهروندان را به استفاده از خودروی شخصی تشویق می‌کند، درحالی‌که عمده بودجه شهرداری باید صرف گسترش فضاهای انسان‌مدار شود.

وی اضافه کرد: ایجاد مسیر امن حرکت پیاده و رسیدن از پیاده‌رو به پیاده‌راه، اهمیت زیادی در دستیابی به مؤلفه‌های شهر انسان‌مدار دارد.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: در فرآیند پیاده‌راه‌سازی باید به تمام مؤلفه‌های فضاهای شهری توجه شود و عرض پیاده‌راه به نحوی باشد که عابرپیاده احساس راحتی کند؛ برای پیاده‎رو عرض ۱.۵ متری مدنظر است اما حداقل عرض پیاده‌راه باید چهار متر باشد.

مؤمنی گفت: شخصی که در پیاده‌راه حرکت می‌کند، باید احساس راحتی و امنیت کند و برای استفاده تمام شهروندان مناسب باشد.

کد خبر 560845

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر انسان مدار شهر سازی برنامه ریزی شهری فضاهای شهری طراحی شهری طراحی فضاهای شهری پياده راه سازي پیاده راه پیاده راه سازی پیاده روی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر انسان مدار پیاده راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت این هفته اظهار داشت: در این هفته پیش‌بینی شده که بالغ بر 3700 برنامه در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار کنیم که مهم‌ترین برنامه زنگ سپاس معلم خواهد بود.

وی افزود: این برنامه روز 11 اردیبهشت در سراسر استان در همه مدارس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی نیز جزو دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حضور معلمان نمونه استانی در برنامه ملی و اجرای چند برنامه متنوع برای فرهنگیان در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دیگر برنامه‌های هفته معلم استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان بر اساس متوسط استانی در حال حاضر 5.2 متر مربع است تصریح کرد: ما در بهمن و اسفندماه سال گذشته 800 کلاس درس را مورد بهره برداری قرار دادیم که سبب شد سرانه شهرستانی نیز به میزان استانی برسد.

قویدل گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده نیز بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش‌بینی شده که‌ این عدد ارتقا خواهد یافت و سرانه آموزشی ارتقا خواهد یافت.

.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود